2014-04-12, 15:46
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det finns inga belägg/bevis för att KJ "experimenterade" med och dödade sin hund heller vilket jag och andra har påstått att han gjorde utan att du framförde några invändningar mot detta .. Din objektivitet är väldigt selektiv, eller hur ..

Vet inte om du är bodensare Clavell, men hemort = Boden delar in bodensarna i för/emot KJ - MB/AN, det framstår som ganska tydligt - man vill se sin gubbe/gumma friad eller fälld beroende på preferenser som inte har med saken att göra. Själv är jag fullkomligt ointresserad av identiteten på gärningsmannen, vare sig det är KJ & Co, MB/AN & Co, NN & Co eller landshövdingen i Norrbotten.

Edit: Trådens första offer verkar ha varit objektiviteten hos postarna från Boden ..
Det stämmer säkert bra att jag inte är objektiv längre. Jag är nu ganska övertygad om att KJ är skyldig och det är klart att det färgar mina åsikter. Det finns mycket som påstås om KJ som inte heller är bevisat. En sak som jag framfört till KJs försvar är att jag inte tror att mordvapnet kan ha varit ett stämjärn. Dessutom har jag faktiskt mer än en gång ställt mig tveksam till om bevisningen mot KJ verkligen borde hålla för en fällande dom. Eftersom jag är ganska övertygad om hans skuld så känns det såklart bra att han inte går fri. Men frågan är om det ändå inte borde krävas mer bevisning. När det gäller MB/AN så tycker jag inte det finns något som talar för att de skulle vara inblandade. Jag köper inte att deras eventuella motiv skulle göra dem misstänkta i dagsläget.

Min hemvist håller jag gärna hemlig men jag kan lova att jag känner varken KJ eller MB/AN. Och före detta inträffade hade jag heller aldrig hört talas om någon av dem.
Citera
2014-04-12, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
En lägenhet eller annan plats i mobilmastens riktning/täckningsområde skulle förklara en del. Ingen har sett VB komma eller gå. Kanske för att mordet skedde i ett hus intill? Sen när det gäller gula huset och gropen har jag ingen avvikande uppfattning. Är det så att KJ inte vill röja sin käraste partner. Den han faktiskt älskar? I så fall tror iaf jag att det kan vara denna MN som är boven i dramat. Kolla på Mart*n Någ*t på FB (i,o). Sedan ska ni veta att han gick in på MPS sida 10/5 och skrev något i stil med " borde inte pojkvännen hämtat upp henne med bil?" Jämför detta med tokerierna på hans FB. Åsikten på MPS-sida var både adekvat och förutseende. Dessutom väl skriven.
MN registrerade sig på fb den 28 april 2013 och slutade skriva den 3 maj, med orden Bara dö. Vad var det som fick honom att sluta skriva på sin sida så plötsligt? Om det var KJ själv som utgav sig för att vara Martin Något så finns det möjligen en viss logik. Uppgiven, psykiskt nedstämd, försjunken i sin egen värld kvällen innan VB plötsligt kontaktar honom senare på kvällen och vill träffa honom på nytt. KJ skiftar fokus, piggnar till något men i bakgrunden surrar det i huvudet på honom att förverkliga sina innersta mörka sidor. Då dyker objektet upp och spelet är igång. Skrivandet på MPS förstärker bilden om att det i så fall är KJ själv som skriver på hemsidan, ett fenomen som återkommer i hela perioden 4-23 maj - kontakter med polis och uttalanden om att han kommer undan med mord, att de inte har något på honom. En slags utmaning till sitt mästerverk. Detta kanske även är orsaken till att benen läggs in i gula huset. Han vill se om han klarar sig undan ett mord, han vill inte dölja sitt event utan visa upp det för omvärlden.
Om MN är MS så behövs en annan förklaring till det hela.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-04-12 kl. 15:55.
Citera
2014-04-12, 15:54
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
MN registrerade sig på fb den 28 april 2013 och slutade skriva den 3 maj, med orden Bara dö.
Jo jag vet. Dessutom fyller KJ år den 29/5. Kolla även tiderna och veckodagarna han skriver. Knappast någon som arbetar på dagarna mellan 7-16.
Citera
2014-04-12, 15:58
Medlem
Citat:
MN registrerade sig på fb den 28 april 2013 och slutade skriva den 3 maj, med orden Bara dö.
Ja, "dö/döda" verkar vara ett mycket använnt uttryck i Boden, särskilt daa av karatetränare (Mb:s mest anvánda ord i hans SMS konversation) och transvestitter.... kan det vara p.g.a. maanga aars militära dominans i staden
Citera
2014-04-12, 16:00
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Om det är honom, borde han inte varit diskretare med at paapeka att hon varit hos hans kära KJ daa? Detta skulle i saa fall vara naan sorts motsvarighet till AN´s hatiga nattliga komentarer....
Så kan det vara, samtidigt skulle det stämma med KJs historia också. I vilket fall kanske de försonades i KJs stuga när han var där under några dagar. Någonting händer när KJ säger att han är sjuk. Sen avslutades tiden med en fest vid Aldersjön 17/5.
Citera
2014-04-12, 16:02
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det som stör mig mest är vattenresan, samt den risiga stugan som dom enligt AN nästan aldrig är i.
MB garderar med att dom kanske va där. Jag tror inte dom är så jävla gaggiga så dom inte mins några dagar bakåt. Jag vet inte ett skit om kallkällor men andra som vet påstår att det är helt fel årstid att hämta vatten. Något jävelskap har dom haft för sig. Det är lätt att tro att det har med VB att göra. Det kanske är taskigt att släpa fram dom hela tiden men dom själva och inte minst polisen är orsak till det. Tycker synd om MB som jobbar så hårt att han tappar minnet.
Dom kanske är gravt senila å då har jag fel i att dom ljuger.
Det är min åsikt.
Ok då hade du inte mer att komma med än vad jag redan sett. Om man kan hämta vatten i en kallkälla på våren eller inte råder det tydligen delade meningar om. Och så länge det finns en del som påstår att det är möjligt så kan ju även MB/AN ansett det möjligt.

