2014-04-12, 15:03
Medlem
highfives avatar
Det var väl en av bröderna H som tog över en av lägenheterna i fastigheten. Vem tog han över denna lägenhet av? Någon som vet? Vill minnas att det var någon som flyttade ur sin lägenhet lite hastigt och lustigt och inte vid ett månadsskifte.
Citera
2014-04-12, 15:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Jag avstår gärna från sådana diskussioner men när du kommer med påstående som du inte har belägg för så är det mycket möjligt att jag även fortsättningsvis kommer att påpeka detta.

Det finns inga belägg/bevis för att KJ "experimenterade" med och dödade sin hund heller vilket jag och andra har påstått att han gjorde utan att du framförde några invändningar mot detta .. Din objektivitet är väldigt selektiv, eller hur ..

Vet inte om du är bodensare Clavell, men hemort = Boden delar in bodensarna i för/emot KJ - MB/AN, det framstår som ganska tydligt - man vill se sin gubbe/gumma friad eller fälld beroende på preferenser som inte har med saken att göra. Själv är jag fullkomligt ointresserad av identiteten på gärningsmannen, vare sig det är KJ & Co, MB/AN & Co, NN & Co eller landshövdingen i Norrbotten.

Edit: Trådens första offer verkar ha varit objektiviteten hos postarna från Boden ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-12 kl. 15:25.
Citera
2014-04-12, 15:19
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maffe SWE
Kan kroppen ha styckats i något sånt där skjul som jägare använder när dom styckar det dom fällt..?
Skulle ju kunna vara så då det med all säkerhet finns det som behövs för ändamålet där.
Sedan har delarna flyttats till fortet som polisen tömde på vatten, vilket också den rättsmedicinska undersökningen gav stöd för, nämligen att kroppen legat i kallt vatten eller varit nerkyld.
GM väntade väl på rätt tillfälle att gräva ner delarna mer noga senare när uppståndelsen lagt sej.
Sedan åkte GM och hämtade delarna och skulle gräva ner dom men då det var tjäle kvar blev det jobbigt
för honom och i paniken som följde tog GM stenar och täckte överdelarna med. Tyvärr räckte inte dessa till benen som han i ren panik la inne i det gula huset. Han hade väl inte räknat med Missing People... Har själv gjort militärtjänsten i Boden 1983 på ING 3 så området är välbekant för mej och jag vet vilket helvete vi hade när vi skulle gräva skyttevärn på övningarna. Vad tror ni..?
En lägenhet eller annan plats i mobilmastens riktning/täckningsområde skulle förklara en del. Ingen har sett VB komma eller gå. Kanske för att mordet skedde i ett hus intill? Sen när det gäller gula huset och gropen har jag ingen avvikande uppfattning. Är det så att KJ inte vill röja sin käraste partner. Den han faktiskt älskar? I så fall tror iaf jag att det kan vara denna MN som är boven i dramat. Kolla på Mart*n Någ*t på FB (i,o). Sedan ska ni veta att han gick in på MPS sida 10/5 och skrev något i stil med " borde inte pojkvännen hämtat upp henne med bil?" Jämför detta med tokerierna på hans FB. Åsikten på MPS-sida var både adekvat och förutseende. Dessutom väl skriven.
Citera
2014-04-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det var väl en av bröderna H som tog över en av lägenheterna i fastigheten. Vem tog han över denna lägenhet av? Någon som vet? Vill minnas att det var någon som flyttade ur sin lägenhet lite hastigt och lustigt och inte vid ett månadsskifte.
Samma fråga kring M**s B som var beundrare av VB. När alla skrev på facebook att de saknade henne så gjorde han något helt annat - tog bort samtliga kontakter och bilder från Fb. Ett märkligt beteende för en som strax innan i nästan varje VB inlägg tryckte gilla, småpratade med henne och visade sitt intresse. Killen tränade karate och registrerad som boendes utomlands. Har Polisen intervjuat denne person? Om inte annat för att få nya upplysningar.
Citera
2014-04-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Fortfarande ingen som visat exempel på att AN med säkerhet ljugit. Och eftersom du inte tycker att det finns något att tillägga tollkar jag det som det inte finns några sådana exempel.

