2014-04-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Nice att de drar upp crusaders dmg lite. Dock är cd nerfen på ponnyn för liten, det finns fan ingen annan klass i spelet som har en jävla 2s mobilty spell med fucking 25s cd. Med denna patch kan man använda den oftare iaf men man får inte direkt högre uptime.

De rör dock inte de 3 största problemen med crusader:

1. Wrath generation är helt jävla katastrofalt dålig samt inga wrath generators gör någon dmg. att ha wrath generation på vapen och sköld är helt jävla obligatoriskt. Först att du bara får 5/100 wrath per slag, men sen att klassen även är gjord för att använda 2h gör det ännu sämre (för man slår segare).

2. Heavenly strengh är riktigt jävla dåligt designad, det är en helt obligatorisk passiv för att änns kunna göra likvärdig skada med andra klasser. Detta resulterar endast i att klassen är som andra klasser fast har 15% mindre ms. Sen blir även alla 1h vapen helt värdelösa att använda, även om en del av dom har coola effekter.

De borde vara något i väg med Heavenly strengh: When using 2h hit 10% slower. When using 1h gain 5% critchance and 2 wrath /second

3. ALLA wrath spenders suger, detta igen för att alla wrath generators suger, du kan helt enkelt inte spendera 1/3 av din wrath för att göra 300% wep dmg för att sen behöva skjuta 6 skott som gör 0 dmg för att få upp den igen. Den ENDA som man faktist kan använda om man inte har super gear eller 6+ wrath generaton /s är blessed hammer för att den har mest dmg/wrath spenderad, samt att den scalar bra med 20% dmg increase passiva.

Men hursom gillar jag crusader och de är väldigt bra att ha i group med attackspeed buff, 100% neph glory orbs uptime och judgement med critrunan.

Håller med dig helt.

Största felet jag också känner är wrath generation.

Lyckades rolla en sköld på blood shards som jag kunde fixa wrath reg på, resten är inte så bra dock.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/stawlsajmon-2884/hero/39993183

Där är mitt nuvarande gear, måste få upp en hel del resistance men är hyfsat ny på 70, hade inget internet de första dagarna av RoS.

Jag gillar att ha HF runa FoH som spender, condemn är väldigt bra med blade of prophecy även om det inte riktigt funkar som det är tänkt.

Gillar inte riktigt att lira med hammers, tänkte eventuellt leka runt lite med FotH nu när patchen släpps.
Citera
2014-04-07, 16:36
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Vilken offhand hade jag på?

en lvl 42 eller dylikt med 1-47 i avg dmg typ :P
Citera
2014-04-07, 17:27
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Svenska Diablo har flera klaner beroende på vilken paragon lvl du är.
Jo jag hittade deras sida, men det verkade bara mer seriöst än vad jag vill. Jag vill bara ha några att tjattra lite med samtidigt som man spelar.

Sökte på Flashback och hittade en liten klan, ansökte till den och får se om jag blir insläppt.
Citera
2014-04-07, 17:30
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Det beror lite på vad partyt väljer. Ibland är det någon som teleportar ut direkt och stänger riften för att få xpn fortast möjligt, ibland röjer man det helt rent.

MEN tjänar man inte på att egentligen stänga riften och sen öppna upp en ny direkt igen? Så dödar man elites och köttar på som vanligt i den nya igen för att få fram riftlorden?

edit: Ok, har folk bra erfarenhet från att köra klart riften ska jag absolut satsa på det senare idag efter jobb... Gaming någon?
Alltså grejen är den att i sista nivån på riften så är det många fler eliter (troligtvis det trippla), skulle du döda riftlorden på låt säg 3e av 4e nivån så kommer du inte alls att få lika många elite kills per/h. Som om du hade gått vidare och tagit de sista. Men givetvis droppar det mest från riftlorden själv
Citera
2014-04-07, 18:17
Medlem
Hur kommer man i kontakt med blizzard??? minns ej min mail/lösenord eller något! hittar bara massa resets o skit men kommer ju inte ihåg nått (typ 2 år sedan jag spelade sist)

vill maila/chatta med blizzard direkt!

eller är det bara o göra ett nytt konto? rensar dom gamla inaktiva konton? spelade typ bara första månaden när det släpptes

testad med att RESET YOUR PASSWORD med game key som jag har i mitt cd fodral men funkar inte? anger 6 första o står fel typ...kanske är för gammal?

