2014-04-07, 10:16
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Blir tokig på Legendary dropen.
Lirade hela dagen igår, riftade sönder mig med min wiz på lvl70, fick ett par boots på närmare 10-15 rifts på T2. Tröttnar och byter gubbe till min Crusader som va på lvl25, körde i ca 30min och hade då fått 7 legendarys på Masternivån. Vilket är ju så klart är kul, men det är ju bara skit som kanske är aktuellt att köra med i 5-10lvls.

Jag trodde rifts hade högre droprate än vanliga story mode. Eller har jag fel?

Och hur fasen lyckas ni få vettiga grejer från Kadala? Jag har lätt bränt 2000-3000 bloodshards på henne och har verkligen bara fått skit. oftast grejer som inte ens går att använda till min char.

Sorry för gnället. var bara tvungen att skriva av mig lite :P
3000 är inte mycket. Har spenderat runt 10k - fått ett par bra prylar.
Säker på att du dödar eliterna? Tycker de allra flesta lämnar så fort riftlorden är nere, trots att det i sista nivån alltid är grymt många eliter.
Citera
2014-04-07, 10:38
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Blir tokig på Legendary dropen.
Lirade hela dagen igår, riftade sönder mig med min wiz på lvl70, fick ett par boots på närmare 10-15 rifts på T2. Tröttnar och byter gubbe till min Crusader som va på lvl25, körde i ca 30min och hade då fått 7 legendarys på Masternivån. Vilket är ju så klart är kul, men det är ju bara skit som kanske är aktuellt att köra med i 5-10lvls.

Jag trodde rifts hade högre droprate än vanliga story mode. Eller har jag fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Säker på att du dödar eliterna? Tycker de allra flesta lämnar så fort riftlorden är nere, trots att det i sista nivån alltid är grymt många eliter.

Detta, försök inte bara få full bar, döda rift lord och sen porta ut, se till att cleara alla elites, jag får en legendary ca 80% av mina riftruns (efter sista hotfixen) och det är inte alltid Rift Lorden som droppar den utan det har varit från kistor, elites etc.
Citera
2014-04-07, 10:39
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
3000 är inte mycket. Har spenderat runt 10k - fått ett par bra prylar.

Det beror lite på vad partyt väljer. Ibland är det någon som teleportar ut direkt och stänger riften för att få xpn fortast möjligt, ibland röjer man det helt rent.

MEN tjänar man inte på att egentligen stänga riften och sen öppna upp en ny direkt igen? Så dödar man elites och köttar på som vanligt i den nya igen för att få fram riftlorden?

edit: Ok, har folk bra erfarenhet från att köra klart riften ska jag absolut satsa på det senare idag efter jobb... Gaming någon?
Citera
2014-04-07, 10:43
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Det beror lite på vad partyt väljer. Ibland är det någon som teleportar ut direkt och stänger riften för att få xpn fortast möjligt, ibland röjer man det helt rent.

MEN tjänar man inte på att egentligen stänga riften och sen öppna upp en ny direkt igen? Så dödar man elites och köttar på som vanligt i den nya igen för att få fram riftlorden?

edit: Ok, har folk bra erfarenhet från att köra klart riften ska jag absolut satsa på det senare idag efter jobb... Gaming någon?

Och det är därför jag aldrig gruppar, för då kan jag göra saker i min egen takt, på mitt eget vis
Citera
2014-04-07, 10:48
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Och det är därför jag aldrig gruppar, för då kan jag göra saker i min egen takt, på mitt eget vis

Det sköna med grupp är när man har flyt och får in en bra spelare att synca med.
Körde med en munk och en barb igår och helvete vilken flyt vi hade tillsammans.
Jag samlade ihop mobsen till dem och frös hela skiten. Så stod dem mitt i allt och bara högg ner rubbet. Väldigt smidigt då jag bara gör 400k i dmg med min wiz
Citera
2014-04-07, 10:48
Medlem
ImWorthlesss avatar
Drop av specialmaterial är ett skämt..
Finns det någon tabell på procentuell chans för olika svårighetsgrader?

Vi var en grupp på 4 st nu som körde 20 rundor på T2 för att döda Malthael o få Reaper-material..
vi fick inte ens en legend under alla våra turer..
Citera
2014-04-07, 10:50
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Det sköna med grupp är när man har flyt och får in en bra spelare att synca med.
Körde med en munk och en barb igår och helvete vilken flyt vi hade tillsammans.
Jag samlade ihop mobsen till dem och frös hela skiten. Så stod dem mitt i allt och bara högg ner rubbet. Väldigt smidigt då jag bara gör 400k i dmg med min wiz

Hehe, tror nog det kan vara kul om man är ett gäng polare, men i just D3 föredrar jag att lira själv.

Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Drop av specialmaterial är ett skämt..
Finns det någon tabell på procentuell chans för olika svårighetsgrader?

Vi var en grupp på 4 st nu som körde 20 rundor på T2 för att döda Malthael o få Reaper-material..
vi fick inte ens en legend under alla våra turer..

De ska dra upp dropchansen på legendary crafting, ska se om jag hittar länken, ge mig ett par minuter.

Edit: Tog visst bara ett par sekunder: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12405960503#13

Edit2: Och ja, som det är nu så är det meningslöst, försökt fixa 11% blockchans hjälmen och har säkert dödat de mobsen som kan droppa skiten 100 gånger och fått 2 mats (båda craft försöker rollade skit).
Senast redigerad av ^Eaz 2014-04-07 kl. 10:53.
Citera
2014-04-07, 11:13
Medlem
Jag köpte d3 när det släpptes och tröttna efter några veckor..har hört att expansionen verkar va bra, kan jag spela d3 utan expansionen för att lvla lite för att sedan ta beslut om jag vill köpa expansionen?
Citera
2014-04-07, 11:16
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BinoBuse
Jag köpte d3 när det släpptes och tröttna efter några veckor..har hört att expansionen verkar va bra, kan jag spela d3 utan expansionen för att lvla lite för att sedan ta beslut om jag vill köpa expansionen?

Ja, du kan spela "vanliga" D3 utan att köpa expansionen, skillnaden är att du inte får tillgång till Act V, Crusadern, RoS only legendaries och din maxlevel är 60.
Citera
2014-04-07, 11:25
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BinoBuse

Eller så gör du som beskrivet längre bak i tråden och giftar RoS till dig själv genom amerikanska sajten. Så får du det för strax över 200kr vilket det lätt är värt! RoS är så mycket roligare
Men Ja, dina karaktärer följer med in i RoS
Citera
2014-04-07, 11:43
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Eller så gör du som beskrivet längre bak i tråden och giftar RoS till dig själv genom amerikanska sajten. Så får du det för strax över 200kr vilket det lätt är värt! RoS är så mycket roligare
Men Ja, dina karaktärer följer med in i RoS

Kan inte annat än hålla med, inte haft så här kul i D3 sen release, så här skulle spelet varit vid release.

Och Crusadern, fyfan vilken klass.
Citera
2014-04-07, 11:44
Medlem
swebarbs avatar
Hittade dessa charts för droprates osv på olika svårighetsgrader, tycker dock inte det stämmer med legendaries droprates kör t1 - 3 märker ingen större skillnad direkt..

http://i.imgur.com/i2qRKoA.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in