Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Hatten av för advokat Olsson, så där ska en slipsten dras.
Jag håller med om att domen i sig inte ger något svar på vad som verkligen hände med VB, vi vet att hon blev dödad med ett vasst föremål men inte vilket eller var dråpet och styckningen skedde kort sagt vi har inte fått reda på något alls egentligen.
PT tror jag inte på, jag ser inget som HD kan tänkas vilja få en prövning på.
Tror du Olsson är singel
Domen är förkastlig, och nej vi fick inga svar tvärtom fler frågor. Jag går inte in i debatten
om PT kommer att ges eller inte, men det är i varje fall något jag önskar precis så gör åklagare
och så kommer förmodligen försvaret också att meddela att dom också är intresserade av PT.
Jag sätter mitt hopp på PT och dissar alla inlägg till att så inte sker
Jag kan aldrig tro att denna dom faller KJ i smaken och det verkar Olsson själv förstå kan man se ifrån honom i media. Att KJ accepterar att han, för det
första, anses skyldig tror jag inte
absolut inte han går med på, strafflängden, något år hit eller dit, är nog inte avgörande för KJ.
För det
andra så var KJ nöjd och tillfreds med att klara RPU:n, att han nu plötsligt skulle acceptera att han anses "skvatt galen" tror jag inte för en sekund att denna
säregna grabb
fogar sig i. Han godtar att han har asperger och add men mycket mer än så tror jag inte.
KJ kommer nog att vilja frias helt och hållet och Olsson kan nog inte mycket mer göra än att
jobba för sin klient, men Olsson i sig kan glädjas åt sin vinst, destovärre är han nog den enda
som kan ta en påsksup.