2014-04-04, 16:30
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
tydligen skall orval ha bytt/byggt om sitt bryggverk och även del av jästen(?!).
min sambo var på provning igår och drack den "nya" orvalen och sa till mig att du kommer hata den.
wtf man?!

någon som vet mer? skall fråga sambon när hon kommer hem om mer info.

Fan... Då var den här dagen förstörd. Orval är ju något av det godaste jag druckit. FAN!
Citera
2014-04-04, 16:50
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Å fan, hade tippat runt 2 år. Men vafan, jag kör 5, varför ha bråttom
Tack för svar.
nah. många säger att barleys dippar efter cirka 2 år.
Citera
2014-04-04, 17:42
Medlem
KickAss-1337s avatar
Dricker Hop Zombie i detta nu, vette fan om den är så EPIC (no pun intended ) som den gör anspråk på att vara. Känns iofs piggare än många andra DIPas vi får hit till Sverige men överlag, nja. Vad säger ni andra?
Citera
2014-04-04, 18:42
Medlem
KickAss-1337s avatar
...och nu befinner vi oss vid Pride of Nekron! Vääääääldigt balanserad! Otoroligt fint avvägda toner av kakao, rök, soya, kaffe och kakdeg. Mästerligt dold alkohol också, riktig fullträff!
Citera
2014-04-04, 19:17
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
...och nu befinner vi oss vid Pride of Nekron! Vääääääldigt balanserad! Otoroligt fint avvägda toner av kakao, rök, soya, kaffe och kakdeg. Mästerligt dold alkohol också, riktig fullträff!

Min flaska var lite för spritig tyvärr. Speciellt i eftersmaken märktes det, men fortfarande grymt bra. Prisvärd som fan!

Här dricks Old Ruffian. Jag borde köpt fler... Sjukt god med mycket smak av humle, tropiska frukter så som ananas, lite aprikos och persika. Och en rejäl beska som inte skäms för att visa sig och möts upp av en sötma som gör att det inte blir för mycket. Ingenting som sticker ut för mycket, välbalanserad som fan.

En ny favorit!

Min vän tyckte om den mycket han också men hade svårt att hitta smaker bakom beskan. Fruktig höll han med om i alla fall.
Citera
2014-04-05, 12:23
Medlem
Feadogs avatar
Är på ärenden ner till Göteborgstrakten i helgen, närmare bestämt Mölnlycke. Knallade in på bolaget i Mölnlycke Centrum för att kolla det lokala utbudet och blev glatt överraskad när jag hittade två, för mig obekanta, lokala bryggerier med ett brett utbud av hantverksöl, Poppel och Rådanäs. Köpte allt jag hittade och kompletterade även med ett gäng Dugges som jag inte provat.

Från Poppel fanns det Modern Lager, Brown Ale, APA, Nya Världens IPA, Dubbel IPA och Extra Special Bitter. Från Rådanäs fanns det Bourbon Mash Beer, IPA, California Common och Amerikansk Bitter.

Gjorde en sökning och såg att inget av bryggerierna var speciellt omnämnt i tråden. Är det någon som provat? Omdömen på alla kommer hur som helst inom nån vecka.
Citera
2014-04-05, 12:52
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Är på ärenden ner till Göteborgstrakten i helgen, närmare bestämt Mölnlycke. Knallade in på bolaget i Mölnlycke Centrum för att kolla det lokala utbudet och blev glatt överraskad när jag hittade två, för mig obekanta, lokala bryggerier med ett brett utbud av hantverksöl, Poppel och Rådanäs. Köpte allt jag hittade och kompletterade även med ett gäng Dugges som jag inte provat.

Från Poppel fanns det Modern Lager, Brown Ale, APA, Nya Världens IPA, Dubbel IPA och Extra Special Bitter. Från Rådanäs fanns det Bourbon Mash Beer, IPA, California Common och Amerikansk Bitter.

Gjorde en sökning och såg att inget av bryggerierna var speciellt omnämnt i tråden. Är det någon som provat? Omdömen på alla kommer hur som helst inom nån vecka.

Poppels DIPA är förmodligen en av topp 3 i stilen från Sverige just nu, tycker jag.
Den, Oppigårds Thurbo DIPA och Omnipollo Nebuchadnezzar är min topp 3 iallafall.

Deras övriga öl är också väldigt välgjorda och bra balanserade! Inte spretiga eller överdrivna på något vis.

Synd att du inte kom över deras Projekt 2 Russian Imperial Stout, den är tillsammans med dubbel-ipan bäst av deras utbud enligt mig.
Citera
2014-04-05, 12:59
Medlem
Astrofaess avatar
När jag var på ICA och handlade bröd i morse upptäckte jag att Slottskällans Saison finns som folköl. Var tvungen att köpa en, vem vet när man stöter på en folkis-saison nästa gång.
Citera
2014-04-05, 13:00
Medlem
Squeekys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
tydligen skall orval ha bytt/byggt om sitt bryggverk och även del av jästen(?!).
min sambo var på provning igår och drack den "nya" orvalen och sa till mig att du kommer hata den.
wtf man?!

Åhå, jag som just beställt ett gäng.
Jag har dock inget att jämföra med då jag har inte druckit den förr, så det kanske kvittar.
Citera
2014-04-05, 18:29
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeeky
Åhå, jag som just beställt ett gäng.
Jag har dock inget att jämföra med då jag har inte druckit den förr, så det kanske kvittar.
nä. det gör det nog inte. jag tror ju inte att ölen plötsligt blivit dålig.
sambon sa att en del brettighet har tappats och man fått lite mer humle i det hela.
ingen katastrof direkt...men...
Citera
2014-04-05, 18:55
Medlem
feldgraus avatar
Trist att ägaren bakom Rådanäs Bryggeri är samma kille som driver och äger Biljettshop.se som säljer andrahandsbiljetter till hutlösa priset. Ingen verksamhet jag vill stödja, tyvärr.

/feldgrau
Citera
2014-04-06, 00:06
Medlem
hesons avatar
Jag kan rapportera att SM i hembryggning avlöpte smärtfritt för alla (förutom min lever och mina fötter).

Drakens IPA blir det som bryggs på Åbro. (tror jag) Det blir nog bra för Drakens DIPA var sjukt bra.

Själv vann jag lite Brettjäst så nu får jag försöka komma på hur jag skall brygga ett öl som både är gott och har brett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in