Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-01, 19:47
Medlem
Amnias avatar
Tog mellan 0,2-0,3mg mdma i lördags (most likely under 0,3 i alla fall).
Var dum och fyllde på ganska sent in på trippen, helt onödigt egentligen.
Tog e hemma för första gången, måste verkligen säga att jag föredrar att ta det på rave.
Men nu råkade tyvärr det bli så att jag tog e i helgen, för bara 18 dagar senare tänkte jag droppa e på Elements i Köpenhamn...

Har en del ångest över att bara ha 18 dagar mellan tillfällena, alldeles för lite återhämtning egentligen.

Men nu är elements redan planerat och e ska det helt enkelt bli då. Tar redan 5-htp, kör dubbel dos (200mg) i typ 2-3 dagar nu sedan återgår jag till 100mg igen. Kände av typisk "tuesday blues" i dag, söndag och måndag var ganska chill, men i dag vaknade jag och kände mig sjukt nere. Lite meditation lyckades lyfta upp mitt humör i alla fall, så slapp en hel-deppig dag åtminstone

Antar att det bästa är att leva så hälsosamt som möjligt tills nästa e-tillfälle... Men antar att jag borde känna av e, även om det bara gått 18 dagar? Och sedan ha minst 1 månads break igen.
Undrar lite när vissa av er började tröttna på e/mdma? Var det att magin försvann? Tröttnade ni på drogen?

Förra året kände jag inte av det längre efter att ha tagit det typ varannan månad under ett års tid (men för stora doser vid flera tillfällen...), men efter 3,5 månaders paus var jag återställd igen. Läst att man får bestående hjärnskador när man tagit e 15-gånger, ligger det något i det?

Har fått för mig att det inte finns forskning som bevisar att hjärnan INTE kan återställa sig om man brukar det ansvarsfullt? Nu menar jag väl inte att jag brukar det så ansvarsfullt, även om jag FÖRSÖKER att ha ganska långa pauser mellan mina e-tillfällen, och FÖRSÖKER att inte slänga i mig alldeles för mycket längre. Men om min hjärna ändå på 3 månader gick från att knappt känna av 0,25mg mdma till att känna av en knapp så måste hjärnan ju ändå uträtta några under under dessa månader?

Dessutom tog jag en del annat under dessa 3,5 månader, nu har jag slutat med weed, opiater och cigg helt och hållet, och har många nyktra helger. Super inte alls. Det enda som händer är väl att jag kanske tar Special, LSD eller svamp, men lär knappt hända en gång per månad ens.

Nu när jag tog e hemma kändes det mindre kärleksfullt och lite mera stirrigt, men det kan ju bero på både ovana (aldrig tagit det hemma) och knapparna (kanske en del tjack i också?). Min pojkvän upplevde det på samma sätt och han har inte alls tagit e lika mycket som mig så borde inte ha så värst mycket med tolerans att göra nu. Tyckte det var svårt att kontrollera ruset på hemmaplan. Visste inte alltid vad jag skulle göra, lättare att bara dansa dansa dansa och vara i ett trance-liknande tillstånd. Och efter ca. 2-3h blev jag sjukt inåtvänd, ville bara sitta och meditera, men det var tyvärr bara svårt att fokusera på meditation...

Aja, kommer ta samma knappar på elements, så får väl se om ruset känns annorlunda på rave trots att det är samma knapp!
Citera
2014-04-02, 17:25
Medlem
ploppcapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
5-6 piller ? fan gick du på när du tog de beslutet?
Holy shit man ,knowledge is power

I know man, dummaste jag gjort. Fick en kick på 20-30 minuter för varje piller sista dagen. I belgien var det också, det var topnotch pills. Blev lite smått lack så började dra fett med ladd i hopp om att "komma upp"

Rekommenderar inte nån att göra så som jag gjorde. Det är fan i mig det dummaste jag gjort och förmodligen kommer jag aldrig mer få ett bra e rus...
Citera
2014-04-03, 01:55
Medlem
Satt precis och funderade på om det är mycket skillnad på att röka sativa istället för indica när man börjar dala. Någon som vet?

