2014-04-06, 02:32
Medlem
Snobbs avatar
Att kalla tjejer för horor för att de är sexuellt aktiva är ju patetiskt. Det är det mest nedvärderande ord man kan säga till en tjej. Ingen riktig man håller på med sånt, bara barnsliga losers som själva inte kan få någon sex. Jag kan inte respektera en man som pratar om kvinnor på det sättet. Sånt förväntar man sig av Hagamannen eller liknande, normalt funtade killar har bättre omdöme än så.
Citera
2014-04-06, 09:43
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Vad har asperger med saken att göra?

Underförstått? Jaha, killen trodde säkert det betyder normalt samlag, stackarn, inte lätt att veta... http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/98/65.html

Noll logik va? Ingen hindrar dig från att gnälla på dessa personer du nämnde tidigare. Fortsätt med det du tror på. Du kommer dock inte komma långt med att bara klaga.

Att du tolkar ett ord alldeles för bokstavligt och utgår ifrån en ordbok och ignorerar den betydelse ordet har i samband med att man förolämpar en kvinna med det.
Citera
2014-04-06, 10:04
Medlem
Morgonribbas avatar
Bra program!

Internet, nya medier är något som de flesta människor inte kan hantera ännu. De skriver saker för att skapa uppmärksamhet kring sig själva (likes eller retweets), och vissa avarter (som Trolljägarna sätter ljuset på) - hotar och förtalar personer som de inte känner, aldrig ens har träffat.

Bra att ställa dessa personer mot väggen!

En bra regel är att skriva det man skulle säga i verkligheten, i samma rum mellan fyra ögon, men att undvika allt annat. Folk som hotar, förtalar och uppmanar till våld hör inte hemma i samhället.
Citera
2014-04-06, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Att du tolkar ett ord alldeles för bokstavligt och utgår ifrån en ordbok och ignorerar den betydelse ordet har i samband med att man förolämpar en kvinna med det.
Jag utgår inte från nån ordbok, ville bara vara extra tydlig. Hur tolkar du ordet "hora" om man får fråga? Vad fan tjafsar du om? Om du har en dotter, skulle du låtit folk kalla henne hora eller?
Citera
2014-04-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Att kalla tjejer för horor för att de är sexuellt aktiva är ju patetiskt. Det är det mest nedvärderande ord man kan säga till en tjej. Ingen riktig man håller på med sånt, bara barnsliga losers som själva inte kan få någon sex. Jag kan inte respektera en man som pratar om kvinnor på det sättet. Sånt förväntar man sig av Hagamannen eller liknande, normalt funtade killar har bättre omdöme än så.

Håller med dig men killar som kallar tjejer för hora kan mycket väl få sex, men det är också allt de får. Kärlek har de aldrig upplevt om de ens är kapabla att känna något sådant. De som frekvent använder ordet hora är antagligen de som själva är det i manlig form (gigolo, fast det låter för snällt) eller de som känner sig bittert utanför, de som aldrig eller sällan får någon.

I huvudsak är det mentalt omogna killar som använder detta ord. När Aschberg dyker upp och konfronterar en mentalt omogen kille och frågar varför han kallat tjejer för slyna, hora osv. så är det tyvärr bara ett litet steg för att få dessa killar att förstå, det krävs många "steg" till innan de kan förväntas förstå något. Om de ens någonsin kan det, vissa verkar vara psykopatiskt lagda, empatistörda och då går det aldrig att få dem att känna normala känslor, de kan bara tycka synd om sig själva.
Citera
2014-04-06, 12:54
Medlem
plastgubbens avatar
http://www.youtube.com/watch?v=CSB4FFrbQc4

Jag tycker det är ett väldigt intressant val av plats som vinjetten är inspelad på. Han rör sig i Kungsträdgården i Stockholm. I det området ligger huvudkontoren för flera banker, Stockholms stora synagoga, Stockholms frimurarloge, en katolsk kyrka, en kyrka tillhörande svenska kyrkan, en lokal för Odd Fellows, samt diverse annat som "konspirationsteoretiker" intresserar sig för. Att Grand Hotel, kungapalatset och riksdag/regering ligger i närheten är nog också intressant. Själv bor man i ghettot...

http://www.youtube.com/watch?v=QVq7gOgzqi0

Jag älskar alla som är större än mig. Och alla som är mindre än mig.
Citera
2014-04-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Bra program! Aschberg är da man, gå på kräken! Hatar alla fega as som är så tuffa när de är anonyma på nätet, men världens fjollor "irl".

