2014-04-04, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okini
Att hata såna som kattan och att önska livet ur dom är befogat och gör en inte till ett troll. Det är hårt mot hårt helt enkelt. Öga för öga, tand för tand. Kärringfittan 'had it coming'. Synd att de inte visade hennes ansikte.
Men vad vet du om henne?
Varför beter hon sig som hon gör?
Jag vet en kvinna som är jävligt hatisk av sig, som blev gruppvåldtagen av ett invandrargäng när hon var barn.
Om personer med ett visst utseende är taskiga mot dig, så kommer du automatiskt tycka illa om personer med det utseendet.
Var det bara jag som reagerade på vad konstig Ashbergs nacke såg ut i inslaget, värsta fettbulan som stack ut där bak, sjukdom?
Citera
2014-04-04, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Men vad vet du om henne?
Varför beter hon sig som hon gör?
Jag vet en kvinna som är jävligt hatisk av sig, som blev gruppvåldtagen av ett invandrargäng när hon var barn.
Om personer med ett visst utseende är taskiga mot dig, så kommer du automatiskt tycka illa om personer med det utseendet.
Var det bara jag som reagerade på vad konstig Ashbergs nacke såg ut i inslaget, värsta fettbulan som stack ut där bak, sjukdom?

Nej jag är inte så jävla dum i huvudet att jag generaliserar. Dessutom, vad vet hon om personerna hon själv hatar?...
Senast redigerad av okini 2014-04-04 kl. 21:57.
Citera
2014-04-04, 22:03
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Sen är Robban för mesig när han konfronterar trollen. Han är inte alls tillräckligt hård. Han är för trevlig.
Tycker det funkar bra att Robban ändå har en trevlig framtoning när han konfronterar hatarna. Dom vet precis allvaret i situationen och dom blir som till små förskrämda flickor och småpojkar när Aschberg talar till dom. Han behöver inte alls vara brysk och arg när han konfronterar dom utan det räcker gott att han är saklig. Detta tycker jag gör att det hela får en ännu större genomslagskraft än om han skulle gå på som ångvält.
Citera
2014-04-04, 22:04
Bannlyst
Citat:
Nej jag är inte så jävla dum i huvudet att jag generaliserar. Dessutom, vad vet hon om personerna hon själv hatar?...
Men har hon skrivit något hot personligen till någon? Det är väl mer som skvaller, t.ex är det vanligt att folk snackar skit om chefen.
Citera
2014-04-04, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Kan du utveckla det där? Vad menar du?

Om du kikar några inlägg upp där jag skrev så menar jag på att det eventuellt begås ett lagbrott när man lämnar över att "skadeståndskrav" som ej blivit utfärdat via tingsrätt/domstol.

"Betala det här, annars kommer vi att anmäla dig!"

Detta skulle kunna rubriceras som "Olaga tvång". Kika länkarna jag skrivit också så tas exempel upp och det hänvisas till brottsbalken.

EDIT: Du behöver inte kika, jag länkar här till mitt inlägg angående det:

(FB) Trolljägarna TV3 Tisdagar 21:00
Citera
2014-04-04, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Men har hon skrivit något hot personligen till någon? Det är väl mer som skvaller, t.ex är det vanligt att folk snackar skit om chefen.

Sluta larva dig... Är du seriöst helt dum i huvudet eller? Var det inte ganska uppenbart att hon var en riktig jävla näthatare? Framgick det inte också tydligt att hon hade skrivit personliga hatkommentarer till dendär författaren?.
Citera
2014-04-04, 22:30
Bannlyst
Den kärringen(=kära ting) de hade på slutet, kunde inte låta bli att skratta när hon läste upp hemskheterna, för hon läste det så bra, fan vilken härlig kvinna!
Tänk om hon haft programmet. Hon är verkligen diskriminerad, satt på skrivande, hon borde verkligen ha ett eget program.
Citera
2014-04-04, 22:52
Medlem
HappySadHarrys avatar
Ett otroligt skitprogram. Flickan filmades i motljus som vore hon en ängel och sedan blev hon intervjuad i någon kyrkbyggnad som Aschberg vore Gud fader själv. Allt för att hon själv hatar på nätet med sina anklagelser och sedan själv blev hatad.

