Citat:
Ursprungligen postat av
Gasten123
Mitt tips är att skippa alla jävla flashia designs. Håll det kort och koncist, inte över en sida, och skippa bild om företaget ej per om det.
Här har ni en bra mall för studenter som fortfarande är i skolan, dock på engelska men ger er en idee om vad jag pratar om.
http://www.wallstreetoasis.com/files/WSO_Undergrad_Resume_Templatev6-11pt%20font.doc
Varför skippa bild om man söker ett offentligt jobb och ser bra ut?
Btw, vilken bil på blocket blir du mest intresserad av, den med eller den utan bilder? (Om man nu inte redan har ett allt för långt cv redan. Vilket de flesta som ber om hjälp här inte har, tycker jag att en bild är väldigt bra att skicka med)
Annars håller jag med dig till 100%. Det ska vara jävligt enkelt att läsa ett cv.
En bild på sig själv och företagets logga på varje PB/cv. Det ska va rakt,enkelt och i rätt ordning.
Ang om man ska ringa, maila eller gå dit personligen är också väldigt olika beroende på vad det är för jobb. Söker man butiksjobb ska man helt klart gå dit personligen och visa upp sig, och ha med bild på cv/pb så de kommer ihåg att det var just du som var där personligen.
Kom alltid ihåg att ge sitt cv till personalansvarig eller butikschef!! Är h*n inte där, fråga när h*n är där nästa gång och kom tillbaka då istället.