När det gäller MBs minne av resan till Lakaträsk den 18/5 så förhördes han första gången om denna 15/8 d.v.s. tre månader efter den inträffade. Jag vet inte hur ofta de reste dit men om det skedde någorlunda ofta så är det kanske inte så konstigt om man tre månader senare inte minns vad man gjorde på just den resan.

Så då har vi fortfarande inga belägg för lögn från AN. Det tyngsta hittills är att hon tog fel en timme på tiden de kom hem den 4/5.
Citera
2014-04-12, 16:03
Medlem
highfives avatar
Citat:
MN registrerade sig på fb den 28 april 2013 och slutade skriva den 3 maj, med orden Bara dö. Vad var det som fick honom att sluta skriva på sin sida så plötsligt? Om det var KJ själv som utgav sig för att vara Martin Något så finns det möjligen en viss logik. Uppgiven, psykiskt nedstämd, försjunken i sin egen värld kvällen innan VB plötsligt kontaktar honom senare på kvällen och vill träffa honom på nytt. KJ skiftar fokus, piggnar till något men i bakgrunden surrar det i huvudet på honom att förverkliga sina innersta mörka sidor. Då dyker objektet upp och spelet är igång. Skrivandet på MPS förstärker bilden om att det i så fall är KJ själv som skriver på hemsidan, ett fenomen som återkommer i hela perioden 4-23 maj - kontakter med polis och uttalanden om att han kommer undan med mord, att de inte har något på honom. En slags utmaning till sitt mästerverk. Detta kanske även är orsaken till att benen läggs in i gula huset. Han vill se om han klarar sig undan ett mord, han vill inte dölja sitt event utan visa upp det för omvärlden.
Om MN är MS så behövs en annan förklaring till det hela.
KJ verkade må rätt bra kring 30/4. Även VB var med på hans fest.
Citera
2014-04-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Det kommer sig av att det är så hjärnan fungerar. Man tror att man minns saker. Som inte alltid stämmer med verkligheten. Det borde du väl känna till?

Klart han gör men det ger inte lika mycket poster att behöva svara på om han håller med det som är fullständigt normalt. Bara kolla runt i andra trådar så ska du få se. Det finns alltid en twist. Det finns alltid folk som ljuger som är avfärdade från fallet. Om det sen är taxichaufförer, fruar, vänner, poliser, hundförare, hundar, åklagare eller vad som helst som dyker upp spelar ingen roll. KJ som dock försäger sig, som stakar på orden, som ändrar sin story från den ena gången till den andra och som svarar att han minns inte hur det var bara vad han ljög om i det sista förhöret. Den sidan tages aldrig upp av the one line wonder.
Citera
2014-04-12, 16:14
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Ja, "dö/döda" verkar vara ett mycket använnt uttryck i Boden, särskilt daa av karatetränare (Mb:s mest anvánda ord i hans SMS konversation) och transvestitter.... kan det vara p.g.a. maanga aars militära dominans i staden
Det tror jag inte. Däremot är både familjen Berg, KJ och hans krets personer som befinner sig utanför Bodens normala innevånare. Det här är udda, halvsjuka och karaktärsstörda personer.
Citera
2014-04-12, 16:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
KJ verkade må rätt bra kring 30/4. Även VB var med på hans fest.

Förväntansfull, eftersom tillfället han fantiserat och dömt om verkade närma sig ..?
Citera
2014-04-12, 16:19
Medlem
highfives avatar
Citat:
Har för mig att det var en kille i samma ålder som KJ som hade finsk-klingande efternamn. Killen hade vissa vänskapskopplingar till HE om jag minns rätt.
Gissar att denna MN/MS kallar sig något annat än vid sitt rätta namn. Har sett att vissa andra som håller på med droger och har annan läggning i kretsen använder sig av ett alias. Ex på FB.
Citera
2014-04-12, 16:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Obegripligt att utredande poliser inte genomskådar AN:s cover up för Berg under denna för utredningen avgörande tidsperiod. Förhöret med AN visar med all önskvärd tydlighet hur taffligt utredande poliser skött det här, och jag påminner mig ha läst att förhörsledarna var två inkallade Luleåpoliser med narkotikabrott som specialitet .. Bockarna som trädgårdsmästare .. Inte konstigt att dessa inte kunde ställa rätt frågor till en delansvarig i ett mordevent med tortyrinslag, och dyrka upp 'kibba' .. Taffligt och oprofessionellt.
Så nu är det fastställt att det verkligen ägt rum ett mordevent? Du uttrycker dig ju som
om det vore på det viset eller hur?

Fram då med bevisen för detta, tack!

Senast redigerad av Grandioso 2014-04-12 kl. 16:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in