2014-10-12, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17
Allt är "kundalini". Det mest fundamentala.
Inkluderar det även flum?
Citera
2014-10-12, 00:03
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Allt är "kundalini" vad jag vet.
Sa Eva också.
Citera
2014-10-12, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Inkluderar det även flum?

Ja varför tror du att denna kraft endast skulle finnas inom oss?
Citera
2014-10-12, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ja varför tror du att denna kraft endast skulle finnas inom oss?
hur kommer det sig att du vet så mycket om vad jag tror?

jag tror att kundalini är (minst)en ande i ens kropp men ande finns även utanför. Gud är ande men han är utanför sin skapelse (vilket säkert definierar andar också). Själv upplevde jag det som att det var två "meditationspunkter" i min kropp när jag mediterade. Jag tror jag började "prata" med den andre genom att knuffas/röra sig. Någon vetenskap i ämnet skulle jag inte lita på alls. Jag hade läst massor i ämnet innan jag fick hjälp av Gud att inse min egna dåliga tro. Att andar luras osv. fick jag reda på den svåra vägen.

Att inte Jesus nämner kundalini alls utan säger att människor ska döpas i Hans, Faderns och den helige andens namn, tror jag är en anledning till varför vi inte behöver/ska syssla med kundalini här. Men det är ju såklart Gud som bestämmer vem som får såna andar.
Senast redigerad av saggeliten 2014-10-12 kl. 00:39.
Citera
2014-10-12, 00:38
Medlem
xtrftw1337s avatar
Finns ingen mening att bevisa att gud finns, för det är ju som sagt en "tro". Tror man på något så vet man inte om det existerar. För det är ju som sagt en "tro".

Skulle man bevisa att gud finns eller inte finns.. då blir det ingen "tro" längre. Jag tror på flygande hästar, det är min tro.
Citera
2014-10-12, 03:23
Medlem
Citat:
Finns det nog. Jesus sade "har ni sett mig har ni sett Fadern".

Rekommenderar inte att lita på andra andeväsen än GUD.

Och jag säger samma sak, fast om mig själv. Har du sett mig har du sett fader gud i himmelen. Jodå, så är det allt.
Citera
2014-10-12, 10:27
Medlem
Citat:
Allt är "kundalini".
kundalini beskrivs olika av olika grenar inom flummiga orientaliska laeror. vad jag som kristen fastnade foer = kundalini is lying coiled at the base of the spine, represented as either a goddess or a sleeping serpent waiting to be awakened. - om en kristen skulle boerja GISSA om detta saa kanske han taenker att den livsande Gud inblaaste i Adam, den Dog vid syndafallet. Adam blev en Sjaelisk maenniska. Foer att vaecka hans ande till liv igen kraevs att han blir fraelst, faar TRO och blir Andedoept.; om daeremot en Demon besaetter en person, tar den kontroll oever den doeda anden, 'vaecker den till liv???' och faar personen att bete sig och begaa de handlingar som Satan oenskar.
Citera
2014-10-12, 13:03
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
och vad har du sjaelv foer Belaegg, annat aen den ateism du systematiskt blivit paabrackad av den gudshatande sossehumanismen aenda ifraan dagis?

Du vet inget om mig och min bakgrund. Du bara antar, som ett rövhål. Jag behöver inga belägg för jag har inte påstått något.
Citera
2014-10-12, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av human260
Och jag säger samma sak, fast om mig själv. Har du sett mig har du sett fader gud i himmelen. Jodå, så är det allt.
Fast det är ju knappast du som är frälsaren
Citera
2014-10-12, 21:35
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Fast det är ju knappast du som är frälsaren
Snarare så att mänsklig närvaro nog är det mest barmhärtigt saliga för människor att ses som sant frälsande...

När du tänker till lite...

Vad det är som skapar så många kyliga utspel, det i att inte ta varandra på allvar, vill säga att ingen gud kan sstilla mänsklig hunger på kärlek så mycket som en styck genuint mänsklig individ med hjärtat på rätta stället kan, sedan må den heta vad den än heter.

