2014-04-06, 22:49
Medlem
eradicos avatar
Jag har under lite drygt ett års tid varit ordförande för en ganska så stor politisk lokalförening, är det något jag kan ta upp på cv:et?
Citera
2014-04-07, 02:39
Avslutad
Vad säger ni, är det värt att personligen gå till varje ställe och presentera mig eller ska jag skicka in via mail/telefon? Börjar tröttna på att gå till varje ställe när de inte behöver folk ändå
Senast redigerad av plusforward 2014-04-07 kl. 02:46.
Citera
2014-04-08, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av behedwin
tröttna på att skriva ansökningar, så jag gjorde en ny mall för cv/brev/referens

här är cv delen http://www.tempsend.com/291E7A11F6
brev och referens använder jag precis samma fast tar bort allt under namn och adress högst upp och ersätter stora texten längst ned.

tanken med cv är att ha namn+adress högst upp, titel utefter mina utbildningar
sedan en kort text beskriver vem jag är och varför jag söker X jobb (alltså text anpassas för varje ansökan).
sedan mer statisk lista med erfarenheter och utbildningar.

kommentarer?

edit: av någon anledning syns inte titel och adress delen när jag öppnar den i webbläsaren. men det syns när jag laddar hem filen och öppnar.

ingen?
Citera
2014-04-08, 15:58
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av behedwin
ingen?

Alldeles för spejsat för min del. Men det beror väl på vilka jobb du söker.

Jag skulle aldrig använda din mall.
Citera
2014-04-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasten123
Mitt tips är att skippa alla jävla flashia designs. Håll det kort och koncist, inte över en sida, och skippa bild om företaget ej per om det.

Här har ni en bra mall för studenter som fortfarande är i skolan, dock på engelska men ger er en idee om vad jag pratar om.

http://www.wallstreetoasis.com/files/WSO_Undergrad_Resume_Templatev6-11pt%20font.doc

Varför skippa bild om man söker ett offentligt jobb och ser bra ut?

Btw, vilken bil på blocket blir du mest intresserad av, den med eller den utan bilder? (Om man nu inte redan har ett allt för långt cv redan. Vilket de flesta som ber om hjälp här inte har, tycker jag att en bild är väldigt bra att skicka med)

Annars håller jag med dig till 100%. Det ska vara jävligt enkelt att läsa ett cv.
En bild på sig själv och företagets logga på varje PB/cv. Det ska va rakt,enkelt och i rätt ordning.

Ang om man ska ringa, maila eller gå dit personligen är också väldigt olika beroende på vad det är för jobb. Söker man butiksjobb ska man helt klart gå dit personligen och visa upp sig, och ha med bild på cv/pb så de kommer ihåg att det var just du som var där personligen.

Kom alltid ihåg att ge sitt cv till personalansvarig eller butikschef!! Är h*n inte där, fråga när h*n är där nästa gång och kom tillbaka då istället.
Citera
2014-04-08, 18:46
Medlem
Nu får ni hjälpa mig, Jag ska skriva motivering varför de ska anställa mig/eller kalla mig på en intervju...
Någon som kan en klockren motivering

Gäller Ingenjörsjobb mot företaget Sigma
Citera
2014-04-08, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Jag har under lite drygt ett års tid varit ordförande för en ganska så stor politisk lokalförening, är det något jag kan ta upp på cv:et?
Givetvis, dock kan du ju fundera på om din politiska förening/partiet fungerar bra med de arbeten och de företag du söker anställning inom. SD ses generellt inte som positivt, även de andra "sidopartierna" bör man noga överväga innan de presenteras i klartext...
Citera
2014-04-08, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zotno11
Nu får ni hjälpa mig, Jag ska skriva motivering varför de ska anställa mig/eller kalla mig på en intervju...
Någon som kan en klockren motivering

Gäller Ingenjörsjobb mot företaget Sigma
Ja, och vem är du och vad kan du bidra med?
Citera
2014-04-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Ja, och vem är du och vad kan du bidra med?

Jo men det vet jag, men vill gärna ha konkreta tips av er
Citera
2014-04-08, 19:10
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLrt
Varför skippa bild om man söker ett offentligt jobb och ser bra ut?

Btw, vilken bil på blocket blir du mest intresserad av, den med eller den utan bilder? (Om man nu inte redan har ett allt för långt cv redan. Vilket de flesta som ber om hjälp här inte har, tycker jag att en bild är väldigt bra att skicka med)

Annars håller jag med dig till 100%. Det ska vara jävligt enkelt att läsa ett cv.
En bild på sig själv och företagets logga på varje PB/cv. Det ska va rakt,enkelt och i rätt ordning.

Ang om man ska ringa, maila eller gå dit personligen är också väldigt olika beroende på vad det är för jobb. Söker man butiksjobb ska man helt klart gå dit personligen och visa upp sig, och ha med bild på cv/pb så de kommer ihåg att det var just du som var där personligen.

Kom alltid ihåg att ge sitt cv till personalansvarig eller butikschef!! Är h*n inte där, fråga när h*n är där nästa gång och kom tillbaka då istället.

Va? Låter helknäppt.
Citera
2014-04-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Va? Låter helknäppt.

Vaför inte ha ha med företagets logga uppe i ena hörnet?
Citera
2014-04-08, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fLrt
Vaför inte ha ha med företagets logga uppe i ena hörnet?

Har hittills inte sett det på något cv så det kan inte anses lyckat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in