2014-04-23, 03:15
Bannlyst
Satt jag och tittade på en operabög snacka gojja i 10 minuter, utan någon som helst "finnish"?
Inslaget med 15åringen var ju också helt meningslöst. Sen två chaffisar som bråkar lite? Pensionär som skrev fjant? Pinsamt dåligt program. Riktigt tunt innehåll. Fy fan vad dåligt. Detta program är en ren och skär jävla spya. Hur fan kan man sätta ihop ett såhär dåligt program?
Senast redigerad av Teru 2014-04-23 kl. 03:19.
Citera
2014-04-23, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Gå med i gruppen som visades i programmet, där får du alla svar.

Puss.
Du försvarar i mina ögon ett riskpucko, du snackar om sanningen och att A hyllas som någon hjälte i olika grupper. Vad har tjejen gjort för att drabbas av A´s uppmärksamhet?

A framstod som ett ryggradslöst kräk som tror sig ha rätt att kränka för sitt höga nöjes skull. Du tror då att jag under eget namn tänker begära inträde i en sluten grupp som han administrerar? Har du rökt på eller? Nej jag har inget fejkat FB konto och tänker inte öppna något heller.

Vad har tjejen gjort som gör att A har rättigheter att ge sig på henne?
Citera
2014-04-23, 07:14
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Du försvarar i mina ögon ett riskpucko, du snackar om sanningen och att A hyllas som någon hjälte i olika grupper. Vad har tjejen gjort för att drabbas av A´s uppmärksamhet?

A framstod som ett ryggradslöst kräk som tror sig ha rätt att kränka för sitt höga nöjes skull. Du tror då att jag under eget namn tänker begära inträde i en sluten grupp som han administrerar? Har du rökt på eller? Nej jag har inget fejkat FB konto och tänker inte öppna något heller.

Vad har tjejen gjort som gör att A har rättigheter att ge sig på henne?

Är du rädd för "A" eller, haha. jävla toffel.
Vill du inte gå med i en allmän grupp så får du helt enkelt leva utan sanningen.

Puss.
Citera
2014-04-23, 07:20
Medlem
frihetskrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Jaså, så om man är pensionär så får man bete sig hur fan man vill? Jag håller inte med. Kärringen fick så hon teg!

Nej det skrev jag inte, men hon hade lite åsikter om honom och det är inte så farligt. Aschberg kanske skulle behöva komma och besöka dig som näthatar på en pensionär nu också.
Citera
2014-04-23, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Nej det skrev jag inte, men hon hade lite åsikter om honom och det är inte så farligt. Aschberg kanske skulle behöva komma och besöka dig som näthatar på en pensionär nu också.

Hon betedde sig illa och då ska hon få, oavsett ålder. Är detta svårt att förstå? Eller får man bete sig hur som helst när man har kommit upp i en viss ålder?
Citera
2014-04-23, 07:32
Medlem
Citat:
Är du rädd för "A" eller, haha. jävla toffel.
Vill du inte gå med i en allmän grupp så får du helt enkelt leva utan sanningen.

Puss.
Enligt mig har A bevisat att han anser sig ha rätt att förfölja och trakassera människor som han inte gillar och har avvikande åsikter än han har. Räcker med att lyssna på hans tramsiga försvar i programmet för att begripa det. Jag är inte självplågare och har inte intresse av att få min vardag på FB förstörd av en dylik person. Det står dig fritt att kalla mig rädd, jag ser det snarare som sunt att inte vilja komma nära A.

Eftersom du på inget vis framfört något fakta kring vad tjejen utsatt A för så tolkar jag det som att din sanning är ganska så tunn. Jag begär inte att du skall komma med detaljer, men försök ge en mer generell bild av vad du anser att hon har gjort mot S som ger han rätt att kränka henne, starta kränkande grupp med hennes bild som omslagsbild etc.

Eller är det bara så att du är imponerad av S? Jag är övertygad att en majoritet av de som såg programmet inte kommer att söka inträde i någon grupp och har sin bild kring detta klar för sig. Den kan bilden kan nog sammanfattas med att S är ett rikspucko, även här i tråden verkar den åsikten dominera. En person sticker ut med en avvikande åsikt och det är du. Men tyvärr är allt du kan komma med är att man skall gå med i en sluten grupp och fråga den som enligt många är förövaren om man får komma med i hans gemenskap. Jag har inte för vana att söka mig till idioter.
Citera
2014-04-23, 07:45
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
text

Lina lade näsan i fel saker och hon tålde inte mothugg. Lina är långt från oskyldig i denna sak.

Mer säger jag inte.