Vad som kommer ur huvudet kan vara roten till onda gärningar, vad som kommer ur hjärtat brukar vara roten till allt gott som finns på jorden, varför man får se till att inte låta huvudet helt styra över hjärtat så attl skyms, för medmänsklighet och nästan är fina ord, men tappar allt värde den dagen när närvaron av hjärtat i ren fysisk form, enbart kan omtolkas till "jesus gud gud jesus gud bibel .. etc floskelmaniska läppars bekännelsemani" det ska vara där.. när det gäller.

Det kan bli ett filter, som inte längre låter sann kärlek ges plats, enbart friserade statiskt uppstyltade ord i mönster, som ses som "legitimt", och lagom besvärande.

Det, kan enbart människan i levande form ombesörja. Punkt.

Oavsett vilken ångest som jagar dig.

så ignorera fysiska attribut så mycket du vill, du komemr enbart sluta som en drömmare av allt svammel, så länge du inte förstår vilken lyrik bibeln är fullspäckad med, de betyder ingenting utan de människor du har omkring dig här & nu, Jesus är långt härifrpn, underskatta aldrig dem som lever för att försöka exklusivisera en individ du inget vet om. Ingen vet vem denne frontfigur jesus var, skulle du om vi ponerar.. ges chans att få veta på riktigt, kan du få en shock över att jesus mycket väl kan ha varit en jäkligt taktisk psykopat, medan omskrivn av efterrationelad idealistisk romantisering, du vet iicke ett skit om vad som är fabulerat i bibeln.

Naivt, rätt o slätt. enkelt uttryckt man måste vara medgivande naiv, att vilja enbart låtsas.

Man kan väl tro.. men att panta sig helt hänsynslöst hängivet åt ödet.. i en invaggad falskhet, är inte bra.
Senast redigerad av BlackJewel 2014-10-12 kl. 21:45.
Citera
2014-10-12, 22:08
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Snarare så att mänsklig närvaro nog är det mest barmhärtigt saliga för människor att ses som sant frälsande...

När du tänker till lite...

Vad det är som skapar så många kyliga utspel, det i att inte ta varandra på allvar, vill säga att ingen gud kan sstilla mänsklig hunger på kärlek så mycket som en styck genuint mänsklig individ med hjärtat på rätta stället kan, sedan må den heta vad den än heter.

Vad som kommer ur huvudet kan vara roten till onda gärningar, vad som kommer ur hjärtat brukar vara roten till allt gott som finns på jorden, varför man får se till att inte låta huvudet helt styra över hjärtat så attl skyms, för medmänsklighet och nästan är fina ord, men tappar allt värde den dagen när närvaron av hjärtat i ren fysisk form, enbart kan omtolkas till "jesus gud gud jesus gud bibel .. etc floskelmaniska läppars bekännelsemani" det ska vara där.. när det gäller.

Det kan bli ett filter, som inte längre låter sann kärlek ges plats, enbart friserade statiskt uppstyltade ord i mönster, som ses som "legitimt", och lagom besvärande.

Det, kan enbart människan i levande form ombesörja. Punkt.

Oavsett vilken ångest som jagar dig.

så ignorera fysiska attribut så mycket du vill, du komemr enbart sluta som en drömmare av allt svammel, så länge du inte förstår vilken lyrik bibeln är fullspäckad med, de betyder ingenting utan de människor du har omkring dig här & nu, Jesus är långt härifrpn, underskatta aldrig dem som lever för att försöka exklusivisera en individ du inget vet om. Ingen vet vem denne frontfigur jesus var, skulle du om vi ponerar.. ges chans att få veta på riktigt, kan du få en shock över att jesus mycket väl kan ha varit en jäkligt taktisk psykopat, medan omskrivn av efterrationelad idealistisk romantisering, du vet iicke ett skit om vad som är fabulerat i bibeln.

Naivt, rätt o slätt. enkelt uttryckt man måste vara medgivande naiv, att vilja enbart låtsas.

Man kan väl tro.. men att panta sig helt hänsynslöst hängivet åt ödet.. i en invaggad falskhet, är inte bra.
Tror inte man ska se det som att man begränsar sig själv som människa. Finns många som gör det och mår dåligt.
Det handlar om att man ska befria sig från köttet.
Man ska inte vara en slav under kristendomen utan bli mer levande när man vänder sin blick mot gud.
Citera
2014-10-12, 22:21
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du menar en fysikalisk förklaring. Fysiologi är något helt annat.
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in