2014-04-12, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kan man väl inte påstå direkt.
En mördare är gripen. Dömd en gång. Och snart en gång till.
Det kan anses vara ett lyckat resultat.

Om det håller i HR vet vi intel
Citera
2014-04-12, 01:20
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att MB hade hela huvudet fullt med hur han skulle klara av balansgången med VB. Antalet SMS ökade för att nå sin "peak" just dom dagarna,
Det sista är en trådsaning som motbevisats av MrFold flera gånger.
Senast redigerad av Clavell 2014-04-12 kl. 01:23.
Citera
2014-04-12, 02:37
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Då är det alltså inget misstänkt med deras utsagor..."De vidhöll sina berättelser med små modifieringar vid förhören 24 maj."

Visst ljuger AN

Ett eksempel på att AN ljuger om vad hon gjorde den 4 maj:

I förhör den 9 Maj säger AN att hon, innan dom hämtades upp av dottern, bara var hemma under dagen och att hon la sig för att vila.

MEN...

I förhör den 24 Maj säger AN att hon har handlat lite på dagen och att hon har visat kvitton från alla affärer hon har handlat på.

FUP 1104 Förhör med AN den 9 Maj, 2013:

Förhörsledaren ber AN berätta vad hon gjorde och vad hennes man MB gjorde

under helgen 4-5 maj 2013.

AN berättar att hon var ledig på lördagen (läs 4 maj 2013) hon var bara hemma under

dagen.
AN säger att MB åkte till hans Sushi-restaurang för att snickra och tillreda

såser. AN uppger att även hon jobbar på MBs restaurang och de håller på att bygga ut

restaurangen. AN la sig för att vila och MB åkte till restaurangen vid 14.30-tiden.

AN ringde till MB och påminde honom att de skulle ut och äta på Per & Mickes Kök i

centrala Boden.

AN uppger att hon och MB åkte taxi från restaurangen någon gång vid 21.30–22.00

FUP 1113 Förhör men AN den 24 Maj, 2013

F1. Hur upplevde MB det då?

H. Jobbigt för han var misstänkt för försvinnandet, om det nu var någonting som hade hänt.

Hon var i alla fall försvunnen, han upplevde det som jobbigt. På samma gång så känner han

av att jag inte gjort någonting, så jag är lugn så. Så i polisutredningen så vet jag vad jag har

gjort och handlat lite på dagen, jag har visat kvitton, alla affärer man har handlat på
och

kvitton från taxin
Citera
2014-04-12, 03:04
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kortet är personligt, och kortnumret finns på kvittot. Men, givetvis, finns det möjligheter att fuska.

Särskilt med tanke på att ANs dotters mann alstå ANs svärson själv jobbade på samma Taxi bolag som kvittot kommer ifrån.

FUP 1124 förhör med AN 15 Augusti, 2013:

Hemfärden sker ganska direkt efter att MB betalat. Hon tror att Thereses kille – som själv
kör taxi
- ev ringer en taxikollega och bokar taxi för AN och MB som
därefter åker direkt hem från restaurangen till bostaden vid 21.00 – 21.30-tiden.
Citera
2014-04-12, 06:38
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
MB ägnade sig åt bokföring påstod han. Rimligtvis har han ett bokföringsprogram. Är väl bara att kolla i burken och systemet så ser han väl exakt när han sparat sina uppgifter. Vill minnas han hade skapliga kunskaper i ämnet.

Fick ett PM om att MB har en revisor som sköter bokföringen åt han.
Citera
2014-04-12, 06:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Ja hur många gånger som helst!
Från förhöret med MB 8/5:
Berg tror att han stannade hemma sedan resten av kvällen...
Berg är lite osäker på tidpunkter och datum...
Från förhöret med MB 24/5:
Micke uppger att han pga att han jobbar mycket så har han minnesluckor. Vid första förhöret
så kommer han inte ens ihåg att han varit på Per o Micke under lördagskvällen och ätit. Han
kom ihåg detta när han såg kvittona.
Han har inte ngt favoritprogram men han kan ha tittat på Tvåoch en halv man, eller ngn polisserie. Han har inget favoritprogram och kan inte berätta om vad han har tittat på.
Micke tror att han sedan har gått ut till hustrun i köket och tagit en öl till.
Han kommer inte ihåg om de la sig samtidigt men...
Micke tror att de gick och la sig vid 23.00-tdien.
Från förhöret med AN 9/5:
Annika kan inte komma ihåg vem som la sig först eller om de la sig samtidigt.
Annika kan inte komma ihåg vad klockan var när hon somnade.

Ärligt talat. Vad håller ni på med. Jag fattar inte vad som är konstigt med dessa förhör. Ni måste väl förstå att bara för att ni skulle ha kommit ihåg allt bättre. Så är det inte konstigt eller misstänkt att inte alla fungerar på det sättet.
Att jämföra med när de vet vad de gjorde.
Citat:
Jag har jämfört vad de båda säger att de gjorde efter hemkomsten efter restaurangen.

MB: Kom hem 20:39. AN tog en grogg i köket, medan MB tog en folköl i vardagsrummet, tittade på TV och gjorde bokföring (efter två starköl ). Därefter tog han en öl till med AN i köket. De låg och pratade innan de somnade. De gick och lade sig vid 23-tiden.

AN: Först uppgav hon att de åkte hem 21:30-22:00. AN satte sig vid datorn, medan MB tittade på TV. AN lade sig först. I senare förhör uppgav hon att MB satte sig vid datorn. Hon drack ingenting, möjligen vin. Tittade på TV efter att hon lagt sig. MB satt fortfarande vid datorn. I tredje förhör kom hon hem 21:00-21:30.