Det som stör mig mest är vattenresan, samt den risiga stugan som dom enligt AN nästan aldrig är i.
MB garderar med att dom kanske va där. Jag tror inte dom är så jävla gaggiga så dom inte mins några dagar bakåt. Jag vet inte ett skit om kallkällor men andra som vet påstår att det är helt fel årstid att hämta vatten. Något jävelskap har dom haft för sig. Det är lätt att tro att det har med VB att göra. Det kanske är taskigt att släpa fram dom hela tiden men dom själva och inte minst polisen är orsak till det. Tycker synd om MB som jobbar så hårt att han tappar minnet.
Dom kanske är gravt senila å då har jag fel i att dom ljuger.
Det är min åsikt.
Citera
2014-04-12, 15:26
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Samma fråga kring M**s B som var beundrare av VB. När alla skrev på facebook att de saknade henne så gjorde han något helt annat - tog bort samtliga kontakter och bilder från Fb. Ett märkligt beteende för en som strax innan i nästan varje VB inlägg tryckte gilla, småpratade med henne och visade sitt intresse. Killen tränade karate och registrerad som boendes utomlands. Har Polisen intervjuat denne person? Om inte annat för att få nya upplysningar.
Han bodde på Färöarna var gift och varit en framgångsrik handicapsimmare. Numera simtränare.
Citera
2014-04-12, 15:28
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jo jag fattar vart ni vill komma, men ni har kommit ex antal gånger nu och det börjar bli lite väl mycket, kan jag tycka, det upprepas gång på gång, samma skit hela tiden.

Finns inget negativt mellan VB o KJ alls menar du? INTE att hon kallar honom monster, att han själv medgiver att han behandlat henne illa osv. Det är bara några få ord som säger en hel del. De var fåordiga i sin kontakt, hur var det då IRL? Inget negativt alls? Verkligen?
Se fup om deras kontakt på facebook , sms, direkt när de fått kontakt igen 2012 tex

Tror konversationen handlar om hur han gjorde slut med henne. Det var ju en kompis som fick honom till detta och KJ skickade ett avslutande sms. KJ tyckte det var hemskt och VB var inte sen att hålla med, vilket KJ var ledsen för.
Citera
2014-04-12, 15:28
Medlem
Citat:
En lägenhet eller annan plats i mobilmastens riktning/täckningsområde skulle förklara en del. Ingen har sett VB komma eller gå. Kanske för att mordet skedde i ett hus intill? Sen när det gäller gula huset och gropen har jag ingen avvikande uppfattning. Är det så att KJ inte vill röja sin käraste partner. Den han faktiskt älskar? I så fall tror iaf jag att det kan vara denna MN som är boven i dramat. Kolla på Mart*n Någ*t på FB (i,o). Sedan ska ni veta att han gick in på MPS sida 10/5 och skrev något i stil med " borde inte pojkvännen hämtat upp henne med bil?" Jämför detta med tokerierna på hans FB. Åsikten på MPS-sida var både adekvat och förutseende. Dessutom väl skriven.
Misstankarna skulle förstärkas med en bild på honom som visar sig överensstämma någorlunda med det vittnet berättade om den som hjälpte KJ att bära ut föremålet från lägenheten.
Citera
2014-04-12, 15:31
Medlem
Citat:
Har för mig att det var en kille i samma ålder som KJ som hade finsk-klingande efternamn. Killen hade vissa vänskapskopplingar till HE om jag minns rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Om det är honom, borde han inte varit diskretare med at paapeka att hon varit hos hans kära KJ daa? Detta skulle i saa fall vara naan sorts motsvarighet till AN´s hatiga nattliga komentarer....
Citera
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tror konversationen handlar om hur han gjorde slut med henne. Det var ju en kompis som fick honom till detta och KJ skickade ett avslutande sms. KJ tyckte det var hemskt och VB var inte sen att hålla med, vilket KJ var ledsen för.
I detta läget vet man inte vad det syftar på, vad som hänt, ingenting. Det finns endast KJs egna förklaringar och lögner. VB kan inte berätta och vännerna tycks inte veta någonting om något.
Senast redigerad av yoloits 2014-04-12 kl. 15:39.
Citera
2014-04-12, 15:38
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Boden delar in bodensarna i för/emot KJ - MB/AN, det framstår som ganska tydligt - man vill se sin gubbe/gumma friad eller fälld beroende på preferenser som inte har med saken att göra. Själv är jag fullkomligt ointresserad av identiteten på gärningsmannen, vare sig det är KJ & Co, MB/AN & Co, NN & Co eller landshövdingen i Norrbotten.

Jag tippar på att 99,99% av alla i Boden är övertygade om KJ:s och enkom KJ:s skuld. Du kan inte basera din empiriska undersökning på 12-13 stycken som verkar ha det stora privilegiet i livet att aldrig ha haft med CSN att göra, i en flashbacktråd. Det är nog väldigt väldigt långt från verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in