2014-04-09, 21:07
Medlem
chiparos avatar
Nån som har någon schysst build till Wiz nu när Frozen Orb är nerfat?
Citera
2014-04-09, 21:11
Medlem
tyses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiparo
Nån som har någon schysst build till Wiz nu när Frozen Orb är nerfat?

kör med denna http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#bQShNT!bdgS!cZacac funkar bra för mig då nästan allt mitt gear har + dmg på shock pulse och explosive blast.
Citera
2014-04-09, 21:52
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Prova.
Hade jag en gyrfalcon skulle jag förmodligen göra det.
Citera
2014-04-09, 21:57
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Har wall of man och the helm of rule. Problemet jag har är att hitta materialen för att tillverka wall of man nu.

EDIT: Min Crusader build http://eu.battle.net/d3/en/calculator/crusader#biYekl!adTS!YZZZbb något som kan behöva ändras där kanske för mer effekt?
Fan tvärtom då alltså, har ett 20-tal material tror jag som är till den skölden.
Kör du solo eller i grupp?

Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Absolut fick Crusadern grymma lyft i patchen!
Men den är för långsam tycker jag
barben kan du tanka på likt crusadern, men barben har fart under fötterna, crusadern har skor av bly!
Den är trött och seg helt enkelt även om den har endel grymma skills, som dock som jag sa ovan..
är dyra, lång CD och wrath är bristvara..

Säger inte att jag ogillar crusadern nu utan tycker bara den inte faller i smaken med att alla tänkbara builds gör den långsam och inte värd den lilla skada den gör per minut kontra Barb, WD, Wiz, Monk.. Även DH för den delen
Håller med, känns trist om jag ska behöva byta till 1-hand. Tycker precis som dig att det bara är CD:s och resten av skillsen kostar mycket och skadar lite.
Funderar på att fixa till monken, hade riktigt roligt med den i 60. Men tyvärr verkar det som att folk fokuserar på att one shotta och ha så lite toughness som möjligt och då blir monk i grupp ganska värdelös. Jag menar, folk med 1 miljon dps kör ju knappt högre än torment 2.
Citera
2014-04-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Fan tvärtom då alltså, har ett 20-tal material tror jag som är till den skölden.
Kör du solo eller i grupp?

Håller med, känns trist om jag ska behöva byta till 1-hand. Tycker precis som dig att det bara är CD:s och resten av skillsen kostar mycket och skadar lite.
Funderar på att fixa till monken, hade riktigt roligt med den i 60. Men tyvärr verkar det som att folk fokuserar på att one shotta och ha så lite toughness som möjligt och då blir monk i grupp ganska värdelös. Jag menar, folk med 1 miljon dps kör ju knappt högre än torment 2.

Byta till hc då.
Citera
2014-04-09, 22:22
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weafy
Byta till hc då.
Citera
2014-04-09, 22:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Absolut fick Crusadern grymma lyft i patchen!
Men den är för långsam tycker jag
barben kan du tanka på likt crusadern, men barben har fart under fötterna, crusadern har skor av bly!
Den är trött och seg helt enkelt även om den har endel grymma skills, som dock som jag sa ovan..
är dyra, lång CD och wrath är bristvara..

Säger inte att jag ogillar crusadern nu utan tycker bara den inte faller i smaken med att alla tänkbara builds gör den långsam och inte värd den lilla skada den gör per minut kontra Barb, WD, Wiz, Monk.. Även DH för den delen

Jag tycker tvärtom, har inte haft så här kul sen jag lirade upp min crusader.
Älskar att jag kan tabba ut för att svara på chats (eller skriva den här posten) medans mobs slår på mig och min heal on block håller mig i full hälsa, förvisso, bara på T1, men ändå.

Älskar att vara total tank.

Edit: Bytte från barb till crusader, blev lite fel huvudet där.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-04-09 kl. 22:36.
Citera
2014-04-09, 22:32
Medlem
Irxiqss avatar
Jag kör barb och har börjat fundera på om man ska dra % mer fire dmg (eller ngt annat) överallt man kan. Sedan specca allt till fire dmg. Känns som att de borde ge en jävla dmg increase även om det inte syns på pappret.

Vad tror ni?
Citera
2014-04-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irxiqs
Jag kör barb och har börjat fundera på om man ska dra % mer fire dmg (eller ngt annat) överallt man kan. Sedan specca allt till fire dmg. Känns som att de borde ge en jävla dmg increase även om det inte syns på pappret.

Vad tror ni?

Gör det, nu är det iofs en annan gubbe, men samma princip.
Min Wizard är Arcane baserad pga staven som ger Arcane damage % och har Arcane damage.
Manglade fienderna med orginal staven. Saknade dock 200 damage till max och ville byta (då den var bra i övrigt) men fick inte Arcane damage igen. Hadde för lite Forgotten souls.
Under den tiden jag hadde "vit" damage på staven så gjorde min Wizard lägre skada. Nu har staven fått tillbaka Arcane damage och nu manglar min Wizard igen.
Citera
2014-04-09, 22:54
Medlem
Citat:

Vad tror ni?

Gör det, % elemental dmg är king nu. Själv kör jag rätt mycket lightning damage på min barb.
Citera
2014-04-09, 23:40
Medlem
Citat:

Vad tror ni?

Det är rätt givet att man gör så. Jag kör +lightning dmg.
Citera
2014-04-10, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Hur vet du att expansionen inte lever upp till dina förväntningar när du inte ens köpt spelet? Flawless logic. För övrigt så heter det "hundralappar". Mindre särskrivningar åt folket!

Så om du köper en utbränd bil kan du inte genom att titta på den förstå att den inte är lika bra som den nya porcshen brevid? Flawless logic, eller vad sa du?

D3 expansionen är samma fenomen som hände i WoW. Alla vi har mer, men ingen vill lägga tiden på det.

Casualisering på hög nivå, vilket egentligen inte behövdes eftersom D3 utan expansion redan var ett skitspel eftersom dom gav in för casual spelarna snarare än deras inbitna fans.

En pengamaskin som inte bryr sig om något annat än att sälja copies.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in