Tack för mig i detta ämne.
Citera
2014-04-23, 07:56
Medlem
Wahnsinns avatar
Jag tycker faktiskt att detta var ett av de bättre avsnitten (finns iofs än så länge bara fyra, men nåja).

Lastbilsfallet: Vet inte vad jag ska tycka om Alen Stefanac. Han beter sig ociviliserat och borde ha uppfostrats bättre, men visst, "cred" för att han åtminstone står fullt ut för att han är som han är.

Den unga tjejen: Tycker Aschberg gör en bra poäng när han säger att de inte tänker ta med förövaren eftersom rättsväsendet gjort sitt jobb. Trolljägarna handlar ju annars just om de fall där så inte varit fallet.

Operasnubben: Blev riktigt besviken på mänskligheten när jag hörde hans berättelse. Fattar inte vad det finns för anledning att ge sig på honom på det sättet, eller någon annan för den delen. Väldigt strongt av honom också att inte söka vedergällning och nöja sig med att få göra sin röst hörd utan att vilja att Aschberg söker upp någon individ. Bra exempel på när någon är the bigger man.

Förvirrad tant: Riktigt kul inslag! Naturligtvis rör det inte Aschberg i ryggen att någon kallar honom fjant då han förmodligen fått höra bra mycket grövre saker ända sedan Diskutabelt-tiden och säkert ännu längre tillbaka. Kul twist att han istället för att morra bemöter personen på ett vänligt sätt och säger till hunden Sickan att han ska hålla efter sin matte.
Citera
2014-04-23, 08:03
Medlem
enfindams avatar
Det var beklämmande att se hur Aschberg lurade ut en gammal dam från sitt hem i förevändning att det hade skett ett inbrott. Hon hade kallat Aschberg för "fjant".
Senast redigerad av enfindam 2014-04-23 kl. 08:39.
Citera
2014-04-23, 08:05
Medlem
Citat:
Lina lade näsan i fel saker och hon tålde inte mothugg. Lina är långt från oskyldig i denna sak.

Mer säger jag inte.

Tack för mig i detta ämne.

Så om jag tolkar dig rätt så hade hon åsikter som avvek från de A hade? I min värld har folk rätt till åsikter även om de är knäppa åsikter etc utan att bli uthängda, kränkta etc. Du skriver mothugg, de dialoger man såg i gårdagens program var betydligt mer än mothugg. Det var ren smutskastning. Han bekräftade dessutom att han skrivit skiten. Inget du kommit med har förändrat min bild. Din kompis A är i mina ögon ett rickspucko som uppenbarligen har en kvinnosyn som hör hemma på stenåldern! Tro vilken grotta han växte upp i?

Om du ska försvara skithögen, kom med någon konkret eller håll käft. Så länge du inte kommer med någon så framstår du som en som försöker skylla på offret, vilket i min värld inte är speciellt vackert. Kom inte dragande en gång till med att man skall gå med i A´s jävla grupp för att få reda på fakta. Jag undviker att närma mig mig riskpuckon!
Citera
2014-04-23, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det var beklämmande att se hur Aschberg lurade ut en gammal dam från sitt hem i förevändning att det hade skett ett inbrott. Hon hade kallat Aschberg för "fjant".

Trolljägarna är tveklöst den mest tragiska satsning som Aschberg & Co har gjort och jag håller med tanten. Aschberg har fjantifierats!

Det är skamligt att lura en gammal tant om att ett inbrott begåtts!
Vad blir nästa steg? Ringa upp "troll" och säga att en anhörig dött, sitter fängslad eller blivit misshandlad?

FJANT! FJANTIGARE!! ASCHBERG!!!
Citera
2014-04-23, 11:04
Medlem
baggebo1s avatar
Det är symtomatiskt för programmets anda att vi aldrig fick veta vem personen som hotat minderåriga tjejer med våldtäkt var. Han var ju en riktig brottsling, och sådana finns det enligt dagens journalistiska "etik" inget allmänintresse i att hänga ut. Nej, programmet ska vara moraliskt uppfostrande. Det är människor som bryter mot värdegrunder, snarare än lagar, som ska straffas med uthängning. Så ser ju tidens anda ut. Vi ser aldrig några indignerade twitterdrev efter bestialiska mord och våldtäkter. Ve däremot den som uttalar sig ifrågasättande om feminismen eller invandringen. Att den sista kvinnan, som kallat Aschberg för en "fjant", tas med visar också på en osmaklig fräckhet, med en Researchgrupp som lite väl tydligt bara vill kokettera med sin kartläggning och en Aschberg som lite väl tydligt bara vill hota människor som kritiserar honom.
Senast redigerad av baggebo1 2014-04-23 kl. 11:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in