2014-04-07, 05:47
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neandertal
Tror ni andra att Aschberg och hans team kommer att bli misshandlad under inspelning nån gång? Jag menar, det finns inget bättre sätt att göra människor våldsamma och desperata än att tränga in dem i ett hörn och göra att de känner sig hotade. Jag skulle inte bli förvånad om någon drämmer knytnäven eller något annat i skallen på Aschberg och gänget när de blir konfronterade.

Jag antar att man kanske är beredda på det, men i inslaget har det inte direkt sett ut så. Aschberg har ju gått fram och skakat hand med folk o.s.v.

Kanske är det jag som har en för negativ bild av folk i allmänhet, men jag tänker att om folk blir huliganer eller vänsterextremister som slåss med varandra och polis bara för spänningens skull så vore det väl nästan förvånande om Trolljägarna inte stötte på något uthängningsobjekt som gick till våldsam motattack.

Vad tror ni andra?

Jag tror inte alls att dom som Aschberg konfronterar skulle få för sig att ge sig på Aschberg och hans team med våld under inspelning. Det är väldigt fega individer det handlar om och det vi hittills har sett av dom är att dom står som ryggladslösa och förskrämda små individer när Aschberg talar till dom.

Sen nämner du huliganer och vänsterextremister och deras våldsdynamik är att dom är tuffa i gäng, stöttade och hetsade av varandra, och dom är också väldigt fega egentligen. Inga personer som står för vad dom gör utan dom gömmer sig bakom varandra i grupp. Skulle Aschberg konfrontera en ensam person ur någon sådan här gruppering kan jag lova att den här personen inte skulle vara speciellt stursk framför kameran och stå för den h*n är och sina hat- och våldshandlingar. Ännu mindre skulle en sådan person gå till attack mot Aschberg, det finns bara inte och jag skulle bli mycket förvånad om vi skulle få se något sådant i ett av Aschbergs program eller nåt liknande program.

Men nu pratar vi om näthatare och dom är dom som är allra mest fega för dom gömmer sig så gott som alltid bakom ett anonymt alias på nätet. Hult var en officiell person men han var ju inte nåt vidare tuff med Aschberg framför sig. Det syntes väldigt väl vilken oerhört liten människa han egentligen är.
Citera
2014-04-07, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
J
Men nu pratar vi om näthatare och dom är dom som är allra mest fega för dom gömmer sig så gott som alltid bakom ett anonymt alias på nätet. Hult var en officiell person men han var ju inte nåt vidare tuff med Aschberg framför sig. Det syntes väldigt väl vilken oerhört liten människa han egentligen är.
Men nu näthatar du ju Hult! Det finns redan lagar mot stora övergrepp. Ser ingen anledning till att skärpa dessa, bara för att debatten nu hårdnar. Folk med endast fula ord, om hår osv. Kan man väl ignorera? Finns det ingen stake i offentliga personer längre?
Citera
2014-04-07, 09:51
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Är inte det bättre då? Att människor bara utrycker sig genom ord och inte genom handling.
Nej jag tror detta är ett sätt för vänstern att provocera fram våld, dom vill ha våld för att legitimera sig själva.
Det finns inget svensk vänster drömmer om mer än en svensk version av Breivik. En hatande högermänniska som tillslut visar att han inte är en fegis på nätet utan som verkligen går ut på gatan och har ihjäl lite folk.

Nåja låt gubben "troll-jaga" lite folk. Efter en säsong av det här så kommer ingen längre bry sig.

Varför är det bättre? Är det inte bättre att ta itu med sin hatiska inställning och bli en bättre människa?
Det är minst sagt skrämmande att läsa att så många verkar tycka att vara hatisk är någonting normalt, det är det inte och inte minst väldigt ohälsosamt.
Bara för att det är vanligt betyder det inte att det är normalt, det gör det snarare ännu mer sjukt.

