2014-06-18, 11:14
Medlem
kicki.swedens avatar
Han tycks ju inte till 100% kopplat att det var helt åt helvete utan urskuldar sig med att "Jag slutade när det verkade göra ont". Inte en tanke på hur han ställer till det psykiskt, kanske för all framtid, för barnen. Tjänat pengar på sina bilder etc tycks han ju i alla fall inte ha gjort, i alla fall om det stämmer att han delat dem via chattar etc där andra pedofiler uppmanat honom att fota/spela in mer. Han har ju snarast varit en guldgruva för andra pedofiler i så fall.

Dödsstraff för såna här brott? Både ja och nej. Han har förverkat sin rätt till ett liv, men vore det inte lite väl lindrigt att "bara" låta honom dö även om det vore billigare för skattebetalarna? Ett Gyttorp är billigt.....
Inspärrad utan rättigheter resten av livet? Ja varför inte? Barnen kommer att få leva med detta och plågas av det, så varför ska inte GM det?
Citera
2014-06-18, 11:20
Medlem
Besudlarens avatar
YEAAH!

"21-åringen var som barn med i en bilolycka som gett honom hjärnskador men den stora rättspsykiatriska undersökning han nyligen genomgått visar att även om han lider av en psykisk störning, och begått gärningarna under en sådan, är den inte så pass allvarlig att han inte kan dömas till fängelse"

In med aset!

mvhb
Citera
2014-06-18, 11:38
Medlem
Blaisens avatar
Det här är så vidrigt att jag inte har ord för det.... Så jävla obehagligt att det vandrar omkring så här störda människor lösa! Stackars, stackars barn som råkat ut för det här psykfallet!

Läser tidigare i tråden att han var kompis på fb med An*re Sta*ny, den har inte många positiva ord att säga om GM...

https://www.facebook.com/andre.stasny?fref=ts
Citera
2014-06-18, 11:58
Medlem
Vi ser på Högsby kommun som möjligheternas kommun! Positiva huspriser gör att du kan fullfölja dina drömmar och bygga upp ett gott liv. En trygg miljö är lyx för barnen. Landsbygdsskolor och landsbygdsboende är nog den bästa uppväxtmiljö för barnen som vi kan tänka oss. Här är närhet viktigt, såväl mellan människor som till aktiviteter.

Någon kanske skulle stämma kommunen för falsk marknadsföring också.
Citera
2014-06-18, 12:12
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Det här är så vidrigt att jag inte har ord för det.... Så jävla obehagligt att det vandrar omkring så här störda människor lösa! Stackars, stackars barn som råkat ut för det här psykfallet!

Läser tidigare i tråden att han var kompis på fb med An*re Sta*ny, den har inte många positiva ord att säga om GM...

https://www.facebook.com/andre.stasny?fref=ts
Jag förstår inte hur den idioten kan uttala sig om detta brott. Han är ju själv dömd pedofil.
Citera
2014-06-18, 12:15
Medlem
Klaus Kinskis avatar
”Personalen såg inte vart jag gick”

Praktiken på förskolan i Högsby var en ”liten guldchans”. Samtidigt visste den 21-årige misstänkte mannen att han skulle bli upptäckt. ”Jag visste att det skulle hända och jag förtjänar att sitta inne”, säger han i förhör.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/misstankte-pedofilen-jag-fortjanar-att-sitta-inne/
Senast redigerad av Klaus Kinski 2014-06-18 kl. 12:17.
Citera
2014-06-18, 12:16
Medlem
cnbizzzs avatar
Faller domen i dag eller senare ?hoppas aset får lång tid bakom gallret för det han gjort.
Citera
2014-06-18, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Jag förstår inte hur den idioten kan uttala sig om detta brott. Han är ju själv dömd pedofil.

Stämmer det? Då är dessa trakter mer skruvade än man kan drömma om Fakta på det?
Citera
2014-06-18, 12:20
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time

Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Stämmer det? Då är dessa trakter mer skruvade än man kan drömma om Fakta på det?

