Citat:
Ursprungligen postat av
smokeanddrive
Och du har inte heller ETT ENDA bevis på att Gud INTE finns.
Nej, och jag har inte heller gjort det påståendet. Visst, jag anser Gud vara otroligt osannolik, men bevisbördan ligger på den som påstår att Gud finns, inte mig som ingenting sagt.
Citat:
Vad vet du om det övernaturliga?
Vad kan man veta om det ofalsifierbara?
Citat:
Hur kan du bevisa att det bara är myter?
Det är bara myter eftersom det bara är myter och ingenting som stödjer påståendet att det är något annat. Tills vidare.
Citat:
Man kan varken säga att Gud finns eller inte finns med en säker källa.
Man kan försöka förklara vilka egenskaper Gud har som övertygad en om hans existens, eller erkänna att man tror det för att andra tror och berättat om honom.
Citat:
Allt handlar bara om vad man tror på vilket borde vara helt okej utan att man ska försöka bevisa varandra vad som är rätt eller fel när det inte finns något svar på den frågan.
Hur hamnade du på ett diskussionsforum utan att inse vad det är man gör här?
Citat:
Man måste nog vara rätt så ignorant om man tänker ignorera allt som folk säger och bara envisas emot.
Man kan säkert ignorera allt som sägs utan belägg. Den sortens påståenden är inget värda.
Citat:
Allt kan vara möjligt, vi vet inte.
Ja. Du till exempel hade kunnat veta vad filosofisk bevisbörda är och vara insatt i vad agnostisk ateism egentligen säger, snarare än din egen vanföreställning om vad det innebär så du hade sluppit se ut som en fullständig nybörjare i den här debatten. Men ack och ve, du öppnade munnen..