Citat:
Ursprungligen postat av
Snobb
Dessa arga unga vilsna killar som lever sina liv på nätet, de verkar vara det största hotet mot mannen. De är inga riktiga män, de tycker att det är roligt att driva om våldtäkter istället för att vilja beskydda sina systrar och mödrar (flickvän har de ej), de är arbetslösa och skyller det på invandringen istället för att jobba hårt eller plugga några extra år (jag själv har aldrig haft problem att få jobb trots alla invandrare), de föraktar rättsväsendet och politikerna bara för att de själva inte klarar av att leva upp till samhällets förväntningar (som vi alla andra lyckas göra någorlunda iaf). När blev det manligt att leka offer och att ta noll ansvar för sitt liv? Är jag gammalmodig som tycker att en riktig man respekterar kvinnor, jobbar hårt, kan kontrollera sina känslor och tar ansvar för sitt liv? Jag antar att internet har sina negativa sidor också, många unga män isolerar sig från omvärlden och förblir tonåringar mentalt. De har aldrig ens sett en naken tjej i verkligheten, deras sexliv har de på datorn, och riktiga tjejer blir liksom något abstrakt som de inte förstår sig på alls (vilket leder till kvinnohat). Socialt sätt så blir de helt missanpassade och lever på bidrag då de inte förmår sig att skaffa jobb. Tråkigt är att dessa "män" får utrymme att förstöra alla andra mäns rykten. Killar som Hult har jag givetvis stött på men de har verkligen inte en plats i mitt sociala nätverk. Han är en outsider, en sån som vi vettiga och vuxna människor inte beblandar oss med. Sådana som han ska inte ha monopol på vad en man är för något. Dags att riktiga män tar debatten tycker jag!
För egen del har jag inga problem med en sådan som Hult(skulle jag vara domare här skulle jag fria Hult medan jag fällde Aschberg), värre är det då med andra typer av "svenska män" och som sitter på nätet och anser att svenska våldtagna kvinnor och därpå mördade kvinnor får skylla sig själva.
Hult och Aschberg är i jämförelse båda lika och båda tämligen ofarliga(ingen av dessa skulle t. ex kunna gå ut och rent
kroppsligt våldtaga), men att som svensk och därtill s. k "man" anse att en svensk tjej får skylla sig själv som är full på bussen hem och blir våldtagen för att sedan bli mördad får skylla sig själv? Ja, det anser jag vara något att sätta fokus på(Hult och Aschberg här pratar egentligen samma språk...).
Men sådana går inte Aschberg på, han utnyttjar och använder sin mediamakt till att ifrågasätta sig själv.
Enkel psykologi, t. o. m alltför enkel för Arselberg Himself att ens kunna skåda uti sitt egna arsel; RA är t. o. m så dum att inte ens "Härskartekniker" går att beskylla honom för, och tur är väl det,
i sammanhanget
).
Man gör inte som Aschberg här gör, man går inte på enskild person............
det Aschberg sysslar med är rent och skärt maktmissbruk.
Skall man gå på någon så är det den fege, svenske mannen som silar mygg och sväljer kameler.
Men där är Aschberg också alltför feg.
Men väldrillad i detta militäriska är då hans fru, iaf!
Någon som såg "Lotta" på 90- talet? Herregud, snacka om att peka med hela handen och köra tig i hela församlingen(publiken), men det var så Aschbergs fru Lotta ledde sitt egna tv- program.
Samma pompösa jävla maktutövande som hennes man Robert också kör.
Hoppas dem dör! Skriver då jag?
Så har jag, Herr Arslet på dörren nästkommande dag
Man förändrar inte världen och människorna genom att hänga(ut!) en enskild, man förändrar världen och människorna genom att gå till angrepp mot dåliga attityder och dåliga värderingar.
Och där faller Robert Aschberg igenom. Detta å det grövsta, också.
Men förmodligen pengarna som styr även honom; han har inte medmänsklighetens bästa för sina ögon och också därför han agerar och beter sig så som han gör
(och hans söta fru följer honom troget i spåren).
Tar gärna denna diskussionen med Herr ärevördige köttansiktet(hans egna ord)öga mot öga vid mitt köksbord

Men törs han, och detta utan ett gäng av kameror bakom sin rygg?

Eller kan det vara hans fru som....?

Ja, ja, men förlåt, jag skall inte fundera mera