Aschberg, kör på!
Helt rätt. Bra program.

Det är ju enbart fega kräk som hotar och tom mordhotar och gömmer sig bakom anonymitet. Och precis som Robban tydliggjorde. Hur många av dessa jobbar 40 timmar i veckan.

Fast å andra sidan hur skulle man finna tid till att jobba när man har fullt upp med att hota en massa folk till höger och vänster. Det är ett heltidsjobb för många.

Robban gör ju något konkret i alla fall och i de fallen jag sett hittills så ser jag inget skäl till kritik mot honom. Syftet med trolljägarna är ju att lyfta det stora problemet med alla dessa fega hot och tom mordhot och varför inte visa dessa anonyma individer att de kanske inte ska känna sig så jävla säkra.

Och de flesta får ju sina ansikten pixlade så sluta gnäll för fan ni som hamnar i blickfånget. Och speciellt du kattan57 som snackar skit och menar att du ska polisanmäla. Bla bla bla. Du kommer inte att anmäla ett skit eftersom inget brott begåtts i enlighet med vad du insinuerar. Det kunde varit värre.

Ser fram emot nästa veckas program.
Citera
2014-04-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Bra program! Aschberg är da man, gå på kräken! Hatar alla fega as som är så tuffa när de är anonyma på nätet, men världens fjollor "irl".

Aschberg, kör på!
Inser du hyckleriet i det du skrev

Vad händer om det inte är "fjollor" i verkligheten då, utan att Aschberg går på fel person och eventuellt blir nästan misshandlad till döds. Skulle det öka respekten för näthatarna?

Nått säger mig att du skulle klaga ändå.
Citera
2014-04-06, 18:43
Medlem
Bra program!. Det behöver göras något åt allt hat. Om det inte görs något åt
kanske det bara leder till att politiker lägger sej i och inför restriktioner och
förbud. Aschberg är perfekt som programledare. bastant och tuff gubbe
Citera
2014-04-06, 19:01
Medlem
UERATZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Folk reagerar olika. Mycket vanligt att människor reagerar genom att förtränga eller förneka traumatiska händelser i början. Jag gick till plugget dagen efter och betedde mig som vanligt efter ett mordförsök. Jag nämnde inte det till någon utomstående alls på flera år. Reaktionen dröjde för mig, det är en form av överlevnadsinstinkt skulle jag säga. Det är lite som man lurar sig själv att inget har hänt för att man inte kan hantera verkligheten. Det betyder inte att man mår mindre dåligt än de som skriker och gråter på en gång, chocken kommer ut i ett annat format senare. Soldater i krig fungerar ofta på detta sätt. De håller ut så länge de är mitt i kaoset, men när de åker hem flera månader senare så kommer alla känslorna fram.
Sant men vafan, hennes ex sa ju också det, det kan ju iochförsej ha sina förklaringar, och sen det där med negerbollen kanske inte är några bevis, men många bäckar små. Tycker hela händelsen är väldigt konstig
Citera
2014-04-06, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Inser du hyckleriet i det du skrev

Vad händer om det inte är "fjollor" i verkligheten då, utan att Aschberg går på fel person och eventuellt blir nästan misshandlad till döds. Skulle det öka respekten för näthatarna?

Det där får du gärna förtydliga eftersom jag inte hänger med. Speciellt den delen rörande "Skulle det öka respekten för näthatarna?".

Men i alla fall var det inte några fega individer knutna till Hells Angels-sfären som hotade Robban genom att skicka ammunition till hans hemadress i syfte att tysta honom en gång i tiden? Han lät sig inte tystas och fegisarna vågade inte göra ett skit när allt kom till kritan. De hotade i anonymitetens värld men i verkligheten vågade de inte göra ett skit. Tror inte Robban är så rädd för alla dessa fegisar.

Och hur stor är risken att dessa "fjollor" i verkligheten skulle visa sig vara något annat än just "fjollor". Säkerligen försumbart liten risk.
Citera
2014-04-06, 19:44
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Robert Aschberg är en jävla pajas och uppviglare. Hoppas någon klappar till fanskapet som han håller på. Nu ska vi jaga och hetsa nättroll som någon självutnämnd jävla riddare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in