2014-04-06, 19:46
Medlem
När jag såg reklamen för detta program börja jag gapskratta. Precis vad jag och mina vänner pratat om stundtals haha, gå runt o bitchslappa alla haters :-D
Citera
2014-04-06, 19:48
Medlem
Är inte risken att programmet blir en björntjänst? Nån näthatare kanske lider av allvarligt psykiska problem. När Robban kommer med en böter så blir näthataren så förödmjukad, så nästa gång så leder det till att någon tar sitt liv.

Är det avsikten med programmet att öka näthatet med hårdare och snabbare taktik?
Citera
2014-04-06, 19:52
Medlem
Skulle varit kul om han granskat muslimerna i Sverige som hatar alla oss icke-muslimer.
Men det vågar den fege juden inte för då vet han att han kan råka riktigt illa ut.

Det är där min poäng är, journalister i Sverige vågar enbart attackera folk som dom kalla "fega" och liknande. För skulle vi aktivt använda grovt våld mot journalisterna skulle dom inte våga granska oss längre. Precis som dom inte vågar granska muslimerna i Sverige.

Ingen vill ju ha en självmordsbombare på kontoret precis. Men att granska enskilda "näthatare" är relativt ofarligt för dom.
Citera
2014-04-06, 21:12
Medlem
Neandertals avatar
Tror ni andra att Aschberg och hans team kommer att bli misshandlad under inspelning nån gång? Jag menar, det finns inget bättre sätt att göra människor våldsamma och desperata än att tränga in dem i ett hörn och göra att de känner sig hotade. Jag skulle inte bli förvånad om någon drämmer knytnäven eller något annat i skallen på Aschberg och gänget när de blir konfronterade.

Jag antar att man kanske är beredda på det, men i inslaget har det inte direkt sett ut så. Aschberg har ju gått fram och skakat hand med folk o.s.v.

Kanske är det jag som har en för negativ bild av folk i allmänhet, men jag tänker att om folk blir huliganer eller vänsterextremister som slåss med varandra och polis bara för spänningens skull så vore det väl nästan förvånande om Trolljägarna inte stötte på något uthängningsobjekt som gick till våldsam motattack.

Vad tror ni andra?
Citera
2014-04-06, 21:38
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neandertal
Tror ni andra att Aschberg och hans team kommer att bli misshandlad under inspelning nån gång? Jag menar, det finns inget bättre sätt att göra människor våldsamma och desperata än att tränga in dem i ett hörn och göra att de känner sig hotade. Jag skulle inte bli förvånad om någon drämmer knytnäven eller något annat i skallen på Aschberg och gänget när de blir konfronterade.

Jag antar att man kanske är beredda på det, men i inslaget har det inte direkt sett ut så. Aschberg har ju gått fram och skakat hand med folk o.s.v.

Kanske är det jag som har en för negativ bild av folk i allmänhet, men jag tänker att om folk blir huliganer eller vänsterextremister som slåss med varandra och polis bara för spänningens skull så vore det väl nästan förvånande om Trolljägarna inte stötte på något uthängningsobjekt som gick till våldsam motattack.

Vad tror ni andra?

Hela grejen med den onödigt taskiga inställningen på nätet är ju just för att man är för feg för att uttrycka sig i verkligheten, så man samlar all energi och uttrycker sig på nätet istället.
Med andra ord är det fega människor.

Så kan tänka mig att det blir ungefär lila patetiskt och ynkligt bemötande som i första avsnittet.
Citera
2014-04-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
I Debatt blev Aschberg riktigt genomskådad. När han själv är programledare styr han som han vill men nu utan kontroll visade han vilken otrevlig jävel han är. Hans sista argument var mot bidragstagare. Sådant brukar heta att sparka mot de svaga i hans krets.

Det du påstår stämmer inte. Aschberg ägde sönder hela programmet och kunde framföra konkreta belägg för allting. Debatt-folket kunde inte komma med något relevant emot honom.

Aschberg är kung!
Citera
2014-04-06, 22:41
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Skulle varit kul om han granskat muslimerna i Sverige som hatar alla oss icke-muslimer.
Men det vågar den fege juden inte för då vet han att han kan råka riktigt illa ut.

Det är där min poäng är, journalister i Sverige vågar enbart attackera folk som dom kalla "fega" och liknande. För skulle vi aktivt använda grovt våld mot journalisterna skulle dom inte våga granska oss längre. Precis som dom inte vågar granska muslimerna i Sverige.

