2014-04-07, 12:03
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hittade dessa charts för droprates osv på olika svårighetsgrader, tycker dock inte det stämmer med legendaries droprates kör t1 - 3 märker ingen större skillnad direkt..

http://i.imgur.com/i2qRKoA.png

Ska gå upp till T2-3 i afton då jag märker nu att T1 är för lätt, tar hellre ett par dödsfall för att få lite utmaning.

Tänkte ta köra en full bounty och sedan en rift på T1 och sedan det samma på både T2 och T3, jämföra tiden det tar + guld/loot skillnaden på de de 3 olika.

Edit: Men, det får bli om sisådär 7 timmar när man kommer hem från jobbet.
Citera
2014-04-07, 12:24
Medlem
Opilus5500s avatar
vilken paragon level skall ni satsa på ?? själv vill jag ha 800 paragon level sen får vara nog. Var ni satt för tak? är de 1000 ? eller ännu högre?
Citera
2014-04-07, 12:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
vilken paragon level skall ni satsa på ?? själv vill jag ha 800 paragon level sen får vara nog. Var ni satt för tak? är de 1000 ? eller ännu högre?

Inget mål på det sättet, jag vill självfallet ha max på alla saker, men inget jag stressar efter.

Är 134 just nu, så nästa delmål är väl 150.
Citera
2014-04-07, 13:13
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
800!? Är glad om jag får över 250. Har endast 128 nu . Såklart kul om man kan lägga 50/50 paragon points i dextery och reduced resource cost, eller vad den heter.
Citera
2014-04-07, 13:21
Medlem
ImWorthlesss avatar
Testade bygga en Frozen WD build nyss, måste säga att den funkar riktigt bra!

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#gfUdlQ!feTY!cbZccb

Körde i grupp på 2 pers och 4 pers på T2 utan större bekymmer, visst stod jag torr på mana imellanåt, men man lärde sig rätt snabbt att hantera
Citera
2014-04-07, 14:19
Medlem
http://www.diablofans.com/news/48018-diablo-3-reaper-of-souls-first-patch-2-0-4#comments

Det luktar patch!

Hoppas min crusader får lite love.
Citera
2014-04-07, 14:26
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hittade dessa charts för droprates osv på olika svårighetsgrader, tycker dock inte det stämmer med legendaries droprates kör t1 - 3 märker ingen större skillnad direkt..

http://i.imgur.com/i2qRKoA.png

Anledningen till att du inte märker större skillnad är för att det inte är någon "större" skillnad, även om 131% högre chans att få en leg på t6 mot normal så är fortfarande chansen att du får en leg väldigt liten och det är oftast väldigt stora fluktuationer (säger man så?) i drops. Tex igår fick en kompis 8st legs i våra rift, jag fick 2... men om man slår ut det hela över en längre tid (typ 500h) så kommer man se att dropratsen faktist stämmer.

Sen märker jag att väldigt många spelar på helt fel svårighetsgrad, speciellt på softcore verkar folk vilja springa så högt de bara kan överleva även fast deras killspeed suger. Om du spenderar mer tid på att springa än att döda kanske du borde spela på en högre svårighetsgrad, men om du tar över 10-15s att döda elites borde du nog gå ner för att vara effektiv
Citera
2014-04-07, 14:49
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stawlsajmon
http://www.diablofans.com/news/48018-diablo-3-reaper-of-souls-first-patch-2-0-4#comments

Det luktar patch!

Hoppas min crusader får lite love.

Nice att de drar upp crusaders dmg lite. Dock är cd nerfen på ponnyn för liten, det finns fan ingen annan klass i spelet som har en jävla 2s mobilty spell med fucking 25s cd. Med denna patch kan man använda den oftare iaf men man får inte direkt högre uptime.

De rör dock inte de 3 största problemen med crusader:

1. Wrath generation är helt jävla katastrofalt dålig samt inga wrath generators gör någon dmg. att ha wrath generation på vapen och sköld är helt jävla obligatoriskt. Först att du bara får 5/100 wrath per slag, men sen att klassen även är gjord för att använda 2h gör det ännu sämre (för man slår segare).

2. Heavenly strengh är riktigt jävla dåligt designad, det är en helt obligatorisk passiv för att änns kunna göra likvärdig skada med andra klasser. Detta resulterar endast i att klassen är som andra klasser fast har 15% mindre ms. Sen blir även alla 1h vapen helt värdelösa att använda, även om en del av dom har coola effekter.

De borde vara något i väg med Heavenly strengh: When using 2h hit 10% slower. When using 1h gain 5% critchance and 2 wrath /second

3. ALLA wrath spenders suger, detta igen för att alla wrath generators suger, du kan helt enkelt inte spendera 1/3 av din wrath för att göra 300% wep dmg för att sen behöva skjuta 6 skott som gör 0 dmg för att få upp den igen. Den ENDA som man faktist kan använda om man inte har super gear eller 6+ wrath generaton /s är blessed hammer för att den har mest dmg/wrath spenderad, samt att den scalar bra med 20% dmg increase passiva.

Men hursom gillar jag crusader och de är väldigt bra att ha i group med attackspeed buff, 100% neph glory orbs uptime och judgement med critrunan.
Citera
2014-04-07, 15:09
Medlem
Knaz16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz16
Finns de något/några ställen där man brukar hitta Empowered shrine? Eller är det helt random?

Någon?
Citera
2014-04-07, 15:24
Bannlyst
Citat:

500 är mitt mål innan jag ens funderar på att lägga av med D3. Sitter på 301 just nu, dock så var jag borta i helgen så fick inte ta del av exp bonusen :/. Hade nog kunnat ta mig till 330 med den bara över helgen.
Citera
2014-04-07, 15:32
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
500 är mitt mål innan jag ens funderar på att lägga av med D3. Sitter på 301 just nu, dock så var jag borta i helgen så fick inte ta del av exp bonusen :/. Hade nog kunnat ta mig till 330 med den bara över helgen.

Själv går de segt framåt, har bara 220, men nu har jag en helm som ger 39% , men jag antar att få lvl 800 kommer nog ta sin tid. Beräknar nog att bli klar innan November iallfall om man ligger i nu.
Citera
2014-04-07, 15:49
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Din offhand, vadandetta? =)
Vilken offhand hade jag på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto