Citat:
Det stämmer säkert bra att jag inte är objektiv längre. Jag är nu ganska övertygad om att KJ är skyldig och det är klart att det färgar mina åsikter. Det finns mycket som påstås om KJ som inte heller är bevisat. En sak som jag framfört till KJs försvar är att jag inte tror att mordvapnet kan ha varit ett stämjärn. Dessutom har jag faktiskt mer än en gång ställt mig tveksam till om bevisningen mot KJ verkligen borde hålla för en fällande dom. Eftersom jag är ganska övertygad om hans skuld så känns det såklart bra att han inte går fri. Men frågan är om det ändå inte borde krävas mer bevisning. När det gäller MB/AN så tycker jag inte det finns något som talar för att de skulle vara inblandade. Jag köper inte att deras eventuella motiv skulle göra dem misstänkta i dagsläget.Det finns inga belägg/bevis för att KJ "experimenterade" med och dödade sin hund heller vilket jag och andra har påstått att han gjorde utan att du framförde några invändningar mot detta .. Din objektivitet är väldigt selektiv, eller hur ..
Vet inte om du är bodensare Clavell, men hemort = Boden delar in bodensarna i för/emot KJ - MB/AN, det framstår som ganska tydligt - man vill se sin gubbe/gumma friad eller fälld beroende på preferenser som inte har med saken att göra. Själv är jag fullkomligt ointresserad av identiteten på gärningsmannen, vare sig det är KJ & Co, MB/AN & Co, NN & Co eller landshövdingen i Norrbotten.
Edit: Trådens första offer verkar ha varit objektiviteten hos postarna från Boden ..
Vet inte om du är bodensare Clavell, men hemort = Boden delar in bodensarna i för/emot KJ - MB/AN, det framstår som ganska tydligt - man vill se sin gubbe/gumma friad eller fälld beroende på preferenser som inte har med saken att göra. Själv är jag fullkomligt ointresserad av identiteten på gärningsmannen, vare sig det är KJ & Co, MB/AN & Co, NN & Co eller landshövdingen i Norrbotten.
Edit: Trådens första offer verkar ha varit objektiviteten hos postarna från Boden ..
Min hemvist håller jag gärna hemlig men jag kan lova att jag känner varken KJ eller MB/AN. Och före detta inträffade hade jag heller aldrig hört talas om någon av dem.
kan det vara p.g.a. maanga aars militära dominans i staden