2014-04-04, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Skojar du?

Så bara för dom inte har lyckats få ett jobb så är det befogat för dom att näthata? Det är alltså samhällets (som dom själva är en del av) fel att dom inte har ett jobb, alltså därför dom näthatar? Har jag fattat rätt?

De som näthatar är olyckliga människor som har brist på liv. Alla ansvarar för sina egna liv. Hur kan man vara så patetisk mot sig själv att man skyller på "samhället"? Man kan inte ens skylla på ett system som man själv är en del av, då skyller man indirekt på sig själv i alla fall. Ironi.
Ok, då säger jag att det är andra grupper inom samhället som är orsaken. Pensionärer, äldre gubbar som har jobb. Miljonärer. Medelklassen, Småbarnsfamiljer.
Alla olika grupper har sin agenda. Och de kan konspirerar, och samarbeta för att ordna det så att just, de får behålla sina pengar och förmåner. Att unga män som är bra utbildade, inte får någon möjlighet. Eller får dåliga villkor. Det skiter de i.
Vi lever i ett system. Där du som individ inte kan påverka hur systemet är uppbyggt. Så nej, att vara kraftigt motarbetad är inte, individens fel alls. Orsaken är systemets.
Sedan att några ur gruppen klarar att går från denna grupp in till någon annan av grupperna, ja så är det.
Men det säger ju inte att många blir kvar. Kolla bara på arbetslösheten bland ung.
Tror du verkligen att det är deras egna fel, ja då jobbar du bara för att de ska förbli kvar som arbetslösa. Du har troligen en agenda bakom dina ord.

När man pressar dessa unga män på detta sätt, ja då får man näthat. Och det är det vi ser.
Citera
2014-04-04, 11:20
Medlem
Snobbs avatar
Alla unga lever under samma press. Jag också. Inte fan föddes jag med silversked men jag var tvungen att ta ansvar tidigt i livet. En del är bortskämda och kan inte ta eget ansvar, en del av dem blir näthatare. De skyller på politikerna och polisen osv. De vill ha allt serverat framför sig. Vill du ha ett jobb, ansträng dig, vill du ha en utbildning, ansträng dig, vill du ha en tjej/kille, ansträng dig. Jag är mellan 20-30, jag förstår inte problemet.
Citera
2014-04-04, 14:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Har ingen personlig åsikt om honom, självklart försöker han göra bra TV, det handlar såklart om pengar. Man kan inte ta ifrån honom att han gjort flera intressanta reportage och hans gamla program "Diskutabelt" är ju legendariskt.

Just i detta fall är det tråkigt att han tar lagen i egna händer. Att exempelvis hänga ut en person som kattan57 är fel väg att gå då personen uppenbarligen behöver psykiatrisk vård, inte bli uthängd i TV samt bli krävd på skadestånd.

