2014-04-12, 14:21
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sid 1104:
Det finns inget som säger att det är en lögn. Det kan lika gärna vara ett misstag. Att hon glömt bort den verkliga tiden.
Citera
2014-04-12, 14:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ja du kan ju tex svara dessa, även andra kan svara på dessa.

- Vad är det för skillnad på lögnerna från MB och KJ?
- Vad förutom anledning av otrohet och glömska är det som gör MB till lögnare och en potential styckmördare???
- Har ni läst om vad KJ ljuger om överhuvudtaget?
- Har ni läst FUP om bevisbördan, omständigheter, personlighet, funktionsnedsättning, intressen, liv, förloranden, misslyckanden? Bildat en tolkning av helheten i målet?
-VAD i KJs lögner går att jämföra med om MBs sk vita lögner då han inte kommer ihåg vilken tid han kom hem, om han gick och lade sig samtidigt som AN, satt vid datorn eller om han drack öl då han kom hem? (Samma gäller AN)
Det kan jag inte svara på, men däremot undrar jag vad du menar med vit lögn.
Wikipedia
Citat:
En vit lögn är en mindre lögn, ofta med syftet att trösta mottagaren där sanningen skulle ha varit otrevlig eller opraktisk.
Jag har inte sett en enda vit lögn i FUP.
Citera
2014-04-12, 14:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Det finns inget som säger att det är en lögn. Det kan lika gärna vara ett misstag. Att hon glömt bort den verkliga tiden.
Det kan man säga om vilken osanning som helst, även KJ:s.
Citera
2014-04-12, 14:26
Medlem
Clavells avatar
Citat:
De mindes det som de redogjorde för i förhören, vilket innebär att de mindes olika saker. Hur kan det komma sig?
Jag har aldrig sagt att jag ställer något som helt orimligt.
Det kommer sig av att det är så hjärnan fungerar. Man tror att man minns saker. Som inte alltid stämmer med verkligheten. Det borde du väl känna till?
Citera
2014-04-12, 14:44
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Kan det vara så djävligt att alltihop har med droger att göra? VB kan ha varit en golare som behövde tystas och det började brännas under fötterna på några. Mordet och styckning ett sätt att statuera ett exempel på hur det går om man golar. (fantasiinslag, jag vet, men varför inte?) Om det är så, så är det en bra anledning att hålla tyst, även för KJ.

JR, TF, MB och KJ har alla en "gemensam" nämnare - ICA Kvantum. Vill inte starta någon trådsanning, men det verkar som att så är fallet. Det behöver inte betyda någonting. Det är väl bara en slump att JR jobbar på ICA (om det nu är den jag tror det är), att TF är granne med KJ, har en bror som ägde en svart pickup som stod ca 450 m från gula huset, vid ett förråd som KJ varit och _"letat" VB i perioden 4-23 maj, att MB varit i lägenheten brevid KJ, att JR är vän med KJ, varit i forten och tagit kort på gula huset och bunkrar, lagt ut bilder på en blodig asiatisk kvinna i plast, och alla kan ha varit samtidigt vid ICA Kvantum den 4 maj. Enormt långsökt... Kan duga som uppslag till någon deckarserie i bästa fall.

Märkligt att det inte går att hitta något på internet utav värde som ger en bild om vem MN är och hur han ser ut. Det finns säkert där ute om man bara kan lista ut vad man ska söka på. Återkom om du kommer på mer, intressant.
Ja mordplats och styckplats, mordvapen, motiv saknas. Jag tror inte mord och styckning skett i KJs lägenhet. Något sorts stämjärn är knappast mordvapen heller. Kan mycket väl ha skett något under påverkan av droger. Sen i kombination med kärlekstrassel så kan det gått över styr.
Citera
2014-04-12, 14:52
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ja du kan ju tex svara dessa, även andra kan svara på dessa.

- Vad är det för skillnad på lögnerna från MB och KJ?
- Vad förutom anledning av otrohet och glömska är det som gör MB till lögnare och en potential styckmördare???
- Har ni läst om vad KJ ljuger om överhuvudtaget?
- Har ni läst FUP om bevisbördan, omständigheter, personlighet, funktionsnedsättning, intressen, liv, förloranden, misslyckanden? Bildat en tolkning av helheten i målet?
-VAD i KJs lögner går att jämföra med om MBs sk vita lögner då han inte kommer ihåg vilken tid han kom hem, om han gick och lade sig samtidigt som AN, satt vid datorn eller om han drack öl då han kom hem? (Samma gäller AN)

Låt oss säga att båda ljuger för att göra dig nöjd. KJ sitter inlåst sedan 23 maj. MB är ute.
Ser du inte den skillnaden?
Fattar du inte vad vi ifrågasätter?
KJ:s historik gällande VB innehåller inget negativt. MB:s innehåller mordhot och bestraffningar, liksom från hans käresta. En relation som tycktes omöjlig att bryta för MB tills hon försvann.
Citera
2014-04-12, 14:55
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Det kan jag inte svara på, men däremot undrar jag vad du menar med vit lögn.
Wikipedia

