2014-04-07, 22:36
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Det ser ut som om Arnstad tänker tiga ihjäl professorn. Han fullt upp på twitter att sola sig i glansen med gamle Mussolinibeundraren och rasisten Torgny Segerstedt.
Kan nog bli svårt för pansargeneralen att bli publicerad i en riktig tidning i framtiden om han gör så. Om han inte förklarar sig, så blir han permanent hänvisad till att predika för kören i blodröda pamfletter.

Min gissning är att han beskyller Harrisson för att använda en föråldrad syn på fascismen och ignorera neo-fascismens unika drag och den senaste forskningen (sc. hans egen ).
Herregud! Geronten Harrison håller ju fast vid Ofstads föråldrade litania!!!1!

Men det blir svårt för A-studenten att vinna över professorn, särskilt när han gått till personangrepp på honom – med den nybakade studentens hybris – tidigare i självaste DN.

Det här kan bli kul. Jag poppar popcorn.
Senast redigerad av Skrev 2014-04-07 kl. 22:38.
Citera
2014-04-07, 23:24
Medlem
flakmopedistens avatar
Herregud, Henrik Arnstad har verkligen ingen som helst skam i kroppen!
Citat:
Han borde därmed visa respekt för sina modernhistoriska kollegers expertis.
Eftersom det inte finns några andra som är av Arnstads åsikt så kan detta bara syfta på Arnstad själv. Den examenslöse historiestudenten jämställer sig alltså med en professor i historia?

Man häpnar.
Citera
2014-04-08, 00:08
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Arnstads bästa twitterkompis Mattias Irving är rejält besviken på Harrissons definition. Han frågar sig vad den ska vara bra för. Den ger ju inte möjligheten att kalla SD för fascister. Buh, vilken dålig definition.

https://twitter.com/Nonemo/status/453164880175316993

Kommer eleven hen-rik, att svara professorn med samma besvikelse. Vad ska det där vara bra för? Nu tog du ju bort vårt/mitt främsta argument. Dumma dig.
Mattias Irving ‏@Nonemo 9h
@Ivarpi Jag tror inte ens att Jobbik kvalar in som fascistparti med de kraven. Är det rimligt, tycker du? Uppdaterad definition för 2014?

Mattias Irving
‏@Nonemo
@Ivarpi Jag klyver medvetet hår här, för jag undrar lite vad Harrisons definition är bra till.

Karln ar helt skadad. Han fattar inte att definitioner ar till for att kunna veta vad man pratar om utan ser dem enbart som propagandamedel som kan andras nar det passar agendan.
Citera
2014-04-08, 10:01
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Herregud, Henrik Arnstad har verkligen ingen som helst skam i kroppen!

Eftersom det inte finns några andra som är av Arnstads åsikt så kan detta bara syfta på Arnstad själv. Den examenslöse historiestudenten jämställer sig alltså med en professor i historia?

Man häpnar.

Haha, ja det är bara i det är sjuka landet som en sådan otrolig pajas kan få uppmärksamhet. Student Arnstad som inte ens har klarat av en kandidat, betraktar sig som kollega med en professor.
Citera
2014-04-08, 10:03
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Mattias Irving ‏@Nonemo 9h
@Ivarpi Jag tror inte ens att Jobbik kvalar in som fascistparti med de kraven. Är det rimligt, tycker du? Uppdaterad definition för 2014?

Mattias Irving
‏@Nonemo
@Ivarpi Jag klyver medvetet hår här, för jag undrar lite vad Harrisons definition är bra till.

Karln ar helt skadad. Han fattar inte att definitioner ar till for att kunna veta vad man pratar om utan ser dem enbart som propagandamedel som kan andras nar det passar agendan.

Ett erkännande som belyser den obehagliga vänsterns syn på fakta. Målet helgar medlen i varje enskild aspekt om vänstern tillåts hålla i taktpinnen.

Ja du, Irving. Harrisons definition är förstås inte bra till något annat än att just definiera fascismen. Den går inte använda för att underminera förtroendet för folkvalda politiker, den går inte använda till att locka väljare till den självutnämnda goda sidan och den går inte använda för att vinna ryggdunkningar på twitter.
Citera
2014-04-08, 13:52
Medlem
Mikojans avatar
Överbefälhavaren har nog inte tid med professor Harrison just nu. Han jagar rasister i hissar.

Märkligt att man ens måste sätta upp såna här ordningsregler. Dom flesta av oss som åker hiss tycker att det är naturligt att inte skita ned. Men Rommel, han blir förbannad över det rasistiska tilltaget. Han förstår nämligen att det naturligtvis är riktat till folk i utanförskap…

https://twitter.com/arnstad/status/453484990568103937/photo/1
Citera
2014-04-08, 18:53
Medlem
Oriamendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolingbroke
Dumskallen kommer få det lite mer svettigt än eljest att snusförnuftigt försöka påpeka att Harrisson inte har "satt sig in i forskningen".