Ingen vill ju ha en självmordsbombare på kontoret precis. Men att granska enskilda "näthatare" är relativt ofarligt för dom.
Vart kan man ta del av det hatet?
Citera
2014-04-06, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
På vilket sätt var det förra programmet dåligt, menar du?
Det var jävligt segt innan det börja och upprepning och kändes som ett 5 minutersinslag .som de drog ut på
Citera
2014-04-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Hela grejen med den onödigt taskiga inställningen på nätet är ju just för att man är för feg för att uttrycka sig i verkligheten, så man samlar all energi och uttrycker sig på nätet istället.
Med andra ord är det fega människor.

Så kan tänka mig att det blir ungefär lila patetiskt och ynkligt bemötande som i första avsnittet.

Är inte det bättre då? Att människor bara utrycker sig genom ord och inte genom handling.
Nej jag tror detta är ett sätt för vänstern att provocera fram våld, dom vill ha våld för att legitimera sig själva.
Det finns inget svensk vänster drömmer om mer än en svensk version av Breivik. En hatande högermänniska som tillslut visar att han inte är en fegis på nätet utan som verkligen går ut på gatan och har ihjäl lite folk.

Nåja låt gubben "troll-jaga" lite folk. Efter en säsong av det här så kommer ingen längre bry sig.
Citera
2014-04-06, 23:51
Medlem
Snobbs avatar
Citat:

Fast är det inte just judar som mottar mest hat från muslimer i Sverige? Vet att kristna kan ha det jävligt svårt i en del islamska länder men i Sverige har jag inte sett något av det alls.
Citera
2014-04-07, 00:11
Medlem
Nima Gholam Ali Pour:

Citat:
Vad är näthat?
När debatten om näthat kom igång så hoppades många att denna debatt skulle leda till mindre hat på nätet. Men tyvärr har begreppet näthat under debattens gång blivit ett politiskt begrepp. När Robert Aschberg nu gör underhållning av näthatet ska det ses i ljuset av hur politiker och debattörer har misslyckats med att konfrontera problemet på grund av att vänsterorienterade krafter utnyttjat begreppet i ett politiskt syfte.

Först och främst så finns det fortfarande ingen generell definition av vad näthat egentligen är. Det finns inga officiella kriterier som avgör vad som är näthat och vad som är ilsken kritik. Alla definitioner av näthat idag är subjektiva och partiska. Allt kan vara näthat.

Citat:
Kawa Zolfagary är ett bevis på hur begreppet näthat har blivit kapad av vänstern. Zolfagary deltar i Aschbergs program om näthat i rollen som offer. Men 2011 så ställde sig Zolfagary bakom ett krav på Twitter, att skjuta Per Gudmundsson. Det näthat som Zolfagary har blivit utsatt för uppmärksammar man. Men det näthat som Zolfagary har utsatt andra för blir inte uppmärksammad av vänsterkrafter i Sverige.

Hela blogginlägget:http://nimatown.blogspot.se/2014/04/vad-ar-nathat.html
Citera
2014-04-07, 03:09
Medlem
JamesBondages avatar
Citat:

Vad snackar du om? För inte så länge sedan gick uppdrag granskning in i moskéer och smygfilmade. På vilket vis har muslimer använt aktivt våld mot journalisterna?

Citat:
Är inte det bättre då? Att människor bara utrycker sig genom ord och inte genom handling.
Nej jag tror detta är ett sätt för vänstern att provocera fram våld, dom vill ha våld för att legitimera sig själva.
Det finns inget svensk vänster drömmer om mer än en svensk version av Breivik. En hatande högermänniska som tillslut visar att han inte är en fegis på nätet utan som verkligen går ut på gatan och har ihjäl lite folk.

Nåja låt gubben "troll-jaga" lite folk. Efter en säsong av det här så kommer ingen längre bry sig.
Måste man ha antingen eller? Det vore intressant att höra en mer detaljerad förklaring på varför detta är ett sätt för vänstern att provocera fram våld, även biten med Breivik.

Tycker programmet var intressant, särskilt han Hult. Killen har alltså använt flickans expojkvän som trovärdig källa Att han hanterade konfrontationen uselt är dock förståligt, jag hade knappast gjort bättre ifrån mig. Däremot är det försvarstal som han skrev efteråt så uselt att inte ens Leif Silbersky kan rädda honom
Senast redigerad av JamesBondage 2014-04-07 kl. 03:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in