Citat:
Ursprungligen postat av
Wireman
Att plötsligt minska sitt koffeinintag kan ge kraftig huvudvärk och orsaka stressymptom (Källa: 1177). Så se till att inte glömma kaffet imorgon

Haha, jag drack min första kopp för ett par timmar sedan nu. Känner redan att det är något som saknas i mitt liv. En typisk beroendekänsla. Får ta och bli en kopp till. Kanske två till. Max två, men inte drickas senare än klockan 16.
Imorn morgon blir det dock kedjedrickning. Överväger att ta med termos, ifall caféet inte är öppet, riktig campingkänsla!
Vpaz, angående att du inte vill hoppa över en uppgift är fullt naturligt. Jag hatar att påbörja något som jag inte avslutar. Det ligger och gnager och jag hatar när något är ofullständigt. En bra egenskap att bevisa för framtida arbetsgivare, men en stor nackdel på högskoleprovet. Ställ om efter varje uppgift. Skitsamma (om du nu inte tillhör de som satsar på 2.0) om du tror att du har fel på en uppgift. Markera och gå tillbaka om du hinner. Hinner du inte, så fuck it. Du kommer troligtvis ändå inte ha alla rätt oavsett hur bra det känns, varför ska man då dra ner sin self esteem bara för att man vet att man har svarat fel på en uppgift? Det är bara att ånga på och stänga av känslorna. För känslorna kommer inte ge dig några fördelar.
Undvik att få en dålig start. Kommer det 10 ord i början på verbala som man inte har en aning om så är det bara att göra sitt bästa och fortsätta, även om det är en mental pungspark, och intala dig att det lika gärna kan vara rätt som fel. Varje poäng är värd lika mycket. Det spelar ingen roll om du gör 10 fel på de 10 första uppgifterna eller 10 fel på de 10 sista. Det är ändå samma resultat, men om du låter dig påverkas av negativa känslor kommer 10 fel i början ha större påverkan då du har 30 uppgifter kvar.
Edit: Tappar man fokus är det bara att trumma med knytnävarna i bröstet och dra på ett riktigt gorillavrål, som övetygar hela provsalen att det är du som är alfahanen och inte tar skit från betydelselösa känslor under ett jävla prov!