Förr gav han sig på personer i makten numera jagar han småvilt (om man nu ska jämföra) vilket är rätt patetiskt. Ok att vissa personer kanske inte skriver helt ok men om det nu är rena lagbrott så har vi redan en lag för detta och att han inte riktigt fattar detta att det han nu gör faktiskt leder till ännu mera hat är svårt att fatta.
Citera
2014-04-04, 15:46
Medlem
Fruity Freshs avatar
Alltså. Alla här som reagerar på att Aschberg trots att han inte företräder rättsväsendet ändå pratar om skadestånd osv måste lära sig att skilja på civilrätt och straffrätt. Förutom att det får anses tillhöra allmänbildningen och viktigt för var en att känna till så skulle det hjälpa många som verkar blanda ihop de två olika.
Straffbara lagbrott hanteras naturligtvis genom polisanmälan och åtal från åklagare som driver processen, typ någon slår dig på käften och du polisanmäler. Men om du lånar ut din bil till en kompis som kör den i diket så att den går sönder kan du inte gärna gå till polisen och be om hjälp när han vägrar betala för reparationen. Det är inte straffbart. Du får då begära skadestånd och driva en civilrättslig process utan åklagare. Detta är alltså det som i dagligt tal kallas för att stämma någon och det är INTE att ta lagen i egna händer utan det är så att säga det normala.
Citera
2014-04-04, 16:23
Medlem
UERATZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Har du bevis på att hon har gjort det?
Det är så jävla barockt att sitta där och ba "du laddade upp en bild på bdb på en negerboll, så du blev inte våldtagen alls!" Kan du själv se hur efterlivet det låter?
Ja det gjorde hon, kanske inte kan grunda några bevis på det, men du måste även hålla med om att det låter ganska dummt att lägga upp en bild på en negerboll dagen efter man blitt våldtagen. Hennes vän sa ju också det, som jag sa. Vafan, hur stavar du? Ps jävla fin avatar du har, kjell!!!
Citera
2014-04-04, 16:45
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UERATZ
Ja det gjorde hon, kanske inte kan grunda några bevis på det, men du måste även hålla med om att det låter ganska dummt att lägga upp en bild på en negerboll dagen efter man blitt våldtagen. Hennes vän sa ju också det, som jag sa. Vafan, hur stavar du? Ps jävla fin avatar du har, kjell!!!

Nej, det måste man inte hålla med om. HERREGUD "hon fikade dagen efter, lögnare!!!" vad i hela fridens dagar alltså
Citera
2014-04-04, 16:50
Medlem
kaktus-konnys avatar
Alltså, jag hatar såklart en del av nätjargongen som finns, små 90-tals ungar som skriver skit utan att tänka och så.
Men - jag stör mig otroligt på att programmet heter Trolljägarna. Det är ju inga troll de jagar, det är ju näthatare. Det är ju olika saker. Fett pinsamt egentligen. Jag fattar att de ville ha ett coolt namn, men ja, pinsamt.
Antar att redaktionen läser den här tråden så vill bara rekommendera boken "Internet Culture" av red. David Porter som släpptes 1997. Där finns en intressant text om den första "trollningen" etc.
Citera
2014-04-04, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aechel
Hur stor chans tror ni att det är att (om jag "tipsar" Trolljägarna om en specifik användare på Flashback) ang näthat" att de letar upp personen i fråga?

Det beror på om flashback-användaren ifråga skrivit mycket om sig själv.
Citera
2014-04-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Det beror på om flashback-användaren ifråga skrivit mycket om sig själv.

Användaren i fråga har skrivit i fråga exakt 17116 inlägg och det tordes finnas någonting där som Trolljägarna kan utgå ifrån. Jag tipsar dom och då får dom utgå från deras mål och förbindelser.

Den specifika användare jag vill se kommer att känna igen sig, då inte alltför många har så många inlägg på flashback. Allt jag verkligen hoppas på är att denne känner igen sig, och att Trolljägarna verkligen tar sig an denne person. Jag kommer att tipsa dem om detta genast.
Citera
2014-04-04, 17:30
Medlem
så länge man inte outar folk med namn och bild tycker jag att det är okej. Börjar man göra även det så är lynchmobben nära till hands, och det kan sluta mycket illa.
Citera
2014-04-04, 18:06
Medlem
PilsnerPers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aechel
Användaren i fråga har skrivit i fråga exakt 17116 inlägg och det tordes finnas någonting där som Trolljägarna kan utgå ifrån. Jag tipsar dom och då får dom utgå från deras mål och förbindelser.

Den specifika användare jag vill se kommer att känna igen sig, då inte alltför många har så många inlägg på flashback. Allt jag verkligen hoppas på är att denne känner igen sig, och att Trolljägarna verkligen tar sig an denne person. Jag kommer att tipsa dem om detta genast.

För du tror inte man redan försökt med honom eller så?

Ja, jag vet vilken användare du syftar på.
Citera
2014-04-04, 18:37
Bannlyst
Vilken töntig inledning på programmet, jag heter robert ashberg, sen kommer hans egna hat/nedsättande kommentarer rabblandes(fega, kräk).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in