Sen det där med mat. Jag äter alltid 1-2h innan jag droppar, tycker det verkar fungera bäst. Men vad säger ni andra?
Är en viss sorts mat bättre än annat?

En till... Hur många mg magnesium behöver man få i sig för att döda käkspänningarna?
Senast redigerad av Endofin 2014-04-03 kl. 01:58.
Citera
2014-04-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amnia
Aja, kommer ta samma knappar på elements, så får väl se om ruset känns annorlunda på rave trots att det är samma knapp!

Hela din text utstrålar en loser som försöker övertyga sig själv om att det är såhär det fungerar, jag kommer få en bra kick. Klart du kan få en bra kick och vad i helvete är det för resonemang 'trots att det är samma knapp', set & settning gör mycket och det blir säkert bättre men magin din är nog borta och kommer säkert inte tillbaka igen.
Citera
2014-04-04, 15:59
Medlem
Hej,
Tog senast för en månad sen, 2dagar i rad. skadar det kroppen jättemycket om man kör imorgon(lördag) igen? Kommer det bli lika bra nu som om att jag skulle väntat 2 månader till innan man kör?
Citera
2014-04-04, 16:30
Medlem
Amnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkEGratis
Hela din text utstrålar en loser som försöker övertyga sig själv om att det är såhär det fungerar, jag kommer få en bra kick. Klart du kan få en bra kick och vad i helvete är det för resonemang 'trots att det är samma knapp', set & settning gör mycket och det blir säkert bättre men magin din är nog borta och kommer säkert inte tillbaka igen.

Det kändes helt enkelt bara annorlunda, vilket inte är konstigt då det var första gången jag tog e hemma och som du säger utgör set&setting en stor del av ruset.
Ta e hemma är inget jag kommer att göra igen i alla fall, har alltid tagit på rave och föredar det. För övrigt ställde jag konkreta frågor, om du inte har något bättre att säga att jag är en loser kan du lika gärna låta bli. Inte som att du tillför något vettigt till denna tråd i alla fall.

Skulle det visa sig att det inte blir lika "maaagiskt och underbart" som vanligt då får jag väl helt enkelt ha ett uppehåll eller skita i det helt.
-
Hej,
Tog senast för en månad sen, 2dagar i rad. skadar det kroppen jättemycket om man kör imorgon(lördag) igen? Kommer det bli lika bra nu som om att jag skulle väntat 2 månader till innan man kör?

Hur som helst skadar det inte att läsa det här innan man planerar att ta en massa e; det här händer då i din hjärna, men överlag behövs det ju mycket mer forskning :

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_neurotoxicity1.shtml#longtermchanges
Senast redigerad av Amnia 2014-04-04 kl. 16:43.
Citera
2014-04-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saxxad
Hej,
Nejdå det är lugnt, kommer inte skadad kroppen eller hjärnan man kanske känna dig lite deppig dagen efter
Citera
2014-04-04, 21:05
Medlem
weedpoppass avatar
Hallå!

Jag tänkte fixa gula superman piller på 200 mg (sägs det vara i alla fall). Nu undrar jag bara om ni tror att jag skulle kunna ta en halv på en fest utan att någon märker? Har tagit både mdma och ecstasy en gång förut så jag är hyfsat bekant med ruset.
Citera
2014-04-04, 22:12
Medlem
TrolliverTwists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedpoppas
Hallå!

Jag tänkte fixa gula superman piller på 200 mg (sägs det vara i alla fall). Nu undrar jag bara om ni tror att jag skulle kunna ta en halv på en fest utan att någon märker? Har tagit både mdma och ecstasy en gång förut så jag är hyfsat bekant med ruset.
det kommer med största sannolikhet att märkas på dig. både beteende och pupiller. men om det är bland människor som inte har någon knarkvana så kan det ju verka som att du bara har en förbannat bra kväll.

Citera
2014-04-04, 22:27
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedpoppas
Hallå!