Edit jag kom på min mail adress men inte lösenord eller min secret question..o som sagt min kry funkar inte att skriva heller..
Senast redigerad av BinoBuse 2014-04-07 kl. 18:28.
Citera
2014-04-07, 18:17
Medlem
dubbel post ta bort
Senast redigerad av BinoBuse 2014-04-07 kl. 18:20.
Citera
2014-04-07, 18:43
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
en lvl 42 eller dylikt med 1-47 i avg dmg typ :P
Ah. Den är level 70 men har 28 i level req. Sen så är damagen buggad på armory, den har 325-368 damage.
Citera
2014-04-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weafy
Någon som kör barb på hc? Min snubbe har 425k damage, 9,3m toughness obuffat. Kör med 1h + sköld. Kör t1 rifts utan några större problem, lite halvt segt att döda dock i full grupp. Det jag funderar på är min build, något jag bör ändra? Börjar kännas sjuktligt tråkigt nu.

Länk till builden

Någon?

Edit: Lekte runder litegran innan med skillsen, men blir inte riktigt nöjd. Frågan är också ifall jag ska köra dw och hur mycket det ger mig i damage kontra mängden toughness som går förlorat.
Senast redigerad av weafy 2014-04-07 kl. 19:05.
Citera
2014-04-07, 19:11
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Någon?

Du borde inte köra med sköld, även fast du spelar hc. Du vill vara så effektiv som det bara går, då vinner dualwield i alla fall.

Har du 8mil toughness 400k+ dps och tillräcklig migation+healing så du kan hålla dig vid liv borde du nog spela t1 rifts. Annars bara köra normal bounties eller dödstråkig t6 chest farm.

Vilka spells man kan använda som barb har jag ingen superkoll på, dock för items skulle jag antingen satsa på lightning(thunderfury, odinson etc) och %lightning dmg med bara lightning skills. Eller fire build (cindercoat, magefist, yxan med firedmg och typ shard of hate) sen fire %dmg.

Kan även rekommenda att fixa 2delar av aughilds setet, vilket kombinerat med -1 set del ringen (som är lätt att skaffa från akt 1 bounty farm) ger 15% elite dmg och -21% elite dmg
Citera
2014-04-07, 19:14
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Någon?

Edit: Lekte runder litegran innan med skillsen, men blir inte riktigt nöjd. Frågan är också ifall jag ska köra dw och hur mycket det ger mig i damage kontra mängden toughness som går förlorat.
Ta bort alla defensiva saker, skölden med. Då ska du få se på spänning.
Citera
2014-04-07, 19:54
Medlem
KonradMorgans avatar
Behöver lite hjälp med min barb. Han ligger och segar kring 250k dmg och 7 miljoner toughness. Hittar INGET som höjer min dmg. Har en 2h legendary yxa som ger typ 2800 dmg och har hittat kanske 5-10 andra 2h som inte är bättre så det måste bero på övrigt gear. Problemet är som sagt att jag inte hittar något....över huvud taget. Alla de legendaries/set som jag hittat har typ höjt dmg med 1-3 %, inget att ropa hurra för precis.

Samtidigt ser jag barbs med lvl 60-69 gear som är uppe kring 300k. Jag, i min noobighet, måste göra något fundamentalt fel.
Citera
2014-04-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
Behöver lite hjälp med min barb. Han ligger och segar kring 250k dmg och 7 miljoner toughness. Hittar INGET som höjer min dmg. Har en 2h legendary yxa som ger typ 2800 dmg och har hittat kanske 5-10 andra 2h som inte är bättre så det måste bero på övrigt gear. Problemet är som sagt att jag inte hittar något....över huvud taget. Alla de legendaries/set som jag hittat har typ höjt dmg med 1-3 %, inget att ropa hurra för precis.

Samtidigt ser jag barbs med lvl 60-69 gear som är uppe kring 300k. Jag, i min noobighet, måste göra något fundamentalt fel.

Länka din profil så kan vi kolla på den, blir enklare då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in