2014-04-07, 03:01
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Håller med dig i ditt resonemang!

GM måste ju ha tyckt att det varit värt risken att förvilla? vilseleda? utredarna?

När upptäcktes blodet i KJs bil?

Var GM rädd för att bli avslöjad samt för en husrannsakan och ville därför lägga fokus på upptäckten av kroppen? för det skulle ge GM tid för rengöring av frysen? etc. ......

Absolut vetting resonemag, särskilt med tanke på att MB hadde span på sig från den 13 Maj (tror jag att det var) helt upp till den 19 Maj, och att VBs ben allramest sannolikt lagts i Gula Huset den 18 eller 19 Maj.

Och det är ju möjligt att benen hämtades och plaserades i Gula Huset i den tidslukka den 18 Maj då polisen "tappade bort" MB och han påstår att han hämtade källvatten i Lakaträsk.

och jag förstår fortfarande inte VARFÖR spanen skiftade från MB till KJ den 19/20 maj ???

Någon som har ett krystalklart svar på detta?

Blodet i KJs bil hittades 27 Maj, 2013, altså EFTER KJ häktades den 23 Maj:

FUP 253

Den 27 maj startade den kriminaltekniska undersökningen av Kristoffer Johanssons bil
med registeringsnummer HBJ336, en ljusblå Hyundai Sonata. I bagageutrymmet var det
fullt med föremål och i det nedre lagret fanns en plastkasse med blod på som kom från
Vatchareeya. Dessutom fanns där arbetshandskar varav den vänstra hade Vatchareeyas
blod på utsidan och Kristoffer Johanssons DNA på insidan. På bagagerumsmattans
vänstra sida och på insidan av bagageluckans vänstra nederkant fanns blod som också
kom från Vatchareeya.

Mer info FUP 303 - 314:

Undersökningen påbörjades 2013-05-27 kl. 14:35 och avbröts
samma dag kl.16:05. Undersökningen återupptogs nästa dag
kl.09.00 och avslutades samma dag kl.10:45

(Mer info på det två sidorna)

Sedan hittade jag något annat mycket märkligt angående undersökningen av KJs bil den 27 Maj, 2013!:

Det står i FUP att Bagagerumsmattan undersöktes avseende blodbesudlingar, MEN att blod INTE kunde inte påvisas :

FUP 308
Bagagerumsmatta (G038). Mattan undersöktes avseende blodbesudlingar, men blod kunde inte påvisas.

Men på samma sida står det att:

Bit från bilmatta (S089). Resultatet talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer
från Bangsuan (grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära
släkting.

Här står det att det är DNA analys dom gjort PÅ Bagagerumsmatta (G038). och att blod INTE kunde påvisas
FUP 342
BD1/316-13/G038 Bagagerumsmatta - I bagaget, pb HBJ336
SKL:s materialnr: 201300745724
DNA, standardanalys Mattan undersöktes avseende blodbesudlingar, men blod kunde
inte påvisas
.

HUR HÄNGER DET IHOP???

Och...Söket i KJs bil med likhunden UNO då man påstår att man hittat liklukt i bilens bagagerum:
FUP 384

Av någon MYCKET konstig anledning så undersöktes KJs bil inte förren den 23 Juli, 2013 !!!
Altså 2 MÅNADER efter att KJ häktats
den 23 maj, 2013 !!!???

VARFÖR FÖRST EFTER 2 MÅNADER ???
Citera
2014-04-07, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Att placera ut dem på så pass öppna ställen på ett område som planerats att sökas av, kan inte vara en slump. Gm tog en stor risk - varför ?

Inget som heller verkar vara utfört under stress.

Det finns nog inget som talar till KJs fördel vad gäller platsen i fråga, så om han placerade ut kroppsdelarna för att de skulle hittas så bet han sig själv i svansen. Han blev ju häktad någon dag senare så.
Om det fanns någon som planerat och placerat kroppen för att den skulle hittas så måste det varit någon riktigt desperat för att ta en så stor risk, antingen någon väldigt paranoid eller nån som polisen redan hade ögonen på, MB är nog den som vann mest på att kroppen hittades där, från polisens intresse till skymundan.
Citera
2014-04-07, 06:48
Medlem
Theforeigners avatar
Någon som har info angående K*rl M*rtin K*nne Sundqvi*t (*= a,a,e,s)

K*rl M*rtin K*nne Sundqvi*t (*= a,a,e,s) aka Lady GAGA FUP 1431

"M*rtin (*= a) är homosexuell och kallas för Gaga, efter Lady Gaga"

Det finns, av någon konstig anledning, INTE något förhör med honnom i FUP.