Breivik gjorde som han gjorde för att inte tillräckligt många tyckte inte som honom och därför fick han inte sin röst hörd. Ingen majoritet tyckte som honom och han fick för sig att han skulle göra sig hörd.
Vad han korkat nog inte förstod var att det eventuellt kunde bli tvärtom med sitt budskap, så nu är folk ännu starkare emot hans åsikter, han sköt sig i foten helt enkelt...

Tycker även det är fånigt att tänka politiskt över det hela, den enda som gör det politiskt är de som vill ha det politiskt.
Hur fan får man ens in kopplingen att en häxjakt på arga människor skulle ha med politik att göra?
Citera
2014-04-07, 10:03
Medlem
Morgonribbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Jag tror inte alls att dom som Aschberg konfronterar skulle få för sig att ge sig på Aschberg och hans team med våld under inspelning. Det är väldigt fega individer det handlar om och det vi hittills har sett av dom är att dom står som ryggladslösa och förskrämda små individer när Aschberg talar till dom.

Sen nämner du huliganer och vänsterextremister och deras våldsdynamik är att dom är tuffa i gäng, stöttade och hetsade av varandra, och dom är också väldigt fega egentligen. Inga personer som står för vad dom gör utan dom gömmer sig bakom varandra i grupp. Skulle Aschberg konfrontera en ensam person ur någon sådan här gruppering kan jag lova att den här personen inte skulle vara speciellt stursk framför kameran och stå för den h*n är och sina hat- och våldshandlingar. Ännu mindre skulle en sådan person gå till attack mot Aschberg, det finns bara inte och jag skulle bli mycket förvånad om vi skulle få se något sådant i ett av Aschbergs program eller nåt liknande program.

Jag håller med dig: det är samma sorts fega kräk både på politiska vänsterkanten, högerkanten och idrottshuliganer. Samma skrot och korn: kraftiga övergrepp gömda bakom anonymitet och gömda i en grupp. Om de konfronteras en i taget som individ, så mumlar de bara!

Jag tror det är psykologiskt betingat : någon procent av oss går igång och får kickar av att behandla andra onödigt taskigt. Denna lilla klick psykiskt störda individer orsakar en jävla massa problem med sitt hat och kostar mycket pengar för oss andra i samhället.

Den där snorungen Hult som gav sig på den unga tjejen - det krävs inte mycket för att se hur jävla taskigt gjort det var av honom.... Hur orätt det var mot henne. Men ändå fick dumskallen en massa likes och kallades "kung" i sin hatgrupp? Det säger en hel del om masspsykos och hur illa folk kan bete sig i grupp, anser jag.

Bra att sätta lampan på dem, en i taget!

Roligast av allt vore om någon vore så extremt korkad att han gav sig på Aschberg. Men det kanske vore att hoppas på för mycket? Så korkade kanske de trots allt inte är?
Citera
2014-04-07, 11:03
Medlem
Linqolns avatar
finns det några officiella tittarsiffror för detta program?
Citera
2014-04-07, 11:38
Medlem
Det jag tycker är konstigt, det är att så fort folk är dumma på nätet så blir dom stämplade för "anonyma fegisar", men det är okej att ge komplimanger beröm m.m och då är folk inte stämplade för nånting.
Citera
2014-04-07, 12:05
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Det jag tycker är konstigt, det är att så fort folk är dumma på nätet så blir dom stämplade för "anonyma fegisar", men det är okej att ge komplimanger beröm m.m och då är folk inte stämplade för nånting.

Varför ska man "straffa" ett positivt beteende? Det säger sig själv.
Och man stämplar dem som "anonyma fegisar" just för att de är det. De har extrema åsikter men vågar inte stå för dessa när de verkligen konfronteras.
Citera
2014-04-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Varför ska man "straffa" ett positivt beteende? Det säger sig själv.
Och man stämplar dem som "anonyma fegisar" just för att de är det. De har extrema åsikter men vågar inte stå för dessa när de verkligen konfronteras.

