Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-12, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersBrejvik
En demo per år. Ser lovande ut. "Sverige åt svenskarn" snälla? Nog för jag är emot SDs taktik, men ärligt? Missade ni 80-90 talet och vill återuppliva det? Farm med bombarjackorna och kängorna alla till Jönköping.

Hmm bomberjacka och kängor känns inte speciellt snyggt men vad är det för fel på att Sverige är svenskarnas land ?
Citera
2014-04-12, 13:56
Medlem
Citat:
Finns SvP mer än på internet? Det är liksom inte på internet kampen ska föras.

Enligt Expo:s granskning så verkar ju SvP finnas på gatan i allra högsta grad med tanke på hur pass mycket aktivitet som bedrivits de senaste åren. Nu ställer ju dessutom partiet upp i val i närmare 35 kommuner med ett 50 tal kandidater, vilket inget annat nationalistiskt parti gjort i Sverige sedan andra världskriget så aktiviteten lär ju inte direkt minska
Citera
2014-04-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ok!

Trumslagare, 80-tals slagord som sverige åt svenskarna, sköldar, SNSP-musik lockar inte många.

Syssla med poltik är väl lämpligt kanske? Det är ingen fotbollsklack vi ska ha.

Håll torgmöten, ska det vara så svårt? Sprid budskapet seriöst.

Trumslagare är väl ett trevligt inslag i demonstrationssammanhang. Extra trevligt blir det förstås när det är svenskar med gamla hederliga trummor och inte negrer med bongotrummor som sossarna körde med i sitt första Maj tåg någonstans förra året. Sköldarna behövs också dessvärre med tanke på att diverse drägg har en viss benägenhet att kasta saker. Vad det gäller Friheten leve så är det en väldigt fin och trevlig låt som om jag inte minns helt fel nu Jimpa själv framförde på fyllan på den där Estlandsfärjan 2006
Citera
2014-04-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Håller med, så rakryggad och genuin Björn har varit i det etniskt svenska strävandet borde han vara högre upp. Han är en cool katt och jag respekterar honom högt. Han är en intelligent nationalist som inte lätt låter sig luras att vända åt olika håll. En jävligt bra etnonationalist helt enkelt.

Nu spekulerar jag bara lite men jag tror faktiskt inte att Björn själv vill ha någon mer framträdande roll rent politiskt. Hade han velat så hade han garanterat haft en plats i partistyrelsen men han arbetar nog hellre lite i skymundan med partiets media såsom jag har förstått det
Citera
2014-04-12, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det var ju intressant att läsa om deras yrken. Kan det vara så att välutbildade människor med yrken som har lite status inte vill vara med i SvP eller inte delar partiets åsikter?

dr Thomas Jacksson är ju en känd SvP anhängare och han arbetar väl som överläkare(om han inte är pensionär nu. Rickard Pekkarinen i partistyrelsen arbetar som styrman (innehar dock sjökaptensexamen). Det finns dessutom flertalet medlemmar som jag personligen känner som har högskoleexamen, däremot är det svårt att få jobb inom vissa mer akademiska branscher om du är uttalad nationalist. Inom partiet finns också såvitt jag vet datortekniker, egna företagare mm. Risken att bli av med jobbat inom vissa branscher är dock överhängande om du kandiderar för partiet eller är öppen med ditt medlemskap i dagsläget. SvP:s förra partiledare och nuvarande partistrateg Daniel Höglund är ju dessutom utbildad molekylärbiolog med inriktning mot genetik
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2014-04-12 kl. 14:15.
Citera
2014-04-12, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Ta och läs om mitt inlägg. Jag sa att jag inte hade koll på de exakta siffrorna.

Sant.

De allra flesta som är "trötta" på sjuklövern väljer SD. SvP är på tok för litet för att kunna skapa opinion.

Vad skulle jag frukta? SvP är så patetiskt små att de är irrelevanta på valdagen.

