Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-07, 14:46
Medlem
nygraddads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkEGratis
^
jag skulle inte påstå att 0,2 är för mycket för dig.
mdma upcome är snabb, intensiv och hård men lyckligtvis varar den bara ca 5min...
vänta nu några månader innan du tar igen.

Ja själva känslan innan man når peaken var verkligen ingen höjdare. Kände mig rastlös illamående, instängd och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Men sen jävlar PANG, vilket känsla när man kommer upp och hur förvånansvärt snabbt ruset gick från upcome till peak , small bara till. Slår allt gällande ren lycka och eufori. Sen försvinner det lika fort som det kom känns det som eftersom tidsuppfattningen är lite si sådär. Ena stunden känns varje minut som en evighet och sen vips är det slut.

Känner mig helt normal idag när jag vaknade vilket är en jävla bonus i jämförelse med tex tjack som jag är förstörd i 2-3 dygn efter ett par näsor. Kan även meddela att käken mår fint trots allt tuggande.

Jag har testat det mesta men detta slår nog allt i rusväg med bred marginal.
Senast redigerad av nygraddad 2014-04-07 kl. 15:01.
Citera
2014-04-07, 22:24
Medlem
Skall på en del rave nu under de varmare tiderna, innan har jag alltid gått med vänner och haft de hur trevligt som helst.
För några månader sen tillbaka träffade jag en rätt så liberal tjej som nu är min partner.
Min partner har erfarenhet av cannabis, men inte mer än vad man kan räkna på en hand.

Nu har tanken slagit mig att de hade vart trevligt att inta E med henne på ett, om det nu skulle vara så att hon vill.
Men de finns några saker som hindrar mig ifrån att fråga henne.
Till att börja med har hon aldrig vart på något rave, tänk så avskyr hon de?
Musiken i sig tycker hon är helt okej, men det är inget som hon sätter på själv.

Om de nu skulle vara så att vi är på ravet så lär inte bara vi två gå utan vänner till mig kommer också följa med.
Hon är inte så bekant med dessa vilket gör att hon inte blir "en i gänget"
Väl på ravet så kommer ju jag få vara med min flickvän konstant, dels för att jag vill hålla ett öga på henne samt att hon inte ska bli ensam.
Kan även föreställa mig ett scenario då vi dansar lite var för sig men ändå bredvid varandra och någon idiot kommer fram till henne och försöker ragga.
Med alkohol i kroppen är det inga problem men jag har aldrig upplevt något liknande på E, är svårt att veta hur man beteer sig.

Är det någon som har lite erfarenhet och kanske synpunkter?
Tack för mig!
Senast redigerad av shootoox 2014-04-07 kl. 22:28.
Citera
2014-04-07, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av weedpoppas
Hallå!

Jag tänkte fixa gula superman piller på 200 mg (sägs det vara i alla fall). Nu undrar jag bara om ni tror att jag skulle kunna ta en halv på en fest utan att någon märker? Har tagit både mdma och ecstasy en gång förut så jag är hyfsat bekant med ruset.

Skulle säga att Mdma är bland den svåraste drogen att dölja, speciellt om du slänger i dig 200 mg, om du inte har värsta jävla toleransen lär varenda jävel fatta att du e påverkad av nått, mdma verkligen skriker ut drogad.

Nu såg ja att du skulle ta en halv, det går nog att dölja om du tagit det en del innan och inte får såna monster uppspärrade ögon som vissa får.

Citat:
Ursprungligen postat av shootoox

Kör på, e man ead kan inget gå fel, man bara älskar allt och alla, jag gillade inte ens musiken först, efter MD så älskar jag nu musiken, du lär inte bry dig om nån raggar på din brud å hon lär inte bry sig heller, man skiter i de mesta å mår bara underbart.
Sen pratar man med allt å alla spelar ingen roll om man inte känner dom, så jag kan garantera dig att de kommer bli dunder!
Senast redigerad av qirtero 2014-04-07 kl. 23:30.
Citera
2014-04-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedpoppas
Hallå!

Jag tänkte fixa gula superman piller på 200 mg (sägs det vara i alla fall). Nu undrar jag bara om ni tror att jag skulle kunna ta en halv på en fest utan att någon märker? Har tagit både mdma och ecstasy en gång förut så jag är hyfsat bekant med ruset.

haha det kommer märkas att du tagit något mer än alkohol. även om man tror att man är "nykter" och beter sig "normalt" så ser man helt fucked up ut, men det är så det ska vara!

källa: har filmat under rus och kollat efteråt
Citera
2014-04-08, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
du lär inte bry dig om nån raggar på din brud å hon lär inte bry sig heller, man skiter i de mesta å mår bara underbart.

Detta är enbart personliga anekdoter ifrån din sida.
Om detta hade varit jag i en situation smäller det av, tänk på att även om utsöndringen av serotonin gör dig väldigt lycklig så förstärker de alla känslor och skulle någon reta upp dina nerver kan ilskan du möter tillbaka vara väldigt stor.

Jag hade danskskallat killen eftersom jag inte hyser empati inför främlingar varken i nyktert tillstånd eller i det tillstånd ecstasy försätter mig i.
Citera
2014-04-08, 13:46
Medlem
Citat:
Jag hade danskskallat killen eftersom jag inte hyser empati inför främlingar varken i nyktert tillstånd eller i det tillstånd ecstasy försätter mig i.

psykopat. hur ska killen som eventuellt raggar på din tjej veta att hon inte är singel?
Citera
2014-04-08, 15:03
Medlem
f0cuss avatar
Någon här inne som råkat ut för en MDMA-överdos och fått bestående skador?
Citera
2014-04-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ereuba
psykopat. hur ska killen som eventuellt raggar på din tjej veta att hon inte är singel?

