2014-04-10, 20:51
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Monk är långt ifrån värdelös i grupp JUST pga Cyclone strike.
Jag körde monk och fick beröm av mina medspelare för att jag drog ihop monstren så att mina medspelare kunde "one shotta" monstren. Vi brände igenom rifts i Torment 2 på några minuter.
Har förövrigt gjort en rift på under 2 minuter i Torment 2. Men endast 1 gång.
Och skada gör man med Lashing tail kick - Vulture claw kick och Way of hundred fists - Windforce flurry.
Sen använder du Dashing strike för att snabbt ta dig till Level 2 i sådana kartor som har 2 Levels.

Det är fantastiskt kul när alla rör sig i symbios och följer munken som drar ihop monstren åt sina medspelare och sig själv.
Grattis du har hittat en potentiell grupp! I de 10-tal grupper jag körde rift med igår på munken så var det i princip bara att springa och plocka loot trots 25% movementspeed bonus, enda gången jag hann fram för att bygga upp spirit för både sweeping wind och cyclone strike var på eliter/rares eller när det var riktigt packat med mobs. Annars fick jag som sagt konstant springa - använda cyclone strike när mobsen har 10% hp kvar. Detta var i torment 2.

Då skulle du kunna berätta magin om hur du lyckas bygga upp spirit så fort! För min del har mobsen redan dött innan jag hinner använda cyclone strike. Det fungerade dock precis som du säger i 60 men nu verkar det gå åt skogen på grund av att folk gärna kör lägre torment oavsett dmg
Senast redigerad av Out-of-Step 2014-04-10 kl. 20:56.
Citera
2014-04-10, 20:57
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten zoom
OBS!! Tydligen så fungerar det så att saker som är accountbound och ligger på backen försvinner direkt när du lämnar game. ÄVEN ifall det är flera personer i gamet.

Jag ägde precis mig själv så jävla hårt..

Dragit upp min WD till 70 tillsammans med en polare. När jag blev 70 gick jag in på min Wiz för att låna lite items.. Tar hälften av mitt gear och lägger på backen och lämnar game för att byta till min WD igen. Min polare är i gamet hela tiden så allt sker i samma game. Men när jag kommer in för att plocka upp dem så är allting borta.

Blev av med vapen+shoulder+amu+ring+bracer+vantar.............

Det där var ju bara korkat, du har ju shared stash.
Citera
2014-04-10, 21:31
Bannlyst
Löjligt med den nya looten. Har fått 40 legendaries, visst har jag spelat 11 timmar på raken, men still. Löjligt.
Citera
2014-04-10, 21:33
Medlem
freudianslips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Löjligt med den nya looten. Har fått 40 legendaries, visst har jag spelat 11 timmar på raken, men still. Löjligt.

Vilken torment?`

Tycker det är en mycket bra förändring, speciellt då 80% av alla är direkt salvage.

Det är också bra för dom som inte kan spela 11 timmar på raken.
Senast redigerad av freudianslip 2014-04-10 kl. 21:35.
Citera
2014-04-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm

Det är väl helt okej, 4~ legendary/hour. Spelar man då 1-2 timmar om dagen som dom flesta gör så blir det bra. 4 Legendary i timman är väl samma som man fick innan av att öppna kistor i core of arret tex, fast nu får man det av att köra rifts istället.
Citera
2014-04-10, 21:48
Medlem
kapten zooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det där var ju bara korkat, du har ju shared stash.
Gammal (o)vana från d2tiden tyvärr.
Citera
2014-04-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapten zoom
Gammal (o)vana från d2tiden tyvärr.

gör en rollback, dom du inte har massa guld, för man får typ bara tillbaka 10 mille när man gör rollback tyvärr.
Citera
2014-04-10, 23:41
Medlem
Mina perfekta lacunis: http://imgur.com/AqB4R1k
Citera
2014-04-10, 23:59
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojesos
Inge elemental damage, så ej perfekta i mina ögon.
Citera
2014-04-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojesos

perfekt rollade men jag byter nog hellre ut dom och kör med ett par bracers med 20% elemental dmg istället för 7% attack speed.
Citera
2014-04-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
perfekt rollade men jag byter nog hellre ut dom och kör med ett par bracers med 20% elemental dmg istället för 7% attack speed.

håller med, spelar faktiskt inte med dom. Synd att de rollade allres
Citera
2014-04-11, 00:22
Medlem
kapten zooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
gör en rollback, dom du inte har massa guld, för man får typ bara tillbaka 10 mille när man gör rollback tyvärr.
Har försökt flera gånger under kvällen... Får bara "an error occurred".
Skiter i't nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in