2014-04-06, 08:49
Finns det några bra historiska serier att se på? Tänker mig liknande Rome, The Tudors, The Borgias. Har inte sett någon av de serierna men hört väldigt mycket bra om dem så jag ska börja kolla på dem nu. Värdesätter skådespeleri, scenografi, manus och närhet till historien mest. Därför går serier som Spartacus bort.
Citera
2014-04-06, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Tack så nog se alla där!

Vilken serie är mest lik sopranos? Alltså mafia fast nutid som sopranos o inte 50 talet.
Boardwalk empire får jag nog säga, riktigt bra serie och säsong 5 kommer i höst.
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
Tack för tips, det får nog bli The Sopranos, har kollat in det ett litet tag och nu blir det att ta tag i det.
Du kommer inte bli besviken!
Citera
2014-04-06, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Finns det några bra historiska serier att se på? Tänker mig liknande Rome, The Tudors, The Borgias. Har inte sett någon av de serierna men hört väldigt mycket bra om dem så jag ska börja kolla på dem nu. Värdesätter skådespeleri, scenografi, manus och närhet till historien mest. Därför går serier som Spartacus bort.
Definiera historiska, band of brothers utspelar sig under andra världskriget men det kanske är äldre du är intresserad av ?
Citera
2014-04-06, 17:00
Citat:
Ursprungligen postat av kamelpojken
Definiera historiska, band of brothers utspelar sig under andra världskriget men det kanske är äldre du är intresserad av ?

Band of Brothers/The Pacific fungerar bra, men redan sett de två. Spelar egentligen ingen roll i vilken tidsepok det utspelar sig för mig så länge det är en intressant historia som utspelar sig och att det förhåller sig rätt nära till historien.
Citera
2014-04-06, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Band of Brothers/The Pacific fungerar bra, men redan sett de två. Spelar egentligen ingen roll i vilken tidsepok det utspelar sig för mig så länge det är en intressant historia som utspelar sig och att det förhåller sig rätt nära till historien.

Hatfields & McCoys
John Adams

två bra miniserier
Citera
2014-04-07, 00:16
Medlem
Jag söker en serie där du får följa någon/några kriminella. Något som liknar Soa!? Kom igen, ge mig

Peace
Citera
2014-04-07, 03:47
Medlem
Hjortronsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qull3
Jag söker en serie där du får följa någon/några kriminella. Något som liknar Soa!? Kom igen, ge mig

Peace
Sopranos
White Collar
Breaking Bad

Är väl de jag kommer på på rak arm. Vet inte riktigt hur de matchar SOAs ton, men de följer i alla fall kriminella.
Citera
2014-04-07, 07:55
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qull3

Peace

The Shield - Underbar serie om korrupta snutar
Justified - där får man följa båda sidorna om lagen.
Dexter - Följ en seriemördare
Citera
2014-04-07, 18:23
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Hatfields & McCoys
John Adams

två bra miniserier

Tackar. Ska kolla in dem när jag får tid över.
Citera
2014-04-08, 09:58
Medlem
orange is the new black. lite weeds feeling tyckte jag efter första avsnittet iafl
Citera
2014-04-08, 12:18
Medlem
Söker sköna komediserier liknande :

The Office
Community
Always sunny in philly
Two and a half men
How i met your mother
Entourage
Friends
Parks and recreation

Gärna med många säsonger!

Har testat,

30 rock, weeds men inte gillat dom speciellt mycket.
Citera
2014-04-08, 14:32
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiosos
Söker sköna komediserier liknande :

The Office
Community
Always sunny in philly
Two and a half men
How i met your mother
Entourage
Friends
Parks and recreation

Gärna med många säsonger!

Har testat,

30 rock, weeds men inte gillat dom speciellt mycket.
Började nyss se Veep har bara hunnit med några avsnitt med verkar väldigt lovande, liknar Parks & Rec, The Office och Sunny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in