2014-04-10, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Usch, det där var ju riktigt läskigt!
Läskigt, visst men detta är ju sånna där lajvare och fantasykids som spelar teater. Det gör honom nästan mer "mänsklig" på något sätt?? Hade kännts mer pedofilt om han var en lågbegåvad enstöring som bodde i en sunkig lägehet med trasiga persienner och döda krukväxter.
Citera
2014-04-10, 14:09
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komi
Men det finns så många sätt man kan ha sex på, så med våldtäkt menar jag att man på något sätt skaffar sexuell tillfredsställelse från någon annan utan dennes medtycke.
Men kan hålla med om att våldtäktslagen tyvärr har urvattnats tack vare alla falksanmälningar, men å andra sidan kan man ju råka riktigt illa ut inför lagen om man falskanmäler också

Jojo du har ju helt rätt i det. Det kanske var lite olyckligt ordval med just "urvattnat" av mig och jag reagerade sist också främst på att så många verkade mena att jag bagatelliserade övergreppet med det jag sade om begreppet våldtäkt och det kanske inte stämde så bra in på vad just du skrev. Det jag menar är ju alltså bara att begreppet har kommit att innefatta så många fler definitioner av sexuella handlingar idag än vad som var vanligt förr.

Jag är t.ex en bit över 30 idag och under hela större delen av min ungdom så betydde "våldtäkt" helt enkelt penetrationssex, och alla andra former av övergrepp beskrevs alltid som någon form av just "sexuellt övergrepp", "tafsande" eller liknande. Ordet våldtäkt användes aldrig om det inte var en "penis-i-kroppsöppning-akt". Det är ju på senare tid som i princip samtliga sexuella handlingar mot någons vilja definierats om som "våldtäkter" allhopa, vilket säkert är jättebra i juridisk bemärkelse men det kan göra att folk som är lite äldre av gammal vana blir förvirrade och tror att det handlar om mer än vad det behöver göra när man hör ordet.

Inte för att fingertafsande på något sätt är bra, det är ju åt helvete i vilket fall som helst vad än fanskapet gjort mot ungarna men som sagt, jag kan förstå varför man kan tro att det skulle tagit lång tid, och även att det skulle finnas bevis att undanröja efteråt, om man tänker sig att GM måste hala fram hemulen ur byxorna för att begå övergreppet.

Jag tog bara upp det för att det är lätt i såna här situationer att skuldbelägga övriga i personalen för att de inte märkte nåt (eller kanske t.o.m skyddade GM) men som sagt, begreppet våldtäkt är ju så löst definierat så om han bara suttit vänd mot en vägg eller nåt med ett barn i knät och lagt en hand på fel ställe så har han ju säkert kunnat uppfylla definitionen på "våldtäkt" hur många gånger som helst utan att nån skulle ha en chans att upptäcka det - eller möjlighet att förhindra att det händer igen heller, tyvärr.
Citera
2014-04-10, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komi
Ok. jag tror det kan vara genetiskt också, vissa människor föds med felprogramerade hjärnor tyvärr
Finns ju många pedofiler som haft en bra barndom men som förgriper sig på barn ändå, men de har ofta någon sorts psykisk störning i släkten

Nja, "felprogrammerade hjärnor" är ingen vedertagen förklaringsmodell.

Gemensamma faktorer man brukar se hos förövare är följande (även om alla faktorer såklart inte finns närvarande i alla fall och jag vet ingenting om BO i detta fall):

det finns brister i familjen, det kan tex röra sig om vanvård, missbruk eller något annat som gör att det känslomässiga klimatet i familjen är eftersatt.

förövaren är känslomässigt omogen och har svårt att ha kontakt med t ex flickor i hans egen ålder, han tycker umgänge med barn känns "tryggare" och ser dem som sina jämlikar

förövaren har själv utsatts för sexuella övergrepp
Citera
2014-04-10, 14:15
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Nja, "felprogrammerade hjärnor" är ingen vedertagen förklaringsmodell.

Gemensamma faktorer man brukar se hos förövare är följande (även om alla faktorer såklart inte finns närvarande i alla fall och jag vet ingenting om BO i detta fall):

det finns brister i familjen, det kan tex röra sig om vanvård, missbruk eller något annat som gör att det känslomässiga klimatet i familjen är eftersatt.

förövaren är känslomässigt omogen och har svårt att ha kontakt med t ex flickor i hans egen ålder, han tycker umgänge med barn känns "tryggare" och ser dem som sina jämlikar

förövaren har själv utsatts för sexuella övergrepp

EXAKT! Det är precis så jag tänker om GM

EDIT: Om han har blivit sexuellt utnyttjad- så är det dubbelt så tragiskt. Han borde ha fått hjälp/blivit räddad som barn. Om nu fallet är så.
Senast redigerad av JSpun 2014-04-10 kl. 14:17. Anledning: Tillägg
Citera
2014-04-10, 14:24
Medlem
Maeglins avatar
Polisen borde utreda hans facebookkompis. Extremt underlig kommentar som antyder att han visste vad GM har för läggning. Vaddå "I know you like it"??

