Citat:
Ursprungligen postat av
1988
Monk är långt ifrån värdelös i grupp JUST pga Cyclone strike.
Jag körde monk och fick beröm av mina medspelare för att jag drog ihop monstren så att mina medspelare kunde "one shotta" monstren. Vi brände igenom rifts i Torment 2 på några minuter.
Har förövrigt gjort en rift på under 2 minuter i Torment 2. Men endast 1 gång.
Och skada gör man med Lashing tail kick - Vulture claw kick och Way of hundred fists - Windforce flurry.
Sen använder du Dashing strike för att snabbt ta dig till Level 2 i sådana kartor som har 2 Levels.
Det är fantastiskt kul när alla rör sig i symbios och följer munken som drar ihop monstren åt sina medspelare och sig själv.
Grattis du har hittat en potentiell grupp! I de 10-tal grupper jag körde rift med igår på munken så var det i princip bara att springa och plocka loot trots 25% movementspeed bonus, enda gången jag hann fram för att bygga upp spirit för både sweeping wind och cyclone strike var på eliter/rares eller när det var riktigt packat med mobs. Annars fick jag som sagt konstant springa - använda cyclone strike när mobsen har 10% hp kvar. Detta var i torment 2.
Då skulle du kunna berätta magin om hur du lyckas bygga upp spirit så fort! För min del har mobsen redan dött innan jag hinner använda cyclone strike. Det fungerade dock precis som du säger i 60 men nu verkar det gå åt skogen på grund av att folk gärna kör lägre torment oavsett dmg