KJ hadde 11 mobil kontakter med honnom:

FUP 583

SUNDQVI*T, K*RL M*RTIN K*NNE 11 (*= a,a,e,s)

K*rl M*rtin K*nne Sundqvi*t (*= a,a,e,s) var på fest med KJ den 17 Maj vid Aldersjön, han var där tilsammans med hans vänner JJ (KJs "syster") och JJs pojkvänn CP aka i FUP KP aka på facebook MP

Det finns info på honnom i FUP på sidorna:

1249 + 1289 +1291 +1431

Det som jag finner konstigt är att det är helt omöjligt att hitta någon info på denna K*rl M*rtin K*nne Sundqvi*t (*= a,a,e,s)

Har enbart hittat en address på honnom

Skogs* 4 (*=å) Boden

Han finns, av någon konstig anledning, inte som facebook vänn på varken KJs "syster" JJs Facebook. ej heller på hennes pojkvänn CP, aka KP i FUP, aka Maximili*n P*aso (*=a,a) på facebook, vilket ju är kostigt iom att dom är vänner enligt FUP.

Så altså finns det någon som har info på denna K*rl M*rtin K*nne Sundqvi*t (*= a,a,e,s) aka Lady GAGA

Av möjlig interesse är:

FYI: FUP 1089 MBs son ABs mamma heter PI* SUNDQVI*T (*=a, s)
Citera
2014-04-07, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Pratar vi Falu rödfärg målat inomhus i förrådet? Visst, men väldigt långsökt tycker jag. Samma sak med tröjan,
-hm vilken tröja ska jag ta när jag målar förrådet? Ja! Jag tar den här nerblodade tröjan som ändå är förstörd, tur att jag inte brände upp den eller grävde ner den som resten av bevisen, jag älskar min tröja, smart Kibba yay!
I så fall skulle man hittat ALLT som inte hittats i KJs bagage och hela kupén hade varit täckt i blod för så korkad kan inte ens KJ vara.
Men det var en rolig idé!
Gillar inte gyttjebrottning, men humor har du, å andra sidan bör du fortsätta att finslipa på din slutledningsförmåga och förkunskaper om fallet VB. Några kommentarer till din text:

Är det långsökt? Inte nödvändigtvis. Det var inte ovanligt att KJ hade militärbyxor och motsvarande på sig, sedan börjar han ha på sig bland annat svarta jeans och en grå huvtröja (syns på bild 22 maj i NSD). De kläder som gm hade på sig i samband med mordet och styckningen är antingen uppeldade, nedgrävda eller bortkastade på soptippen, någonting sånt. JJ uppger att han har påträffat en grå tröja (huvtröja?) som han trodde var blod på , som visade sig vara falu rödfärg. Var i denna värld har han fått på sig färgen ifrån? Det är inte direkt vanligt att gå omkring och stryka efter väggar med otorkad falu rödfärg, än mindre att måla med den, Frågan borde ha ställts av polis om en vettig förklaring om var färgen kommer ifrån. Idén jag fick var att KJ kan ha återvänt till brottsplatsen i syfte att dölja den. Ett sätt skulle då kunna vara att måla om väggar (ytter- eller innerväggar, beroende på om mord/styckning skett inom-eller utomhus). Möjligheten finns även att JJ bytte ut den gråa tröjan som kan ha varit nedblodad mot en annan och stänkt ned den med falu rödfärg, låtit den torkat några dagar och sedan lämnat in den till polisen. Inte helt otroligt om det är JJ som är den som städat efter KJ.

Det finns förutom det röda förrådet 450m från gula huset, även i FUP omnämnt en annan byggnad som är röd (falu rödfärg? troligen då kronan ofta använder den färgen) - ballonghuset. I FUP framgår det att det är möjligt att komma in där utan nyckel.

Blod i bagaget och korkat samt vad mer du har skrivit är bara svammel i ett försök att verka rolig och förlöjliga andra skribenter. Idén kanske störde dig.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-04-07 kl. 06:59.
Citera
2014-04-07, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Absolut vetting resonemag, särskilt med tanke på att MB hadde span på sig från den 13 Maj (tror jag att det var) helt upp till den 19 Maj, och att VBs ben allramest sannolikt lagts i Gula Huset den 18 eller 19 Maj.