Om det bara var ett konstigt skämt ligger det nog i hans (kompisens) intresse också att det framgår.
Citera
2014-04-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Polisen borde utreda hans facebookkompis. Extremt underlig kommentar som antyder att han visste vad GM har för läggning. Vaddå "I know you like it"??

Om det bara var ett konstigt skämt ligger det nog i hans (kompisens) intresse också att det framgår.

Det har sagts en del barnskämt och kvinnoskämt under min uppväxt bland polarna, har ingenting med att någon tänder på barn eller gillar att kalla en kvinna för nedvärderande saker - dvs mansgris beteende.

"Polisen borde utreda hans facebookkompis." jo tjena, bodde du på en kristen gård som liten eller?
Citera
2014-04-10, 14:28
Medlem
Slixxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin

Min första tanke var att man ska låta kompisen vara.
Men sen tänkte jag igenom det lite mer. Kommentaren är ytterst märklig, framför allt i sammanhanget. Tycker att det vore bra om polisen åtminstone snackade med honom. Jag menar, vad skadar det att prata med honom så han åtminstone kan redogöra sin sida av det hela?
Citera
2014-04-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Det här är så vidrigt så det finns inte. Förmodligen ett av de värsta brott man kan begå. Jag hoppas någon gör slut på honom. Ett riktigt jävla äckel. Män ska inte få jobba på förskola, spelar ingen roll vad någon naiv jävla vänsterpartist säger (och då röstar jag ändå åt vänster). Folk måste vakna upp och sluta vara så sjukt godtrogna.

Bra att ni hänger ut honom. Han ska lida hela livet för vad han gjort, precis som de drabbade barnen och deras föräldrar kommer att lida.

Med all respekt för din avsky till det som har hänt och som vi alla känner...men
Du får nog ta och be männen om ursäkt här ......och tvärtom ska jag säga dig.
Det behövs fler män i förskolan och riktiga män håller inte på med sådant här. De är säkra i sin sexualitet. Detta är en störd människa...mycket störd på alla plan och jag hoppas innerligt att någon gör slut på honom på kåken!
Tack för ordet!
Citera
2014-04-10, 14:38
Medlem
Var kan man se gm:s YT-videos omaskade?
Senast redigerad av Kaymano 2014-04-10 kl. 14:42.
Citera
2014-04-10, 14:38
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slixxor
Min första tanke var att man ska låta kompisen vara.
Men sen tänkte jag igenom det lite mer. Kommentaren är ytterst märklig, framför allt i sammanhanget. Tycker att det vore bra om polisen åtminstone snackade med honom. Jag menar, vad skadar det att prata med honom så han åtminstone kan redogöra sin sida av det hela?

Nu, med facit i hand och med den bristfälliga information vi har kring det där fotot så: Ja, då är kommentaren ytterst märklig. MEN vi vet ju inte vad kompisen syftade på. Alls. GM kan ha gnällt och klagat för att han skulle behöva vara barnvakt och så lade han upp den där bilden och då sade kompisen, lite skämtsamt, att "Jag vet att du tycker om det". Att vara med barnet, alltså. På ett icke-sexuellt sätt.

Om nu kompisen vetat om GM:s läggning så tror ni då att GM själv hade gått med på att låta kompisen skylta med det på det där sättet? Hade verkligen kompisen velat skylta med det?

Jag tror helt enkelt att det hela var en oskyldig kommentar som nu blev väldigt olycklig i detta sammanhanget.
Citera
2014-04-10, 14:41
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matloe
Det har sagts en del barnskämt och kvinnoskämt under min uppväxt bland polarna, har ingenting med att någon tänder på barn eller gillar att kalla en kvinna för nedvärderande saker - dvs mansgris beteende.

"Polisen borde utreda hans facebookkompis." jo tjena, bodde du på en kristen gård som liten eller?

Nej det gjorde jag inte. Där jag växte upp körde vi heller inga peddoskämt.

Uppenbarligen finns det en hel del underligheter runt GM. Då ska polisen göra sitt jobb och vad du tycker om det skiter jag högaktningsfullt i.
Citera
2014-04-10, 14:41
Medlem
Om man nu ska generalisera och komma med fördomar så känns ju vaktmästare och träslöjdslärare som en betydligt större pedofilvarning än män på förskolor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in