Ska folk inte även stå för positiva saker de säger? Man kan läsa många komplimanger som kan se extremt överdrivet Vågar folk erkänna det om dom blev konfronterade i ett TV-program?
Citera
2014-04-07, 13:06
Medlem
Citat:
^Detta är en väldigt konstig kommentar.
Citera
2014-04-07, 13:17
Medlem
OndaParabolens avatar
Citat:
Ska folk inte även stå för positiva saker de säger? Man kan läsa många komplimanger som kan se extremt överdrivet Vågar folk erkänna det om dom blev konfronterade i ett TV-program?

Jag förstår verkligen inte vad du är ute efter.
Varför vill du döma ut positiva människor?
Att vara glad och lycklig är ett beteende som människan eftersträvar och som till och med påverkar en människa fysiskt, positivt då.
Så jag förstår verkligen inte varför du är ute efter att hänga ut och döma folk som är positiva.
Bara för att?

Du får mer än gärna förklara vad du menar.
Citera
2014-04-07, 13:40
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonribba
Jag håller med dig: det är samma sorts fega kräk både på politiska vänsterkanten, högerkanten och idrottshuliganer. Samma skrot och korn: kraftiga övergrepp gömda bakom anonymitet och gömda i en grupp. Om de konfronteras en i taget som individ, så mumlar de bara!

Jag tror det är psykologiskt betingat : någon procent av oss går igång och får kickar av att behandla andra onödigt taskigt. Denna lilla klick psykiskt störda individer orsakar en jävla massa problem med sitt hat och kostar mycket pengar för oss andra i samhället.

Den där snorungen Hult som gav sig på den unga tjejen - det krävs inte mycket för att se hur jävla taskigt gjort det var av honom.... Hur orätt det var mot henne. Men ändå fick dumskallen en massa likes och kallades "kung" i sin hatgrupp? Det säger en hel del om masspsykos och hur illa folk kan bete sig i grupp, anser jag.

Bra att sätta lampan på dem, en i taget!

Roligast av allt vore om någon vore så extremt korkad att han gav sig på Aschberg. Men det kanske vore att hoppas på för mycket? Så korkade kanske de trots allt inte är?

Du är en riktig optimist ser jag Den "lilla klicken" har växt med tusentals % de sista 10 åren.

Vi har lärt oss att hata på allvar nu och det kommer INTE att vända. Hela Europa kommer att få genomlida drösvis med folkmord och annat mys just på grund av att folks åsikter har varit kvästa så till den grad att folk till slut ballar ur.

Debattklimatet är ju helt kass så att extremisterna/extremism ska trivas. Man ställer folk mot folk i den mån det går. Knegere-tjänstemän, svart-vit, röd-blå, man-kvinna. Allt för att vi som är folket inte ska enas och ta oss an den halv% som äger och styr den här planeten.

Mvh
Citera
2014-04-07, 13:47
Medlem
Jag har haft anledning fundera på hur man ska agera om Aschberg elelr Josefsson eller någon liknande vill konfrontera en. Det slutade med att jag slapp men arbetskamraten kom med.

Först ska man veta att om man klarar konfrontationen bra så kommer den inte att sändas. Deras program handlar om om att visa att någon gjort fel. Så man ska utgå från att inget positivt kommer ut ur det hela.

Man ska också veta att dom kommer att klippa ihop 30 minuters intervju till ett par repliker så att man framstår dom en idiot.

För det tredje älskar dom bilder på någon som flyr. Tänk på Fuskbyggarna där en poäng är att visa en byggare som slänger igen bildörren och drar med en rivstart.

Och vidare så blir man nervös framför en kamera. Aschberg är proffs och hans offer är amatörer. man ska ha en strategi i förväg.

Alltså gjorde jag följande strategi:

1. Fly absolut inte. Svara vänligt.
2. Ge svaret. "jag svarar gärna på alla frågor, men jag gör det bara i direktsändning"

Dom kommer garanterat att försöka sådant som Varför vill du inte vara med? har du något att dölja?
på det svarar man vänligt: "Jag svarar gärna på alla frågor i direktsändning. Men jag litar inte på att den klippning som görs blir korrekt"

På så sätt finns det ingenting som Aschberg kan använda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in