Och det är ju möjligt att benen hämtades och plaserades i Gula Huset i den tidslukka den 18 Maj då polisen "tappade bort" MB och han påstår att han hämtade källvatten i Lakaträsk.

och jag förstår fortfarande inte VARFÖR spanen skiftade från MB till KJ den 19/20 maj ???

FUP 253

Den 27 maj startade den kriminaltekniska undersökningen av Kristoffer Johanssons bil
med registeringsnummer HBJ336, en ljusblå Hyundai Sonata. I bagageutrymmet var det
fullt med föremål och i det nedre lagret fanns en plastkasse med blod på som kom från
Vatchareeya. Dessutom fanns där arbetshandskar varav den vänstra hade Vatchareeyas
blod på utsidan och Kristoffer Johanssons DNA på insidan. På bagagerumsmattans
vänstra sida och på insidan av bagageluckans vänstra nederkant fanns blod som också
kom från Vatchareeya.

Mer info FUP 303 - 314:

Undersökningen påbörjades 2013-05-27 kl. 14:35 och avbröts
samma dag kl.16:05. Undersökningen återupptogs nästa dag
kl.09.00 och avslutades samma dag kl.10:45

(Mer info på det två sidorna)

Sedan hittade jag något annat mycket märkligt angående undersökningen av KJs bil den 27 Maj, 2013!:

Det står i FUP att Bagagerumsmattan undersöktes avseende blodbesudlingar, MEN att blod INTE kunde inte påvisas :

FUP 308
Bagagerumsmatta (G038). Mattan undersöktes avseende blodbesudlingar, men blod kunde inte påvisas.

Bit från bilmatta (S089). Resultatet talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer
från Bangsuan (grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära
släkting.

Här står det att det är DNA analys dom gjort PÅ Bagagerumsmatta (G038). och att blod INTE kunde påvisas
FUP 342
inte påvisas
.

HUR HÄNGER DET IHOP???

Och...Söket i KJs bil med likhunden UNO då man påstår att man hittat liklukt i bilens bagagerum:
FUP 384

Av någon MYCKET konstig anledning så undersöktes KJs bil inte förren den 23 Juli, 2013 !!!
Altså 2 MÅNADER efter att KJ häktats
den 23 maj, 2013 !!!???

VARFÖR FÖRST EFTER 2 MÅNADER ???

Det här hänger ju inte alls ihop. Va fan har dom pysslat med. Bilen har väl förvarats i polishusets garage i två månader? Tillgänglig för alla som kan ta sig dit?
Någon som vet när polisledningen för detta fall byttes ut. Den första tog tjänstledigt eller liknande.
Citera
2014-04-07, 07:58
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Jag förstår, är det av samma skäl advokat och klients samtal också är hemliga?

Tycker det är inkonsekvent. FUP är offentligt material, men inte det som kan vara av störst allmänintresse, nämligen vad klienten delger sin advokat och domarnas överläggningar.

Tycker jag inte. Det viktiga är slutprodukten och hur den är motiverad. Att man kan ha en fri och öppen diskussion innan utan att behöva redovisa den tror jag tvärtom är betydelsefullt. Det är samma sak som att det normalt råder förhandlingssekretess i fackliga förhandlingar.
Citera
2014-04-07, 08:03
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det här hänger ju inte alls ihop. Va fan har dom pysslat med. Bilen har väl förvarats i polishusets garage i två månader? Tillgänglig för alla som kan ta sig dit?
Någon som vet när polisledningen för detta fall byttes ut. Den första tog tjänstledigt eller liknande.

Hunden var inte tillgänglig före detta datum. Den har typ hela sverige som arbetsfält. Så ingen konspiration eller tjänstefel här heller.

Den förste spaningsledaren drabbades av en personlig tragedi, därav bytet. Bägge dessa saker har nämnts i tråden åtskilliga gånger.
Citera
2014-04-07, 08:30
Medlem
highfives avatar
Citat:
Någon som har info angående K*rl M*rtin K*nne Sundqvi*t (*= a,a,e,s)

K*rl M*rtin K*nne Sundqvi*t (*= a,a,e,s) aka Lady GAGA FUP 1431

"M*rtin (*= a) är homosexuell och kallas för Gaga, efter Lady Gaga"

Det finns, av någon konstig anledning, INTE något förhör med honnom i FUP.

