2014-04-08, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zotno11
Jo men det vet jag, men vill gärna ha konkreta tips av er
Så du anser seriöst att du tror att någon som inte känner dig och vet vad du gjort/kan skall kunna motivera att du skall anställas/intervjuas...? Med detta som utgångspunkt så är det snarare så att jag skulle förespråka det omvända.
Citera
2014-04-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fLrt
Vaför inte ha ha med företagets logga uppe i ena hörnet?
Det är ofta upphovsrätt på loggan och det är ej lagligt att missbruka dessa. Så nej, det är inte att rekommendera, företag skall själva välja vart och i vilka sammanhang de vill synas.
Citera
2014-04-08, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Så du anser seriöst att du tror att någon som inte känner dig och vet vad du gjort/kan skall kunna motivera att du skall anställas/intervjuas...? Med detta som utgångspunkt så är det snarare så att jag skulle förespråka det omvända.

Märks du är trög...
Skit svårt och ge generella tips?
Citera
2014-04-08, 19:55
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Märks du är trög...
Du får allt bidra med litet själv, vad är din utgångspunkt i det hela?
Citera
2014-04-08, 19:56
Avslutad
Citat:
Märks du är trög...

Hej och god dag, jag är en go' å gla' ingenjör som hjärna (höhöhö ordvits där - ser ni?) vill jobba på Smegma!

Hur fan ska vi kunna skriva en personlig motivering till varför just du ska bli anställd? Snarare du som är trög.
Citera
2014-04-08, 20:06
Medlem
Säger som skribenterna ovan, vi känner inte dig, hur skall vi kunna motivera varför du skall anställas? Nej, detta är inte värt mer tid, inser du inte den grunden själv kommer du troligen inte att kunna prestera som ingenjör som i regel fordrar en viss analysförmåga.
Citera
2014-04-08, 21:09
Medlem
Citat:
Märks du är trög...

När jag svarar på varför du ska anställas, är det väl jag som kommer att få gå på din intervju också.
Citera
2014-04-09, 19:12
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Märks du är trög...

Hej på dig - här har ni mig! Jag mår bra. Matchen börjar om en kvart. Varför ska ni då anställa just mig?

• Mer än 7 års erfarenhet av ingenjörsyrket med dokumenterad kunskap om problemlösning, maskinunderhåll samt planering & implementering av system och rutiner för att undvika problem innan de uppstår
  • Djupgående solida kunskaper i användandet av datorn som arbetsredskap
  • Utmärkt erfarenhet av server i både IBM- och Linuxmiljö, Office-paketet, CT DataTrac och Visma
  • Kan motivera, utveckla och leda personal i mitt team
  • Lagspelare, utsedd till Kontorets Fläskdase i 40cm-klassen 2013
  • Utvecklade samt ledde intervjuer av nyanställd personal, analyser av deras utveckling samt lagerhållning av deras PostIt-lappar och pennor

Milstenar i min karriär
  1. Ökade produktiviteten i min avdelning med 19 %, från 72 % till 91 % under perioden '12 till '13
  2. Proaktiv planering av nya rutiner samt implementering av dessa förbättrade arbetsmiljön markant
  3. Skapade ett fett frågeformulär för uppföljning av produkter till nyckelkunder, vilket markant ökade identifiering av problem och lämpliga åtgärder till dessa

Så jävla jobbigt är det inte.
Citera
2014-04-10, 18:08
Medlem
Någon som kan hjälpa mig skriva en generell personlig brev som jag kan ha på min manpower sida?
Citera
2014-04-10, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av boonanza
Någon som kan hjälpa mig skriva en generell personlig brev som jag kan ha på min manpower sida?

Läs tråden fullt med exempel
Citera
2014-04-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boonanza

Du kommer aldrig att få ett jobb om du inte engagerar dig i ditt jobbsökande, att vi ska skriva ett personligt brev åt dig kommer tyvärr icke att hända. Du har dock hur många sidor som helst i detta ämne med tips om hur du skriver och vad man ska ha med och inte ha med i sitt cv och personliga brev. Lycka till!
Citera
2014-04-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Import
Du kommer aldrig att få ett jobb om du inte engagerar dig i ditt jobbsökande, att vi ska skriva ett personligt brev åt dig kommer tyvärr icke att hända. Du har dock hur många sidor som helst i detta ämne med tips om hur du skriver och vad man ska ha med och inte ha med i sitt cv och personliga brev. Lycka till!
Vet du vad, du har helt rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in