Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Ska försöka vara lite tydligare. Evolutionen påstår ju t.ex. att fisk utvecklade armar och ben och tog upp sig på land. Hur kan man kontrollera något sådant påstående? Kan man verkligen bevisa denna händelse? Det går nog inte, eftersom händelsen ligger för långt tillbaka i tiden. Men en sak kan man nog i alla fall göra och det är att göra modeller och testa det i en datorsimulation. Vet inte om man redan har gjort det och lyckats med det?
Som redan påpekats går det lätt att kontrollera att det är alldeles utmärkt möjligt för fiskar att bli landlevande genom att studera moderna amfibiska fiskar. Vad som säger att det inte skulle kunna ha skett i det förgångna hos tidigare arter övergår mitt förstånd.
Tillägg: Nu hittar jag inte inlägget jag tror att du skrev om livets uppkomst, så om jag är ute och cyklar, så vänligen bortse från detta: Evolutionsteorin behandlar inte hur livet uppstod från början, och en ledtråd till det finns i titeln till Darwins bok, "On the origin of
species". Inte "on the origin of life on earth", utan "on the origin of species".
Arters uppkomst.