På samma sätt som SD växte med tiden kommer också SvP att göra det i takt med att samhället faller i bitar till följd av ekonomisk kris, välfärdsstatens avveckling och massinvandringens konsekvenser. Bland SvP systerpartier har vi bla NPD som spås ta minst två mandat i kommande EU val, Svoboda som sitter i Ukrainska regeringen, Jobbik med över 20% av platserna i Ungerska parlamentet och GG med för närvarande 7% av platserna i Grekiska parlamentet men som säkerligen har ökat betydligt sedan senaste valet. Ju jävligare det blir desto radikalare blir folk och i flera av de länder jag tog upp ovan har de mer populistiska och SD lika partierna fullständigt krossats (undantaget Tyskland då som ännu mår relativt hyfs jämfört med de andra exemplen. Nu är visserligen Front national ett parti som åtminstone på ytan är mer kulturnationalistiskt än etnonationalistiskt men de är väl i dagsläget Frankrikes näst största parti och de står ju betydligt närmare SvP än SD på många punkter
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2014-04-12 kl. 14:17.
Citera
2014-04-12, 14:22
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Jag ville påvisa att ditt resonemang är korkat. Hade folk hela tiden tänkt så där när det gäller SD så hade partiet inte varit där det är idag. Man måste börja någonstans.

Indeed. Men även SD har förändrats. Du tror alltså att SD hade varit där de är idag med samma politik som på 90-talet?

Förövrigt: Det här är ingen jävla lek där små skitpartier som anser sig sitta på sanningen skall ges tid och makt att få igenom sin politik. Massinvandringen är ett faktum, och det skall stoppas NU, inte om 30-40 år.

Citat:
Fast SD vill ju inte stoppa invandringen. Inte heller vill de skicka hem några som redan bor här.

SD är INTE lösningen.

http://www.sdellersvp.com/snabbguide/

SD är inte rasister, är det korta svaret. Eftersom att det är lördag kan jag ta punkterna också.

Citat:
5. SD pratar om att ha en restriktiv invandringspolitik och som är i linje med de andra skandinaviska ländernas. SvP menar att det inte går att lösa problemen som har uppstått i invandringens spår utan att man först förmår och hjälper folk att åka hem igen.
Denna visa igen... Massutvisningar och dylikt är ogenomförbart, men även om det var genomförbart, är det i princip ingen som vill genomföra dem. Men sprid gärna sådan här info.

Citat:
6. Den demografiska utvecklingen i Sverige är inget som SD talar om eller ser som något större problem. SvP menar att den är ett rätt stort problem. År 2011, av alla barn mellan 0 och 4 år, var ungefär 1/3 (32%) av barnen födda utomlands eller hade minst en utrikes född förälder. Störst var andelen i Botkyrka (65,6%), Malmö (60,6%), och Södertälje (59,8%). Våra större städer som, Stor-Stockholm (40,2%), Stor-Göteborg, (33,5%), Stor-Malmö (44,1%) såg inte heller ut att gå en så ljus framtid till mötes.
I dessa siffror är inte de som är andra eller tredje generationens invandrare med.
SD ser segregationen som ett stort problem, men skiter som sagt i att de som är segregerade har en annan hudfärg än oss svenskar.

Citat:
7. SD vill inte förändra banksystemet som det är idag. SvP vill nationalisera bankerna och ge dem en agenda som är till för att hjälpa folket och inte deras egen agenda som är att skuldsätta folket. Vi rekommenderar start att du läser mer ingående om banksystemet under den fliken om du inte redan är införståd med skillnaderna. Detta kan vara den enskilt viktigaste skillnaden mellan de båda partierna.
Jag har läst. Fruktansvärt patetiskt.

Inte nog med att SvP för en rent fascistisk och rasistisk politik, de är även emot demokratin som den ser ut idag(som om inte fascism räckte).

Citat:
8. SD ser bara problem med den utomeuropeiska muslimska invandringen och inte den övriga invandringen.
Ja. So what? Det ligger knappast till SDs nackdel att de inte är trångsynta rasister.

Citat:
SvP menar däremot att all invandring från avvikande folkslag är ett problem.
Om man tittar på den invandring som har kommit till Sverige de senaste 20 åren och som inte varit muslimsk så är det den jugoslaviska och den syrianska/assyriska som är dominanta. Tycker man att det syrianska Södertälje har utvecklats till en bra stad?
SD är helt enkelt inte rasister. Vi skiter i om en person tillhör ett avvikande folkslag.

Citat:
9. Det har väl knappt undgått någon alla uteslutningar som skett i SD de senaste tre åren. Det har gått fort fram och det har i princip bara varit de med starka nationalistiska åsikter som fått stryka på foten. Detta har givetvis inte varit en slump och SDs politik har även förändrats däreter.

De flesta som uteslutits har uttryckt rasistiska åsikter eller något dylikt.