KJ hadde 11 mobil kontakter med honnom:

FUP 583

SUNDQVI*T, K*RL M*RTIN K*NNE 11 (*= a,a,e,s)

K*rl M*rtin K*nne Sundqvi*t (*= a,a,e,s) var på fest med KJ den 17 Maj vid Aldersjön, han var där tilsammans med hans vänner JJ (KJs "syster") och JJs pojkvänn CP aka i FUP KP aka på facebook MP

Det finns info på honnom i FUP på sidorna:

1249 + 1289 +1291 +1431

Det som jag finner konstigt är att det är helt omöjligt att hitta någon info på denna K*rl M*rtin K*nne Sundqvi*t (*= a,a,e,s)

Har enbart hittat en address på honnom

Skogs* 4 (*=å) Boden

Han finns, av någon konstig anledning, inte som facebook vänn på varken KJs "syster" JJs Facebook. ej heller på hennes pojkvänn CP, aka KP i FUP, aka Maximili*n P*aso (*=a,a) på facebook, vilket ju är kostigt iom att dom är vänner enligt FUP.

Så altså finns det någon som har info på denna K*rl M*rtin K*nne Sundqvi*t (*= a,a,e,s) aka Lady GAGA

Av möjlig interesse är:

FYI: FUP 1089 MBs son ABs mamma heter PI* SUNDQVI*T (*=a, s)

Några funderingar. Någon lär ju ha varit denna Mart*n Någ*t också. Sen är Skogså några kilometer efter samma väg som man åker till KJs stuga. Vidare bör väl KJ haft någon manlig partner om han nu var bisexuell?

Man kan även notera grannen som sett KJ komma med någon till Flottiljvägen den 4/5 på eftermiddagen. Grannen kunde inte se om det var en man eller kvinna.
Citera
2014-04-07, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Hunden var inte tillgänglig före detta datum. Den har typ hela sverige som arbetsfält. Så ingen konspiration eller tjänstefel här heller.

Den förste spaningsledaren drabbades av en personlig tragedi, därav bytet. Bägge dessa saker har nämnts i tråden åtskilliga gånger.

Jag vet vad han drabbades av, men jag kommer inte ihåg när han klev åt sidan.
Citera
2014-04-07, 10:34
Medlem
[quote=Theforeigner|48273779]Absolut vetting resonemag, särskilt med tanke på att MB hadde span på sig från den 13 Maj (tror jag att det var) helt upp till den 19 Maj, och att VBs ben allramest sannolikt lagts i Gula Huset den 18 eller 19 Maj.

FUP 253

Nej, jag tror inte vi har faatt svar paa detta naansin och inte heller vad dom hade paa KJ när dom häktade honom för daa visste dom ju inte om att dom skulle hitta blod i bagluckan paa hans bil?

US: "Kritiken är obefogad. Han är utredd i den mån det går. Sen ska man påpeka att han aldrig varit misstänkt i ärendet, säger hon till Aftonbladet och fortsätter:

– Naturligtvis var han intressant till att börja med eftersom de haft en massiv kontakt via sociala medier och telefon. Men han kunde sedan avföras och vi fann ingen anledning att gå djupare på det spåret"
Det var ändaa kring tio dar han hade "span" paa sej
Citera
2014-04-07, 11:04
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
...Sedan hittade jag något annat mycket märkligt angående undersökningen av KJs bil den 27 Maj, 2013!:...Det står i FUP att Bagagerumsmattan undersöktes avseende blodbesudlingar, MEN att blod INTE kunde inte påvisas :

FUP 308

släkting.

FUP 342
inte påvisas
.

HUR HÄNGER DET IHOP???[/b]

Inget konstigt alls. Det rör sig om två olika mattor. Bagagerumsmattan är den fasta, undre mattan. Bilmattan är den lösa, övre mattan.
Citera
2014-04-07, 11:05
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Några funderingar. Någon lär ju ha varit denna Mart*n Någ*t också. Sen är Skogså några kilometer efter samma väg som man åker till KJs stuga. Vidare bör väl KJ haft någon manlig partner om han nu var bisexuell?

Man kan även notera grannen som sett KJ komma med någon till Flottiljvägen den 4/5 på eftermiddagen. Grannen kunde inte se om det var en man eller kvinna.

Med tanke på att det stämmer med övriga uppgifter så får man väl ändå utgå från att det mest troliga är att det var Vatchareeya grannen såg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in