2014-04-07, 16:01
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Dricker Hop Zombie i detta nu, vette fan om den är så EPIC (no pun intended ) som den gör anspråk på att vara. Känns iofs piggare än många andra DIPas vi får hit till Sverige men överlag, nja. Vad säger ni andra?

Helt okej, men man får lägga relativt mycket slantar på något som inte är någon aha-upplevelse ändå. Har bara druckit en efter en 750 cl XX Bitter dock vilket kanske förtog en del av smakerna.
Senast redigerad av Ålen 2014-04-07 kl. 16:50.
Citera
2014-04-07, 16:44
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Just nu:

Narwhal ifrån Sierra Nevada eller ännu hellre Velvet Glove ifrån Iron Fist.
Dom hade Velvet Glove på det lilla systemet med gångavstånd från mig så köpte på mig en, får se när jag smakar men gillar att flaskan var 750 ml
Citera
2014-04-07, 20:45
Medlem
upperkatts avatar
Jag drack min Erdinger Weissbier Dunkel idag, på öldagen. http://www.daysoftheyear.com/days/beer-day/

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den. Eftersom jag som mest druckit en cider under mina 20 levnadsår så hade jag oerhört svårt att komma ifrån alkoholsmaken. Jag kände knappt något förutom den. Är det så för alla öl/alkoholhaltiga drycker, eller finns det sådana som döljer den smaken bättre? Jag skulle verkligen inte säga att jag gillade upplevelsen, men för någon som druckit ett tag är det säkert en hel annan sak.
Citera
2014-04-07, 21:27
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Jag drack min Erdinger Weissbier Dunkel idag, på öldagen. http://www.daysoftheyear.com/days/beer-day/

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den. Eftersom jag som mest druckit en cider under mina 20 levnadsår så hade jag oerhört svårt att komma ifrån alkoholsmaken. Jag kände knappt något förutom den. Är det så för alla öl/alkoholhaltiga drycker, eller finns det sådana som döljer den smaken bättre? Jag skulle verkligen inte säga att jag gillade upplevelsen, men för någon som druckit ett tag är det säkert en hel annan sak.

Det finns många som döljer alkoholen väl. Belgarna är duktiga på det, Chimay Blå är bra att börja med där. Yeti Imperial Stout döljer också alkoholen riktigt väl. Stor skillnad på en mörk belgare, en imperial stout och en veteöl dock. Oppigårds Thurbo Double IPA skvallrar inte heller om alkoholen, tvärtom - jag tyckte att den var väldigt lättdrucken och utan smak av alkohol.
Citera
2014-04-07, 21:44
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det finns många som döljer alkoholen väl. Belgarna är duktiga på det, Chimay Blå är bra att börja med där. Yeti Imperial Stout döljer också alkoholen riktigt väl. Stor skillnad på en mörk belgare, en imperial stout och en veteöl dock. Oppigårds Thurbo Double IPA skvallrar inte heller om alkoholen, tvärtom - jag tyckte att den var väldigt lättdrucken och utan smak av alkohol.
Tack så mycket.
Citera
2014-04-07, 22:24
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:

Vanlig ljus lager smakar väl ingen alkohol? Eller förstod jag fel nu?
Citera
2014-04-07, 22:25
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Vanlig ljus lager smakar väl ingen alkohol? Eller förstod jag fel nu?
Det har du säkert rätt i. Jag har noll koll.
Citera
2014-04-07, 23:48
Medlem
Urijahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Yeti imperial stout är riktigt bra och prisvärd.

Köpte en sådan på Systemet i dag och sitter och dricker den nu. Väldigt god smak. Dock så är det inte att rekommendera om man är nybörjare på Stouts. Riktigt mörk, får nästan Guinness att kännas som en lager. Också mycket starkare än vad den smakar. Hade aldrig gissat att den är 9,5%.

Köpte också en Espresso Oak Aged Yeti, som verkar riktigt spännande.
Citera
2014-04-08, 01:03
Medlem
PourchGhoulss avatar
Har fått en smak för guldkällan, känner att det blir mycket av den i sommar.
Citera
2014-04-08, 08:14
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PourchGhouls
Har fått en smak för guldkällan, känner att det blir mycket av den i sommar.
kul för dig!
Citera
2014-04-08, 10:22
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Det har du säkert rätt i. Jag har noll koll.
Blir väl hängd för att jag säger det här men, testa någon känd ljus lager från USA, en coca cola smakar mer alkohol.
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Köpte en sådan på Systemet i dag och sitter och dricker den nu. Väldigt god smak. Dock så är det inte att rekommendera om man är nybörjare på Stouts. Riktigt mörk, får nästan Guinness att kännas som en lager. Också mycket starkare än vad den smakar. Hade aldrig gissat att den är 9,5%.

Köpte också en Espresso Oak Aged Yeti, som verkar riktigt spännande.
Yeti är kanon, bra tryck som fan. Vad tyckte du om Espresso? Har aldrig testat den men verkar intressant!
Citera
2014-04-08, 17:08
Medlem
Bobbathahuts avatar
Har druckit lite ur månadens släpp:
Old ruffian : Tumme upp bästa jag druckit på länge lite mörkare men ändå fin beska

Emelissen var väldigt lika Anderssons valley bourbon stout fast kanske inte fullt lika kraftfull i smaken men för mig är det odrickbart diggar inte alls bourbon lagringen så var sista gången jag beställde något dylikt.

Ikväll blir det en Epic hop Zombie har stora förhoppningar då jag älskar den vanliga ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in