Det märks ganska tydligt om vi t.ex leker med tanken att det är på ett stamp, och ingenting som undgår någon direkt eftersom det syns utåt. Väldigt beroende är det på hur flickvännen och pojkvännen ter sig runt varandra men om vi direkt talar ur mitt perspektiv så skulle det inte undgå någon.
Citera
2014-04-08, 15:29
Medlem
Citat:
Det märks ganska tydligt om vi t.ex leker med tanken att det är på ett stamp, och ingenting som undgår någon direkt eftersom det syns utåt. Väldigt beroende är det på hur flickvännen och pojkvännen ter sig runt varandra men om vi direkt talar ur mitt perspektiv så skulle det inte undgå någon.

Ok men jag tänker mig att du stod en bit ifrån eller att det inte var tydligt på något annat sätt. Man är knappast automatiskt en idiot som förtjänar att bli attackerad bara för att man snackar med tjejer. (men ja jag håller med om att man är fel på det om man går till ett rave för att ragga tjejer)

Ta det försiktigt, förr eller senare attackerar du fel person och då slutar det med att det är du som råkar illa ut
Citera
2014-04-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shootoox
Skall på en del rave nu under de varmare tiderna, innan har jag alltid gått med vänner och haft de hur trevligt som helst.
För några månader sen tillbaka träffade jag en rätt så liberal tjej som nu är min partner.
Min partner har erfarenhet av cannabis, men inte mer än vad man kan räkna på en hand.

Nu har tanken slagit mig att de hade vart trevligt att inta E med henne på ett, om det nu skulle vara så att hon vill.
Men de finns några saker som hindrar mig ifrån att fråga henne.
Till att börja med har hon aldrig vart på något rave, tänk så avskyr hon de?
Musiken i sig tycker hon är helt okej, men det är inget som hon sätter på själv.

Om de nu skulle vara så att vi är på ravet så lär inte bara vi två gå utan vänner till mig kommer också följa med.
Hon är inte så bekant med dessa vilket gör att hon inte blir "en i gänget"
Väl på ravet så kommer ju jag få vara med min flickvän konstant, dels för att jag vill hålla ett öga på henne samt att hon inte ska bli ensam.
Kan även föreställa mig ett scenario då vi dansar lite var för sig men ändå bredvid varandra och någon idiot kommer fram till henne och försöker ragga.
Med alkohol i kroppen är det inga problem men jag har aldrig upplevt något liknande på E, är svårt att veta hur man beteer sig.

Är det någon som har lite erfarenhet och kanske synpunkter?
Tack för mig!

Tar man E ihop så blir alla en del av gänget. Du kommer inte behöva oroa dig för att hon skall känna sig utanför. Har hon ingen större erfarenhet än av CB kanske ni ska testa att E:a innan ni drar på rave:et iom att du inte vet hur hon hanterar den typen av rus.

Är din flickvän någorlunda snygg och står själv och dansar är det knappast osannolikt att någon kommer fram och raggar. Denna typen av problem brukar vara mindre om man är E:ad eftersom att man inte tenderar att söka bråk på samma sätt som under t ex ett rent alkoholrus.

Citat:
Detta är enbart personliga anekdoter ifrån din sida.
Om detta hade varit jag i en situation smäller det av, tänk på att även om utsöndringen av serotonin gör dig väldigt lycklig så förstärker de alla känslor och skulle någon reta upp dina nerver kan ilskan du möter tillbaka vara väldigt stor.

Du kan inte vara en vidare sympatisk människa om du inte ens hyser empati för främlingar i E:at tillstånd....
Citera
2014-04-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ereuba
Ok men jag tänker mig att du stod en bit ifrån eller att det inte var tydligt på något annat sätt. Man är knappast automatiskt en idiot som förtjänar att bli attackerad bara för att man snackar med tjejer. (men ja jag håller med om att man är fel på det om man går till ett rave för att ragga tjejer)

Ta det försiktigt, förr eller senare attackerar du fel person och då slutar det med att det är du som råkar illa ut

Absolut.
Nu sker inte scenariot jag nämnde och har inte skett, därför utgår jag ifrån att varken jag eller någon kommer till att råka illa ut på grund av mina handlingar.

Citat:
Ursprungligen postat av dr.Van-Imo
Du kan inte vara en vidare sympatisk människa om du inte ens hyser empati för främlingar i E:at tillstånd....

Jag har inget ont emot människor och sympatiserar gärna med människor som har det svårare än jag. Jag hyser inte direkt empati för främlingar bara för att jag är hög på ecstasy även fast än ruset gör mig väldigt empatisk så känner jag fortfarande av hinnan om jag talar med en främling att känslorna är påtvingade och falska, därför undviker jag att under ruset beblanda mig med främlingar då jag inte tycker att det passar in för en bra kväll obs: personliga preferenser. your mileage may vary.
Citera
2014-04-08, 15:54
Medlem
Kanske aldrig framgick i mitt inlägg!
Men jag har mer erfarenhet när det kommer till droger och har intagit mdma ett antal gånger men aldrig med någon jag älskat.
Så de är där skon klämmer!

Men vi får se går allt åt skogen så gör de väl de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in