Den enda samstämmigheten i deras historier är att de tog taxi hem och senare gick och lade sig. Det verkar som om de att de hade kommit överens om att berätta att de tog taxi hem, inget mer.
Citera
2014-04-12, 07:05
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Nu har jag förgäves försökt få svar från Remark och CarlJanne75 om vad det är MB/AN bevisligen ljugit om. Förutom att MB förnekade affären med VB.

Har du något mer att komma med som säker lögn?

1) Han har fler än ett mobilnummer när VB försvann.
2) Han har inte slutat samla på knivar.
3) Han ljuger om fler älskarinnor i förhör.
4) Han ljuger om att han inte uteslöt VB från karateklubben.
5) Han ljuger om när relationen med VB avslutades.
6) Han ljuger om att han fick en massa sms när han befann sig på restaurangen.
7) Han ljuger om att han befann sig på restaurangen den 4/5 kl 17.28, när mobilpositionering visar annat.

Finns även fler saker som med stor sannolikhet är lögn.
Citera
2014-04-12, 07:07
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Att jämföra med när de vet vad de gjorde.
AN bad väl även att få sitt förhör skickat hem till henne?

Varför kan man ju undra. Var det någon som behövde kontrollera vad AN uppgett?
Citera
2014-04-12, 07:19
Medlem
Mer ljug från MB;
FUP996
MB: Ploy visste att han var gift när de började träffas.
Nope, hon fick reda på det långt efteråt. MB försökte smyga med det först.
Och då började problemen för henne,
eftersom hon hotade att avslöja affären för AN. Vilket AN även fick reda på.
Problemet är att ha förhållanden på sidan om sin fru innebär att man måste ljuga varje dag. MB har inga problem med att ljuga. Han ljuger för alla omkring sig, vart han ska, vem som smsade honom, vem som ringde o.s.v. Han ljuger inte bara för AN, utan även för VB, arbetskompisar, föräldrar, sina barn, kollegeg o.s.v. En patologisk lögnare. Att vara otrogen ngn enstaka gång är en sak, men MB har inget som helst samvete när det gäller att vara otrogen. Han har förhållanden på sidan om sin fru. Och det är inte första gången, och det lär inte vara sista gången.
Det här är MBs värld, att ljuga. I ett förhör är det väldigt enkelt för MB att just ljuga sig fram, förhala sanningen o.s.v. Därav alla förändringar i storyn. Mellan förhören ser man en klar bild som är förändrad utifrån både AN och MB. De har pratat ihop sig, om tidpunkter och vad de gjort.
Det otroliga är att polisen inte fattas några som helst misstankar mot detta, utan låte ALIBIT vara stabilt dem emellan. Visst tror vi på dem, jo visst.
Varför är frågan? Varför?
Citera
2014-04-12, 08:17
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Visst ljuger AN

I förhör den 9 Maj säger AN att hon, innan dom hämtades upp av dottern, bara var hemma under dagen och att hon la sig för att vila.

MEN...

I förhör den 24 Maj säger AN att hon har handlat lite på dagen och att hon har visat kvitton från alla affärer hon har handlat på.

AN berättar att hon var ledig på lördagen (läs 4 maj 2013) hon var bara hemma under

dagen.

såser. AN uppger att även hon jobbar på MBs restaurang och de håller på att bygga ut

restaurangen. AN la sig för att vila och MB åkte till restaurangen vid 14.30-tiden.

AN ringde till MB och påminde honom att de skulle ut och äta på Per & Mickes Kök i

centrala Boden.

H. Jobbigt för han var misstänkt för försvinnandet, om det nu var någonting som hade hänt.

Hon var i alla fall försvunnen, han upplevde det som jobbigt. På samma gång så känner han

av att jag inte gjort någonting, så jag är lugn så. Så i polisutredningen så vet jag vad jag har

gjort och handlat lite på dagen, jag har visat kvitton, alla affärer man har handlat på
och

kvitton från taxin

Obegripligt att utredande poliser inte genomskådar AN:s cover up för Berg under denna för utredningen avgörande tidsperiod. Förhöret med AN visar med all önskvärd tydlighet hur taffligt utredande poliser skött det här, och jag påminner mig ha läst att förhörsledarna var två inkallade Luleåpoliser med narkotikabrott som specialitet .. Bockarna som trädgårdsmästare .. Inte konstigt att dessa inte kunde ställa rätt frågor till en delansvarig i ett mordevent med tortyrinslag, och dyrka upp 'kibba' .. Taffligt och oprofessionellt.
Citera
2014-04-12, 08:59
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
1) Han har fler än ett mobilnummer när VB försvann.
2) Han har inte slutat samla på knivar.
3) Han ljuger om fler älskarinnor i förhör.
4) Han ljuger om att han inte uteslöt VB från karateklubben.
5) Han ljuger om när relationen med VB avslutades.
6) Han ljuger om att han fick en massa sms när han befann sig på restaurangen.
7) Han ljuger om att han befann sig på restaurangen den 4/5 kl 17.28, när mobilpositionering visar annat.

Finns även fler saker som med stor sannolikhet är lögn.
Tack, vissa kan nog förklaras av att han minns fel men antagligen inte alla. Då var det bara AN kvar. Finns det belägg för att hon också medvetet ljugit?
Senast redigerad av Clavell 2014-04-12 kl. 09:14.
Citera
2014-04-12, 09:14
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Visst ljuger AN

MEN...

dagen.

centrala Boden.

och

kvitton från taxin
Du har missförstått vad AN säger. I ditt citat från förhöret 24/5 berättar hon hur MB upplevde det. Det är alltså MB som har handlat lite på dagen och visat kvitton inte AN.

Så då återstår att visa på att AN ljugit i förhören.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in