Det känns som en onödig risk för att antingen bli påkommen eller missnöjd med att det var för lite. Jag skulle rekommendera dig att ta hela vid ett bättre lämpat tillfälle istället.
Senast redigerad av kvm3 2014-04-04 kl. 22:31.
Citera
2014-04-07, 03:56
Medlem
nygraddads avatar
Har nyss landat från mitt första men definitivt inte sista MDMA rus och tänkte dela med mig av anteckningarna jag förde och som förhoppningsvis hjälper någon. BTW: WOW det här var intensiva jävla grejer! Synd att det varar så "kort" men positivt att det inte är någon avtändning alls, small bara till så var man nykter.

Doseringen var hög för mig, på gränsen till för mycket innan jag riktigt kommit upp så att säga. Nåja här kommer skiten oredigerat så ha översyn med både stavfel och andra dumheter. När det var som intensivast var det svårt att koncentrera sig på något annat än att bara finnas till.

"Tripprapport Light" MDMA

21:10 Sväljer en 0,2g

21:23 Känner en mild rastlöshet i kroppen samt milda käkspänningar.

21:28 Milda värmesvall i ansiktet.

21:41 Ett lätt illamående kryper på.

21:44 Är nu märkbart påverkad.

21:46 Betydligt påverkad nu.

21:48 tidsuppfattning nedsaktad. Värme i kroppen, funderar på att spy igen, väldigt intensivt.

21:53 Nu tycks jag nått en platå jag verkligen uppskattar. Varm i hela kroppen och mår kanon. Vilket jävla känsla. Euforin är total. Känns nästan som en orgasm i hela kroppen.

21:56 Där för ett ögonblick stretade jag emot och ville bara spy men nu är det bara underbart. Vilken eufori!!! Hela min kropp är nästan i en orgasm. I början var det inte njutbart och jag ville att det skulle sluta pga illamåendet men nu när jag är där är allt guld. Tuggar med käkarna som en dåre, värre än tjack ffs, Känner mig 45 grader varm och på gränsen till en orgasm hela tiden.

22:06 kommer i vågor nu. Illamående, funderar på att spy igen.

22:09 dansar som en idiot till elektronisk musik i hörlurarna känner mig helt viktlös.

22:16 Lyssnar musik och mår kanon, käkarna spänner och tuggar. Allt känns så jävla bra i vågor. Musik är så jävla nice nu. Använder den inbyggda musen på min laptop, den känns mycket skönare än vanliga.

22:21 Kallsvettas och mår så jävla bra. Tuggar med käkarna också trots att jag försöker låta bli. Vågorna som sveper över mig är som ren lycka.

21:24 ljuset fladdrar och jag svettas i vågor. Ögonen kan inte fokusera utan fladdrar till ibland.

22:30 kallsvettas och vågorna sköljer av värme, ögonen slår jackpot när vågorna kommer tror jag. MIn käke kommer vara fuckad imorgon men just nu orkar jahg inte bry mig.

22:32 Vågorna är helt obeskrivliga, Orgasm i bålen tror jag.

22:34 Har det bara gått ett par minuter? wow vad vågorna sköljer, kan inte ens koncentrera mig på musiken, bra det är snabbt och dunkar.

22:41 Droppar en 0,1 till. Vågorna sköljer.

22:44 Ögorna slår jackpot och jag lyssnar på hög volym. Skiter i vad bara det dunkar snabbt.

23:01 Vågorna slår och jag bara pumpar musik och tuggar med käkarna. Jackpot i ögonen känns så jävla bra.

23:16 Mår grymt och tuggar med käkarna. Vågorna av jackpot ger kallsvettningar.

23:26 Tuggar fortfarande och kallsvettas, mår som en gud när vågorna sköljer. Kan till skillnad mot tjack dricka vätska utan några större problem.

00:32 Snortar en 0,1 nu då det börjar avta.

03:33 Effekterna har nästan helt avtagit, milda käkspänningar och minimal eufori kvar. Tar några xanor och röker en spliff.

Sammanfattningsvis, Wow......
Senast redigerad av nygraddad 2014-04-07 kl. 04:06.
Citera
2014-04-07, 07:09
Medlem
^
jag skulle inte påstå att 0,2 är för mycket för dig.
mdma upcome är snabb, intensiv och hård men lyckligtvis varar den bara ca 5min...
vänta nu några månader innan du tar igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in