[quote=Benon|57598679][quote=Honey.B.Blue|57598312]
Citat:
Du vill tydligen se döden som det slutgiltiga?
Vilken sorglig uppfattningsförmåga du har, hur kommer du öht fram till sådan tro?
Citat:
Vi har övergett Gud så döden måste vi undergå alla ännusålänge länge.
Finns också en väg, som är värdefull innan det är dags... handlar om HUR man tillmötesgår, erbjudna premisser som livet självt bjuder på. Med eller utan bibeln i hand! så är det rätt så likgiltigt. Eftersom livet är mer meningsfullt, än du verkar tro.
(men tråden här är dokuserad på "gudsbevis" dock .... lite svårt med den saken, det är extremt tyst "från guds håll" , frågan är om det är någon där... mer än din tro som ropar hallå hallå.
Frågan/TVIVLET är relevant och inget att ignoreras rakt av, det kan t.o.m jv-anhängare skriva under på. iaf dem jag träffat. När orden sviker...
Citat:
Detta har livet att erbjuda för böde dig och mig:
"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.
Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.
Predikaren 8:9
”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”
Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.
Ja, människa har inte makten att vägleda sina steg (Jer 10:23 Te Bible in baic English
) Nåja, du har din bok, men det finns oerhört många böcker som ger lite bättre livsråd och något bättre förberedelse på det oförutsedda, allt som händer har verkligne inte med "synd" att göra.
och frågan är hur och om, gud öht är som sagt, involverad, eller om det är bibelvurmen i sig, som kan vara en orsaksfaktor bland givetvis flera andra. ATt somliga händelser, kan relateras til osund relation till bibel, jag bara nämner det...¨ individen kan vara övertolkande men individen kan också vara s.k besatt av felaktig el överdriven tolkningsvurm av bibeln och prioritera den, framför människan, och bli ovän med livet självt och börja baktala människor på lösa boliner till slut, om den inte ser upp.
men.. ok, det är mänskligt..... att fela.