2014-04-04, 02:30
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayne.
Vart kan man finna "Hult Hatars"-flashback inlägg som han ska ha gjort där han frågat angående skadeståndskravet?
(FB) (Juridisk diskussion om TV3:s/Robert Aschbergs journalistiska arbetsmetoder)
Citera
2014-04-04, 02:40
Bannlyst
Vad lustigt att Robert använder självmord som argument i SVT-Debatt när han själv drivit en neuropsykiatriskt handikappad kille till att ta livet av sig efter att ha sänt ett program där han medverkade mot dennas vilja.

Begår förövrigt inte personerna lagbrott (olaga tvång) som lämnar över papper om skadestånd till näthatarna, annars ska man anmäla?
Citera
2014-04-04, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Vad lustigt att Robert använder självmord som argument i SVT-Debatt när han själv drivit en neuropsykiatriskt handikappad kille till att ta livet av sig efter att ha sänt ett program där han medverkade mot dennas vilja.

Begår förövrigt inte personerna lagbrott (olaga tvång) som lämnar över papper om skadestånd till näthatarna, annars ska man anmäla?

Det är jag säker på att det inte är då deras jurister säkert gjort sitt jobb. Det är som jag ser det ett förslag till förlikning.
Citera
2014-04-04, 02:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det är jag säker på att det inte är då deras jurister säkert gjort sitt jobb. Det är som jag ser det ett förslag till förlikning.

Jaså, det är du säker på va? Kika här: (FB) Hot om polisanmälan = utpressning?

Se specifikt inlägg nummer #6
(FB) Hot om polisanmälan = utpressning?

Kan man som privatperson eller jurist ens utfärda ett skadestånd av detta slag? Det ska väl fastställas i tingsrätt/domstol där man hört bägge parterna? Jävla trams det här, Robert har fått storhetsvansinne och får allt ta och sluta leka polis. Hoppas att någon anmäler honom för olaga tvång, kanske drar en åklagare vidare ärendet.

PS: Det var gulligt att se hur mån han var med att undvika s.k. "hemfridsbrott" genom att vänta utanför näthatarnas hus/tomt med kamerateamet. Olaga förföljelse är också ett tänkbart brott som har begåtts. Hur har näthatarnas identiteter hittats, har man brutit mot PUL samt lämnat ut användaruppgifter från IP-adresser?
Senast redigerad av Anonyma-Klubben 2014-04-04 kl. 02:54.
Citera
2014-04-04, 03:04
Medlem
Wayne.s avatar
Vad tycker ni om Robert Arselberg överlag grabbar? En mer falsk människa får man leta efter.
Citera
2014-04-04, 03:12
Bannlyst
Citat:
Vad tycker ni om Robert Arselberg överlag grabbar? En mer falsk människa får man leta efter.

Har ingen personlig åsikt om honom, självklart försöker han göra bra TV, det handlar såklart om pengar. Man kan inte ta ifrån honom att han gjort flera intressanta reportage och hans gamla program "Diskutabelt" är ju legendariskt.

Just i detta fall är det tråkigt att han tar lagen i egna händer. Att exempelvis hänga ut en person som kattan57 är fel väg att gå då personen uppenbarligen behöver psykiatrisk vård, inte bli uthängd i TV samt bli krävd på skadestånd.
Citera
2014-04-04, 03:30
Medlem
Citat:

Jag tycker att han är en jävligt skön gubbe, och det han gör är jävligt bra. En hyvens kille! Sätter fienden på plats.
Citera
2014-04-04, 03:33
Medlem
Jag blir ända ganska fövånad att man kan bete sig så här som mr Hult har gjort på nätet och hata allt och alla typ.... utan att det får konsekvenser i form av att någon vän eller släkting till de som han har kränkt blir förbannad och beslutar sig att en gång för alla ge sig på honom fysiskt...
Citera
2014-04-04, 03:35
Medlem
Wayne.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vippe
Jag blir ända ganska fövånad att man kan bete sig så här som mr Hult har gjort på nätet och hata allt och alla typ.... utan att det får konsekvenser i form av att någon vän eller släkting till de som han har kränkt blir förbannad och beslutar sig att en gång för alla ge sig på honom fysiskt...

Våra åsikter är fel och deras åsikter är rätt det är just det median vill få fram. Usch, vad spelar det för roll detta landet överlag är ju på spåret raka vägen ner. Verkligen inte förvånande, sen tycker jag inte att han hatat direkt markant i jämförelse med en del "näthatare".
Citera
2014-04-04, 08:45
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Vilken extremt dålig journalist Aschberg är, verkligen under all kritik, dålig debattör också vars enda vapen är härskartekniker, tur för honom att han hittat den sopigaste kanalen av alla att jobba på. Jag HATAR dessa typer av "uthängningsprogram" där producenterna tänkt att -jo, men detta kan ju idioterna ute i stugorna sitta och titta på mellan reklam-avbrotten. Bara värdelös tv som ingen behöver.
Citera
2014-04-04, 08:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Våra åsikter är fel och deras åsikter är rätt det är just det median vill få fram. Usch, vad spelar det för roll detta landet överlag är ju på spåret raka vägen ner. Verkligen inte förvånande, sen tycker jag inte att han hatat direkt markant i jämförelse med en del "näthatare".
Våra åsikter och deras rätt.
Vad menar du här? Antar att du menar i en vidare bemärkelse men då får du väl förtydliga det.
Annars utifrån Hult så nog fan är hans (våra som du skriver) åsikter vidriga. sådana som han ska stävjas. Att dödshota efter att man sett programmet visar på samma brist på förståelse och empati som Hult har. Verkligen att skjuta sig i foten. Däremot är det ju högst komiskt att Hult skrev att ett mynt har två sidor, då dennes videos drivits med fokus på ena sidan av myntet. Att allt han lyckas förmedla är att ett mynt har två sidor efter programmet när det förflutit så lång tid tyder på att något inte står helt rätt till, i min värld.
Citera
2014-04-04, 10:00
Medlem
stigmas avatar
En kompis berättade för ett tag sedan att en fetlagd äldre man med gubbkeps hade vittjat hans brevlåda. Han var i sällskap med två unga blondiner.
Dom for iväg i en större bil av nyare årsmodell.
Kan det har varit Aschberg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in