Citat:
10. Idag lider vårt land under ett värre åsiktsförtryck än någonsin. Den politiska korrekthetens förtryck. Vi var många som hade hoppas på en lättnad från detta när väl SD hade kommit in i riksdagen. Men vi var nog lika många som blev besvikna. Istället för en motpol till det politiskt korrekta förstärktes endast dessa politiska korrektheter genom en kombination av SD:s nolltolerans och mainstream medias uthängningar. Hur ska ett samhälles problem kunna lösas om man inte kan tala om problemen?
SvP är däremot ett parti som har högt i tak för att kunna tala om och diskutera vårt lands problem. Något som också är ett måste för att man därigenom ska kunna lösa dem.
SvP ett parti med högt i tak? Vill man inte kasta ut alla invandrare är man i princip inte välkommen in i SvP.

Längre än så orkar jag inte. Usla icke-argument som faller på sina egna meriter.
Citera
2014-04-12, 14:29
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
dr Thomas Jacksson är ju en känd SvP anhängare och han arbetar väl som överläkare(om han inte är pensionär nu. Rickard Pekkarinen i partistyrelsen arbetar som styrman (innehar dock sjökaptensexamen). Det finns dessutom flertalet medlemmar som jag personligen känner som har högskoleexamen, däremot är det svårt att få jobb inom vissa mer akademiska branscher om du är uttalad nationalist. Inom partiet finns också såvitt jag vet datortekniker, egna företagare mm. Risken att bli av med jobbat inom vissa branscher är dock överhängande om du kandiderar för partiet eller är öppen med ditt medlemskap i dagsläget. SvP:s förra partiledare och nuvarande partistrateg Daniel Höglund är ju dessutom utbildad molekylärbiolog med inriktning mot genetik

Okej, då vet jag. Tack för infon.
Citera
2014-04-12, 14:33
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Indeed. Men även SD har förändrats. Du tror alltså att SD hade varit där de är idag med samma politik som på 90-talet?

Förövrigt: Det här är ingen jävla lek där små skitpartier som anser sig sitta på sanningen skall ges tid och makt att få igenom sin politik. Massinvandringen är ett faktum, och det skall stoppas NU, inte om 30-40 år.

SD är inte rasister, är det korta svaret. Eftersom att det är lördag kan jag ta punkterna också.

Denna visa igen... Massutvisningar och dylikt är ogenomförbart, men även om det var genomförbart, är det i princip ingen som vill genomföra dem. Men sprid gärna sådan här info.

SD ser segregationen som ett stort problem, men skiter som sagt i att de som är segregerade har en annan hudfärg än oss svenskar.

Jag har läst. Fruktansvärt patetiskt.

Inte nog med att SvP för en rent fascistisk och rasistisk politik, de är även emot demokratin som den ser ut idag(som om inte fascism räckte).

Ja. So what? Det ligger knappast till SDs nackdel att de inte är trångsynta rasister.

SD är helt enkelt inte rasister. Vi skiter i om en person tillhör ett avvikande folkslag.

De flesta som uteslutits har uttryckt rasistiska åsikter eller något dylikt.

SvP ett parti med högt i tak? Vill man inte kasta ut alla invandrare är man i princip inte välkommen in i SvP.

Längre än så orkar jag inte. Usla icke-argument som faller på sina egna meriter.

Du är med andra ord en PK-fjolla som är rädd för "rasism". Patetiskt!
Citera
2014-04-12, 15:07
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Du är med andra ord en PK-fjolla som är rädd för "rasism". Patetiskt!
Nej, inte rädd. Som sagts tidigare så är SvP så små att de inte kan påverka på något sätt. Däremot är det klart jag är emot rasism, om det är det du menar.
Citera
2014-04-12, 15:09
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Nej, inte rädd. Som sagts tidigare så är SvP så små att de inte kan påverka på något sätt. Däremot är det klart jag är emot rasism, om det är det du menar.

Du tycker alltså att det är viktigare att undvika "rasism" än att stoppa det pågående folkutbytet av svenskarna? Då är du ju inte riktigt klok i huvudet.

Rasism är för övrigt ett jävla hittepå. Du borde se följande video.
Citera
2014-04-12, 15:56
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ah, det är nog bäst att vi alla röstar på sossarna som verkar ha bättre politik än borgarna, och de har ju störst chans att förändra. Att rösta på SD är ju helt bortkastat.
Senast redigerad av ninjutsu 2014-04-12 kl. 16:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in