Ja.
http://kriminellt.com/andre-stasny-eksjo/
https://brottostraff.wordpress.com/category/hotvald-mot-tjansteman/

Andre Stasny har även ett barn ihop med Joakim Strankes brors fru.
Varenda en i hela jävla släkten verkar totalt inknullade.
Citera
2014-06-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Men vet man exakt vad han har gjort då, och att det är något som faktiskt skulle upplevts traumatiserande nog att berätta om?

Om det "bara" är så att han pillat lite på ungarna (inte för att förringa handlingen eller så) så tror jag faktiskt inte ett barn i den åldern ens upplever att det är nåt att reagera på. Vuxna är ju med i alla toalettbestyr och grejor ändå i de åldrarna och att dagisfröken "kommer åt i rumpan med ett finger" istället för toalettpapperet, eller om det blir någon tafsning extra under det vanliga blöjbytet på mindre barn tror jag inte de reagerar nämnvärt på, för varför skulle de göra det liksom? Barn ser ju inte sexuellt på saker i den åldern såsom vi vuxna gör när vi observerar samma handling.

Jag tror inte att barnen lidit särskilt mycket alls av de fysiska handlingarna i just det här fallet för då hade någon av dem sannolikt berättat om det, men däremot från ett vuxet perspektiv så är det ju uppenbart att fanskapet har riktigt svåra psykiska problem som sannolikt kan tänkas eskalera senare i livet, och det var nog bara tur att det upptäcktes nu innan det blev långt mycket värre än vad jag förmodar att det var på dagiset. Hade säkert kunnat bli nåt slags ny Anders Eklund av den där killen om han fått fortsätta ostört.

Man får bara hoppas att han får sitta inspärrad länge var han nu hamnar, så han inte är ute igen om nåt år. Det känns lite spontant som en sån där snubbe som förmodligen aldrig kommer att kunna bli riktigt frisk.

Jag håller med! Även om GM har en allvarlig störning och har genomfört ett stort antal brott måste han ha iscensatt ett system så att det gick att "dölja" för barnen. Om det hade varit frågan om grova våldtäkter (grova i den bemärkelsen att barnen tagit fysisk skada) har jag väldigt svårt att föreställa mig hur han kunde härja under så lång tid. Som det verkar har alla i omgivningen blivit tagna på sängen så det kan ju inte florerat berättelser från barnen i någon större omfattning före arresteringen.

Man får hoppas att de vuxna runtomkring barnen inte påverkar dem så att barn som inte reflekterat över övergreppen utvecklar psykiska men.
Citera
2014-06-18, 12:37
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Titta nedanför.
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Ja.
http://kriminellt.com/andre-stasny-eksjo/
https://brottostraff.wordpress.com/category/hotvald-mot-tjansteman/

Andre Stasny har även ett barn ihop med Joakim Strankes brors fru.
Varenda en i hela jävla släkten verkar totalt inknullade.
Tack för länkarna!
Citera
2014-06-18, 12:38
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Jag håller med! Även om GM har en allvarlig störning och har genomfört ett stort antal brott måste han ha iscensatt ett system så att det gick att "dölja" för barnen. Om det hade varit frågan om grova våldtäkter (grova i den bemärkelsen att barnen tagit fysisk skada) har jag väldigt svårt att föreställa mig hur han kunde härja under så lång tid. Som det verkar har alla i omgivningen blivit tagna på sängen så det kan ju inte florerat berättelser från barnen i någon större omfattning före arresteringen.

Man får hoppas att de vuxna runtomkring barnen inte påverkar dem så att barn som inte reflekterat över övergreppen utvecklar psykiska men.

• GM har inte en allvarlig psykisk störning utan en mindre psykisk störning. Det finns inte medicinska förutsättningar att överlämna honom till rättspsykiatrisk vård. Han vet vad han har gjort och konsekvenserna. Han kommer få fängelse.
• Det är frågan om grova våldtäkter (som penetration med fingrar och penis).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in