Jag tycker faktiskt att detta var ett av de bättre avsnitten (finns iofs än så länge bara fyra, men nåja).
Lastbilsfallet: Vet inte vad jag ska tycka om Alen Stefanac. Han beter sig ociviliserat och borde ha uppfostrats bättre, men visst, "cred" för att han åtminstone står fullt ut för att han är som han är.
Den unga tjejen: Tycker Aschberg gör en bra poäng när han säger att de inte tänker ta med förövaren eftersom rättsväsendet gjort sitt jobb. Trolljägarna handlar ju annars just om de fall där så inte varit fallet.
Operasnubben: Blev riktigt besviken på mänskligheten när jag hörde hans berättelse. Fattar inte vad det finns för anledning att ge sig på honom på det sättet, eller någon annan för den delen. Väldigt strongt av honom också att inte söka vedergällning och nöja sig med att få göra sin röst hörd utan att vilja att Aschberg söker upp någon individ. Bra exempel på när någon är the bigger man.
Förvirrad tant: Riktigt kul inslag! Naturligtvis rör det inte Aschberg i ryggen att någon kallar honom fjant då han förmodligen fått höra bra mycket grövre saker ända sedan Diskutabelt-tiden och säkert ännu längre tillbaka. Kul twist att han istället för att morra bemöter personen på ett vänligt sätt och säger till hunden Sickan att han ska hålla efter sin matte.