2014-04-11, 16:16
Medlem
Q. Jag sportar en del och ibland har det kommit några för att ta pisseprov i laget. kollar dom efter THC i dom eller bara dopningspreparat?
2014-04-11, 17:53
Medlem
Hejsan kära vänner.

Nu är det såhär att jag har haft en fruktansvärd noja det senaste just på grund av att mitt kära urin ska sökas igenom nu på måndag! Det är för ett jobb som drogtesten ska utföras.

Senaste röktillfälle var den 24 mars och innan dess ca 4-5 dagar. Den totala mängden som har rökts är ca 1-2g utspritt mellan den 8 mars till den 20 mars sedan var det ju som sagt 4-5 dagars uppehåll innan jag rökte max 0.2g igen den 24 mars!

Tid mellan senaste röktillfälle och drogtest = 3 veckor.
Tid mellan större röktillfälle och drogtest = 4 veckor.

Jag är i 20 års åldern och jag väger 59 kg (med kläder på) är någonstans på 170 cm lång och jag är som ni säkert förstår på vikten väldigt tunn (kan dock äta som en häst utan att vågen förändrar sig en millimeter). Under de senaste två veckorna har jag spenderat 4 dagar i veckan på gym, även ägnat mig åt andra idrotter vid två tillfällen.

Jag har druckit stora mängder vatten varje dag (får gå upp och kissa på natten).

Jag misstänker att det är analys och inte sticka.
Fuska är inte ett alternativ då temperatur kommer mätas, visitering, titta genom lucka.

För några få år sedan fick jag kissa efter ett större missbruk som pågått i flera år (dagligen). Stickan visade då inget och det var två veckor efter senaste intaget.

Vad tror ni kära kamrater, klarar jag detta urintest eller kommer jag att fortsätta att vara arbetslös?

Tack på förhand
2014-04-12, 07:22
Medlem
Felzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratie
Hejsan kära vänner.

Nu är det såhär att jag har haft en fruktansvärd noja det senaste just på grund av att mitt kära urin ska sökas igenom nu på måndag! Det är för ett jobb som drogtesten ska utföras.

Senaste röktillfälle var den 24 mars och innan dess ca 4-5 dagar. Den totala mängden som har rökts är ca 1-2g utspritt mellan den 8 mars till den 20 mars sedan var det ju som sagt 4-5 dagars uppehåll innan jag rökte max 0.2g igen den 24 mars!

Tid mellan senaste röktillfälle och drogtest = 3 veckor.
Tid mellan större röktillfälle och drogtest = 4 veckor.

Jag är i 20 års åldern och jag väger 59 kg (med kläder på) är någonstans på 170 cm lång och jag är som ni säkert förstår på vikten väldigt tunn (kan dock äta som en häst utan att vågen förändrar sig en millimeter). Under de senaste två veckorna har jag spenderat 4 dagar i veckan på gym, även ägnat mig åt andra idrotter vid två tillfällen.

Jag har druckit stora mängder vatten varje dag (får gå upp och kissa på natten).

Jag misstänker att det är analys och inte sticka.
Fuska är inte ett alternativ då temperatur kommer mätas, visitering, titta genom lucka.

För några få år sedan fick jag kissa efter ett större missbruk som pågått i flera år (dagligen). Stickan visade då inget och det var två veckor efter senaste intaget.

Vad tror ni kära kamrater, klarar jag detta urintest eller kommer jag att fortsätta att vara arbetslös?

Tack på förhand

Oavsett du klarar det eller ej, så skulle jag säga att du bevisat (åtminstone för dig själv) att du är starkare än THC-beroende och jag hoppas att du klarar det. I värsta fall så kan du ju överhydrera dig även dagen du ska pissa och skjuta lite på tiden.
2014-04-12, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felz
Oavsett du klarar det eller ej, så skulle jag säga att du bevisat (åtminstone för dig själv) att du är starkare än THC-beroende och jag hoppas att du klarar det. I värsta fall så kan du ju överhydrera dig även dagen du ska pissa och skjuta lite på tiden.

Tack för ditt svar, jag funderar på att ringa in sjuk, men känns konstigt att sjukanmäla sin första arbetsdag..
2014-04-12, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenTio
Q. Jag sportar en del och ibland har det kommit några för att ta pisseprov i laget. kollar dom efter THC i dom eller bara dopningspreparat?

Jag skulle tro att dem framförallt kollar efter dopningspreparat men att thc skulle kunna mätas är inte en omöjlighet. har dock ingen aning.
2014-04-12, 08:26
Medlem
Felzs avatar
Citat:
Jag skulle tro att dem framförallt kollar efter dopningspreparat men att thc skulle kunna mätas är inte en omöjlighet. har dock ingen aning.

Min närmaste erfarenhet med att pissa på statens plastkoppar är ett besök på beroendemottagningen och ett papper där det stod exakt vilka ämnen psykatrikliniken skulle kolla efter, vilka som screening räcktes för och vilka som skulle på analys.

Kan du inte kräva att veta vad dem kollar efter?
2014-04-12, 11:26
Medlem
Citat:
För det mesta samma sak men på en mer exakt nivå då chansen att man åker dit är större!

Tack!
2014-04-12, 13:24
Medlem
Flaggeds avatar
Blodprov

Benso
Centralstimulantia
Opiater
Lsd,svamp

Vilken utav dessa stannar längst i ditt blod/pissprov?

Såg ingen bra tabell för blodprov, endast piss :/

Tacksam för svar.
2014-04-12, 13:50
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenTio

THC räknas in under dopingpreparat.
2014-04-12, 16:21
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flagged
Blodprov

Benso
Centralstimulantia
Opiater
Lsd,svamp

Vilken utav dessa stannar längst i ditt blod/pissprov?

Såg ingen bra tabell för blodprov, endast piss :/

Tacksam för svar.

Skulle nog tippa på benso men det beror ju också på vilken benso då vissa har lång halveringstid medans andra mycket mindre.
2014-04-12, 21:49
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
beror helt på..
LSD kan inte upptäckas i blod, i vart fall inte hos rättsmedecin..
2014-04-13, 23:19
Medlem
Imorn är det dags för drogtest, hållt mig ren i 3 veckor.. klarar jag inte detta så blir det inget jobb.. nervositeten är fruktansvärd..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in