Drömläget hade ju varit om Babyface-Rommel skulle skriva en mästrande replik som får Harrisson att surna till och drämma till med storsläggan. Den här artikeln var trots allt ganska artig, även om man inte behövde vara ett geni för att förstå att hela anledningen till att den skrevs var för att knäppa pansardilettanten på näsan och få honom att hålla käft.
Tänk er artikel där han verkligen får en släng av sleven och ett "Tyst när de vuxna historikerna pratar!". Det hade gjort mitt år.

Hehe, jo det vore sannerligen en fröjd om någon äntligen gick åt ordentligt mot kandidat Arnstads ständiga historierenoveringar. Arnstad har ju redan en gång attackerat Harrison så det kan mycket väl hända igen. Då gällde det hans bok om drottning Silvia och hennes fars kontakter med nazismen, något som den starkt anti-rojalistiske Arnstad flera gånger velat lyfta fram. Arnstad sågade Harrison och hans "primalskrik" jäms med fotknölarna och lät göra gällande att Harrison borde tiga och låta de riktiga nazistexperterna (t.ex. Mats Deland ) sköta snacket istället.

Citat:
Harrison är medeltidshistoriker. Han skriver böcker om Robin Hood och digerdöden, alternativt syns i tv och pratar om den påhittade medeltidsriddaren Arn. Han borde därmed visa respekt för sina modernhistoriska kollegers expertis. Nazismens sociala, politiska och existentiella dimensioner är komplicerade ämnen. Om Harrison insett detta hade hans bidrag på sju sidor kunnat bli något annat än ett upprördhetens primalskrik.

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/henrik-arnstad-ett-upprordhetens-primalskrik-fran-dick-harrison/

Edit: Såg inte att artikeln redan postats tidigare i tråden.
Senast redigerad av Oriamendi 2014-04-08 kl. 18:56.
Citera
2014-04-08, 20:19
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Överbefälhavaren har nog inte tid med professor Harrison just nu. Han jagar rasister i hissar.

Märkligt att man ens måste sätta upp såna här ordningsregler. Dom flesta av oss som åker hiss tycker att det är naturligt att inte skita ned. Men Rommel, han blir förbannad över det rasistiska tilltaget. Han förstår nämligen att det naturligtvis är riktat till folk i utanförskap…

https://twitter.com/arnstad/status/453484990568103937/photo/1
Det här är för sjuuuuuuuuukt.... Herrejesus! Finns det inga gränser för den är Riksmongoloidens kretinism? Har han inga riktiga kompisar som kan knuffa till honom lite, ta honom avsides och ha ett korrigerande samtal i all välmening? Han har definitivt slagit över totalt! Man ser ju en människa försvinna ned i sinnessjukdom i realtid och det är skrämmande. Han måste få ett vårdintyg och det NU!
Citera
2014-04-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det här är för sjuuuuuuuuukt.... Herrejesus! Finns det inga gränser för den är Riksmongoloidens kretinism? Har han inga riktiga kompisar som kan knuffa till honom lite, ta honom avsides och ha ett korrigerande samtal i all välmening? Han har definitivt slagit över totalt! Man ser ju en människa försvinna ned i sinnessjukdom i realtid och det är skrämmande. Han måste få ett vårdintyg och det NU!

Även om man som jag hatar den karln så känner man ändå en liten sorts sympati för honom. Han är verkligen en psykiskt sjuk man som behöver vård mot sina spöken.

Han kommer antingen sluta sina dagar på något psykhem eller så kommer han att ta sitt eget liv när han inte orkar med alla nazist/fascist spöken som han tror jagar honom.
Citera
2014-04-08, 21:00
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
...eller så kommer han att ta sitt eget liv när han inte orkar med alla nazist/fascist spöken som han tror jagar honom.

Jag tror att största risken för självmord uppstår om karln plötsligt skulle få självinsikt och se hur han oåterkalleligt gjort bort sig offentligt under flera år.
Citera
2014-04-08, 21:15
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Jag tror att största risken för självmord uppstår om karln plötsligt skulle få självinsikt och se hur han oåterkalleligt gjort bort sig offentligt under flera år.

Han har gott om fånar som hjälper till att hålla illusionen levande. Chansen att mediaeliten skulle lämna ut någon som kallar SD för fasciter i kylan till sitt egna öde är minimal. Han är en allt för nyttig idiot.
Citera
2014-04-08, 21:33
Medlem
Zynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Han har gott om fånar som hjälper till att hålla illusionen levande. Chansen att mediaeliten skulle lämna ut någon som kallar SD för fasciter i kylan till sitt egna öde är minimal. Han är en allt för nyttig idiot.

Stämmer, men tror det ändå finns en gräns för hur länge en person kan rabbla samma rappakalja.
När han väl försvinner så kommer det givetvis ske i form av ett gigantiskt martyrskap där hoten från nazismen/fascismen till slut blev så starka att han fick lov att dra sig undan och lämna sina ovärderliga verk till eftervärldens beskådan.

Hoppas det tar ett tag dock, jag finner trots allt karln oerhört underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in