I Debatt blev Aschberg riktigt genomskådad. När han själv är programledare styr han som han vill men nu utan kontroll visade han vilken otrevlig jävel han är. Hans sista argument var mot bidragstagare. Sådant brukar heta att sparka mot de svaga i hans krets.

Han är en stökig, störig jävel som alltid tjänat sina pengar genom att att vädja till människans sämsta sida.
Citera
2014-04-04, 22:58
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingtart
En hemsida skapt för att uppvigla befolkningen (och med en lång historia av läsare som skriver hatiska eller rent av mordiska kommentarer) säger åt privatpersoner att uppsöka journalister, och du jämför detta med hur den gemene påträngande journalisten agerar? Det är lite dumt tycker jag.
Programmet uppmärksammar en viktig del av internet: det faktum att högerextremistiska hatinlägg är OERHÖRT frekventa (i vart fall historiskt sett). Har hängt runt i diverse forum sedan 2006, och de högerextrema hatkommentarerna är långt vanligare än de vänsterextrema. Hela trådar under "heta/aktuella ämnen" ägnas åt ryggdunkande kommentarer kring hur invandrare våldtar och är parasiter, medan vänstern ligger i lä. Tycker det är rätt att ställa folk till svars för deras eländiga kommentarer, vare sig det handlar om vänsterextrema (hotfulla, grovt kränkande sådana) eller högerextrema.

Håller med om att det var ett fånigt exempel. Läste aldrig Avpixlat när kommentarerna var som grövst. Kom in där när det reglerades. Nu har jag slutat läsa Avpixlat helt och hållet. Självklart ska folk stå till svars. Tycker att det bör finnas en annan väg. Nu kanske det blir ett bättre klimat kortsiktigt. Om en vecka är det glömt och då får man återigen läsa kommentarer som lätt är hets mot folkgrupp, hat eller hot.
Citera
2014-04-05, 00:41
Medlem
Dolanks avatar
Smålarvigt program enligt mitt tycke, Cops är mycket intressantare.
Citera
2014-04-05, 00:49
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolank
Smålarvigt program enligt mitt tycke, Cops är mycket intressantare.

Cops är fantastiskt men hade inte funkat om det varit blurrat som allt är i Sverige (om GM inte är öppen o offentlig som Hult) Tunnelbanan hade varit skitkul om det inte varit blurrat. Nu blir det ju typ helt värdelöst. Fast också, poliserna i cops har ofta sköna personligheter, vilket man sällan ser hos väktare i Stockholm Generellt är svenskar för stela när de filmas.
Citera
2014-04-05, 04:25
Medlem
carass avatar
Har nu sett första avsnittet..

Måste säga att kvaliten på Trolljägarna, i alla fall avsnitet, var otroligt lågt. Ihopklippta filmsekvenser för att maximera den bajsnödiga dramaturgin som Trolljägarna och (vänsterrevolutionäre) Robert Ashberg önskar förmedla TV-tittarna - Ashberg teamet (med kamera & mikrofon) intervjuar den anklagade och så plötsligt springer det fram ett ytterligare filmteam med ytterligare kameror & jättemikrofoner - bara som rekvisita för oss TV-tittare (och möjligtvis skrämma de konfronterade). Löjligt!

Under programavsnittet hann Trolljägarna med tre "offer" och någon av alla dess näthatare.
Det var bl a en känd bloggerska som råkat ut för att kallats "slyna" av en kille på internet, och eftersom killen sagt detta i webbkamera på öppen facebook grupp, så är han alltså en näthatare och ska hängas ut med namn och bild i TV ("han är en offentlig person eftersom han som privatperson valt att visa sig på facebook i bild", resonerar TV-produktionen).

T ex här på Flashback är denne inte en sk "offentlig person" och dennes namn ska därför inte hängas ut inför allmänhet - men på Trolljägarna/TV3 tycker man annorlunda.

Trolljägarna som TV-program? Får sämsta betyg från mig. Ämnet är bra men går förlorat i programmet.
Senast redigerad av caras 2014-04-05 kl. 04:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in