Jag har inte sett en enda vit lögn i FUP.
Jag kallar det vita och svarta lögner men ska förklara extra noga för dig nu:
Vita lögner är oskyldiga lögner och svarta lögner är skyldiga lögner så kanske du, utan att du absolut, nödvändigtvis, måste, ta till Wikipedia kan förstå vad jag menar vilket jag tycker du borde förstått när jag skriver svarta lögner kontrar vita lögner. I värsta fall får jag väl rita och förklara.
Citera
2014-04-12, 14:58
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
De mindes det som de redogjorde för i förhören, vilket innebär att de mindes olika saker. Hur kan det komma sig?
Jag har aldrig sagt att jag ställer något som helt orimligt.

Då så. Då är det inget att spinna vidare på antar jag. Vem som minns vad och när.
Citera
2014-04-12, 15:00
Medlem
Maffe SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ja mordplats och styckplats, mordvapen, motiv saknas. Jag tror inte mord och styckning skett i KJs lägenhet. Något sorts stämjärn är knappast mordvapen heller. Kan mycket väl ha skett något under påverkan av droger. Sen i kombination med kärlekstrassel så kan det gått över styr.
Kan kroppen ha styckats i något sånt där skjul som jägare använder när dom styckar det dom fällt..?
Skulle ju kunna vara så då det med all säkerhet finns det som behövs för ändamålet där.
Sedan har delarna flyttats till fortet som polisen tömde på vatten, vilket också den rättsmedicinska undersökningen gav stöd för, nämligen att kroppen legat i kallt vatten eller varit nerkyld.
GM väntade väl på rätt tillfälle att gräva ner delarna mer noga senare när uppståndelsen lagt sej.
Sedan åkte GM och hämtade delarna och skulle gräva ner dom men då det var tjäle kvar blev det jobbigt
för honom och i paniken som följde tog GM stenar och täckte överdelarna med. Tyvärr räckte inte dessa till benen som han i ren panik la inne i det gula huset. Han hade väl inte räknat med Missing People... Har själv gjort militärtjänsten i Boden 1983 på ING 3 så området är välbekant för mej och jag vet vilket helvete vi hade när vi skulle gräva skyttevärn på övningarna. Vad tror ni..?
Citera
2014-04-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Håller med dig. Att några ljuger i förhör behöver inte nödvändigtvis ha att göra med mordet på VB. Men det är klart, om det handlar om droger och hela Poliskåren är och frågar runt alla som har sett, hört eller haft att göra med KJ så är det inte så märkligt att de blir oroliga. Risken att bli granskad av konstapeln kan väl oroa den mest garvade drogaren, langaren, kran om man så vill. Om det visar sig att mordet på VB har med droger att göra så lär många vara nervösa, börja minnas dåligt, ändra på historier, göra sig av med bilar? (MB och JF har gjort det, en jeep och en pickup som ett exempel).

Liknande, drogrelaterade fall som VB har förekommit i Ryssland med samma resultat - mördad och styckad samt lämnad i skogen. Varför skulle inte detta även kunna förekomma i Sverige?

När det gäller MN så bör man studera inom vilka tidsluckor som denne någon kan ha varit med KJ.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-04-12 kl. 15:14.
Citera
2014-04-12, 15:01
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Det kan man säga om vilken osanning som helst, även KJ:s.
Absolut. Men i vissa fall är det ganska orimligt att man glömt bort något. Som ex. är det orimligt att MB skulle ha glömt bort att han hade ett förhållande med VB. Jag tror därför alla är överens om att det var en lögn när han förnekade detta i första förhöret. Att man tar fel på en timme är däremot fullt rimligt och kan därför inte kallas lögn. Åtminstone inte i min värld.
Citera
2014-04-12, 15:03
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Låt oss säga att båda ljuger för att göra dig nöjd. KJ sitter inlåst sedan 23 maj. MB är ute.
Ser du inte den skillnaden?
Fattar du inte vad vi ifrågasätter?
KJ:s historik gällande VB innehåller inget negativt. MB:s innehåller mordhot och bestraffningar, liksom från hans käresta. En relation som tycktes omöjlig att bryta för MB tills hon försvann.
Jo jag fattar vart ni vill komma, men ni har kommit ex antal gånger nu och det börjar bli lite väl mycket, kan jag tycka, det upprepas gång på gång, samma skit hela tiden.

Finns inget negativt mellan VB o KJ alls menar du? INTE att hon kallar honom monster, att han själv medgiver att han behandlat henne illa osv. Det är bara några få ord som säger en hel del. De var fåordiga i sin kontakt, hur var det då IRL? Inget negativt alls? Verkligen?
Se fup om deras kontakt på facebook , sms, direkt när de fått kontakt igen 2012 tex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in