2014-04-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jo precis, nu så kan jag afka och skriva poster här på Flashback medans min heal on block håller mig 100% (så länge jag inte står i mitten av en lavapool och en enchanted samtidigt).

Hm, tänkte inte alls på det, fan. Blir att fixa det i afton. Känner mig lite småkorkad nu (även om jag inte får full expbonus så är det bättre än inget och min dps går upp något enormt vilket leder till ännu fler kills per sekund).

Jag har en Leoric signet och Hellfire ring på min Demon Hunters medföljare.

Näe du är inte korkad, man kan inte komma på och komma ihåg allt heller
Citera
2014-04-10, 17:16
Medlem
Irxiqss avatar
Tål fiender mer physical dmg än elemental?
Citera
2014-04-10, 17:18
Medlem
Citat:
Hm, tänkte inte alls på det, fan. Blir att fixa det i afton. Känner mig lite småkorkad nu (även om jag inte får full expbonus så är det bättre än inget och min dps går upp något enormt vilket leder till ännu fler kills per sekund).

I stora hela så väger ibland Kills per sekund upp den extra XP'n på Hellfire ringen, har nån matematiker förklarat för mig.

Jag vet inte om det är inbillning, men för mig märks det skillnad på Set och Legendary drops på material
om jag kör Torment 1 och Torment 2. Ska jag farma blir det Torment 2. Dessutom börjar jag bli fattig och behöver stålar då är Torment 2 utmärkt då min Demon Hunter mosar solo där.
Citera
2014-04-10, 17:21
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Fan vad sne man blir, spelade i min sämsta grupp nånsin nyss.
Det var just på Halls Of Agony Level 3 med monster på på varje millimeter. Vi fick en elite hord mot oss. Men 2 var på en helt annan plats på kartan och kom inte till oss. Behöver jag säga att det var just svaga 2-300k damage spelare på Torment 2?

Jag och en Barbar stog och slog på eliten så fick en av de andra två för sig att starta Butcher mitt i.
Inga problem tänkte jag sp jag dödade den gula eliten och hans medföljare och tryckte på ok för Butcher.
Till min förgrymelse så tryckte ALLA på decline, även den som startade Butcher.
Så jag fick gå solo mot han i 4 manna spel på Torment 2. Tur att jag körde min Demon Hunter som är stark nog i Torment 3.
Hur som helst bara 2 kvar till fullföljd Bounty så jag starta nästa. Där kom Percepeus på Loric Manor Courtyard. Med en elite, och massa monster. Jag fick fan köra solo på han också, och detta var svårare än Butcher. Trotts att jag bad om hjälp kom ingen av de övriga 3 och hjälpte.

Hadde det inte vart för att bountyn var nära hadde jag dragit rakt av.

Och där ser du varför jag föredrar solo

Citat:
Jag har en Leoric signet och Hellfire ring på min Demon Hunters medföljare.

Näe du är inte korkad, man kan inte komma på och komma ihåg allt heller

Mjo måste fixa en leorics.

Citat:
I stora hela så väger ibland Kills per sekund upp den extra XP'n på Hellfire ringen, har nån matematiker förklarat för mig.

Jag vet inte om det är inbillning, men för mig märks det skillnad på Set och Legendary drops på material
om jag kör Torment 1 och Torment 2. Ska jag farma blir det Torment 2. Dessutom börjar jag bli fattig och behöver stålar då är Torment 2 utmärkt då min Demon Hunter mosar solo där.

Mjo, om om en "riktig" ring är skillnaden på T1 och T2 så blir ju expbonusen ensamt större av T2 än gamla HF ringen, så ska slänga över den på min följeslagare och testa när jag kommer hem från jobbet.
Citera
2014-04-10, 17:24
Medlem
Citat:
Och där ser du varför jag föredrar solo

Det där är första super dåliga gruppen jag spelat i. Har spelat oftare i hyfsat väl organiserade grupper än dåliga.
Men det kan bero på att jag mest spelar natt och då ligger de oerfarna spelarna och sover.
Citera
2014-04-10, 17:57
Medlem
Måste få säga att RoS överglänser Vanilla med hästlängder.

Man behöver inte köra samma build som ALLA andra. I Vanilla var det nästan det enda som gällde.
Allt hänger på vilken utrustning man har. Skit skoj att inte alla kör med samma prylar och samma skills.
Citera
2014-04-10, 18:08
Medlem
Fick precis Thunderfury på min Wizard, inte utan att man blir sugen på att testa en lightning-build.

Någon som har några tips på hur den skulle kunna se ut?
Stort tack på förhand!
Citera
2014-04-10, 18:27
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Fick precis Thunderfury på min Wizard, inte utan att man blir sugen på att testa en lightning-build.

Någon som har några tips på hur den skulle kunna se ut?
Stort tack på förhand!

Varför blir du sugen på lighting build bara för du hittade thunderfury?
Citera
2014-04-10, 19:15
Medlem
Citat:
Det där är första super dåliga gruppen jag spelat i. Har spelat oftare i hyfsat väl organiserade grupper än dåliga.
Men det kan bero på att jag mest spelar natt och då ligger de oerfarna spelarna och sover.
Jag gillar att köra public men ibland är det så jävla jobbigt när några stycken väljer att farma någon annan stans eller att gruppen delas på 2. Sen är det grymt jobbigt också som du nämnde när man är mitt uppe i en fight och någon mongolid användare bestämmer sig för att starta en bossfight där man har 60 sek på sig att acceptera, samtidigt som den rutan dyker upp på skärmen och det inte går att se mer än halva bilden, sjukt jobbigt.
Citera
2014-04-10, 19:17
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Byte ut ringen och gick från ~550K till ~640K, ska testa T2 nu och se hur det blir med gold/loot jämfört med 1 och kills per second.
Citera
2014-04-10, 20:28
Medlem
kapten zooms avatar
OBS!! Tydligen så fungerar det så att saker som är accountbound och ligger på backen försvinner direkt när du lämnar game. ÄVEN ifall det är flera personer i gamet.

Jag ägde precis mig själv så jävla hårt..

Dragit upp min WD till 70 tillsammans med en polare. När jag blev 70 gick jag in på min Wiz för att låna lite items.. Tar hälften av mitt gear och lägger på backen och lämnar game för att byta till min WD igen. Min polare är i gamet hela tiden så allt sker i samma game. Men när jag kommer in för att plocka upp dem så är allting borta.

Blev av med vapen+shoulder+amu+ring+bracer+vantar.............
Citera
2014-04-10, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapten zoom
OBS!! Tydligen så fungerar det så att saker som är accountbound och ligger på backen försvinner direkt när du lämnar game. ÄVEN ifall det är flera personer i gamet.

Jag ägde precis mig själv så jävla hårt..

Dragit upp min WD till 70 tillsammans med en polare. När jag blev 70 gick jag in på min Wiz för att låna lite items.. Tar hälften av mitt gear och lägger på backen och lämnar game för att byta till min WD igen. Min polare är i gamet hela tiden så allt sker i samma game. Men när jag kommer in för att plocka upp dem så är allting borta.

Blev av med vapen+shoulder+amu+ring+bracer+vantar.............

varför lägger du inte bara i stashen?

om du går in på battle.net så kan du göra en rollback på din gubbe
Senast redigerad av Spelguden 2014-04-10 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in