Jag såg dessa på SF och blev väldigt förtjust i dem. Verkligen ett bra val doughie! Har ni förresten kopierat hälkappan från G&G St James II (och AS Moore)? Snyggt!
Nu har du minsann öppnat upp plånkan på skofronten den senaste tiden. Det gillas. Är det dags för ett "riktigt" köpstopp snart, månne?
Hur uppfattar ni som gillar kvalitéskor Edward Greens skor ?
Sugen på att köpa ett par Berkeley i deras DK Oak.
EG är ett av de absolut finaste/bästa RTW-skomärken i världen, så där kan du inte gå fel. Men nu är det så att Berkley görs som standard på två olika läster - 82 och 202 - vilka skiljer sig rätt mycket från varandra. Så det är lite svårt att säga något mer exakt om dem...
Men alltså hoodog, skärp dig! Här får du ju förklarat vad läst är, dvs. det är det "som utgör skalet/basen av läderskon" och "kan komma i olika vidd, höjd m.m." Vad i detta är det du inte förstår?
Ja, jösses, ja. Det klagas ju ibland på att omsättningen av skribenter är låg i denna forumdel, och att det mestadels är samma personer som diskuterar dag ut och dag in. Samtidigt tycker jag mig skönja viss tendens att de nya som dyker upp har onödigt hög svansföring och verkar mer eller mindre uttryckligt gå in för konfrontation. Dåligt insatta som det är kan de meningsskiljaktigheter som dyker upp bara sluta på ett sätt...
hoodog: du, som frågan delvis var riktad till, skulle inte kunna svara på det jag undrade över här?! Det hade varit tacksamt med lite input från den calceiska parnassen.
Ja, alltså man lär ju sig något nytt varje dag. Att lästen hade något med basen av skon visste jag faktiskt inte... Kanske kan samma person sprida lite mer ljus kring den eviga (och viktiga!) frågan huruvida man verkligen bör säga "på läst X"?
Angående din fråga. Mitt första intryck var faktiskt "åh, herregud, nu har minsann Pörr alldeles för mycket fritid/för lite att göra för sitt eget bästa". Men jag är inte den som är den. Jag ska också ge dig mitt personliga svar på exakt din fråga: Nej, det har jag inte funderat på.
"Calceiska"!? Antal träffar vid Google-sökning: 1 (ett).
Senast redigerad av hoodog 2014-04-10 kl. 16:31.
Fint! Jag gillar lästen skarpt. Personligen hade jag nog övervägt en slät häl. Kan du inte fota lite högupplösta detaljbilder på tå, sulkant, häl, midja osv och lägga upp?
Jag såg dessa på SF och blev väldigt förtjust i dem. Verkligen ett bra val doughie! Har ni förresten kopierat hälkappan från G&G St James II (och AS Moore)? Snyggt!
Nu har du minsann öppnat upp plånkan på skofronten den senaste tiden. Det gillas. Är det dags för ett "riktigt" köpstopp snart, månne?
Jag har för mig att det var St James som skulle efterliknas. Eller om det var någon bespokesko kanske. Jag hängde mest på, och var inte den drivande.
Sist jag skrev om köpstopp så skrev jag hade två MTOs att hämta ut och sen endast ett par till i år. Ett par MTO-loafers och ett par kängor till.
Citat:
Ursprungligen postat av Strandraggar
Fint! Jag gillar lästen skarpt. Personligen hade jag nog övervägt en slät häl. Kan du inte fota lite högupplösta detaljbilder på tå, sulkant, häl, midja osv och lägga upp?
Det ska bli! Kommer dock dröja ett tag pga PM-inlämning, Skåneresa och jobb.
Ja, alltså man lär ju sig något nytt varje dag. Att lästen hade något med basen av skon visste jag faktiskt inte... Kanske kan samma person sprida lite mer ljus kring den eviga (och viktiga!) frågan huruvida man verkligen bör säga "på läst X"?
Angående din fråga. Mitt första intryck var faktiskt "åh, herregud, nu har minsann Pörr alldeles för mycket fritid/för lite att göra för sitt eget bästa". Men jag är inte den som är den. Jag ska också ge dig mitt personliga svar på exakt din fråga: Nej, det har jag inte funderat på.
"Calceiska"!? Antal träffar vid Google-sökning: 1 (ett).
Tack för svar! Jag får luska vidare kring tidsfaktorns betydelse. Ja, ett expertutlåtande i prepositionsfrågan vore välkommet.
Men calceus är ju skor på latin, och försvenskas detta blir det rätt vackert tycker jag. Och dessutom pluspoäng att google bara hittar det på ett ställe och det är här.