Citat:
Nu tänkte jag kontra med att fråga varför det inte görs i täljaren också då, men insåg att det inte går eftersom z är okänt. OK.
Angående talet ovan med linjerna; jag ger upp. Får inte till det. Ser jag ett sånt tal på HP så chansar jag bara. Mitt huvud vill inte koppla sammanhanget. Jag fattar inte hur man ritar upp punkter som inte är heltal och helt ärligt fattar jag inte vad fan dom är ute efter. Det enda de har lyckats med är att skaka om min tillvaro, min allra svagaste sida är att räkna med bråk, speciellt i sammanhang med koordinatsystem. Det blir grekiska+japanska = fucked up.
Tror att det enda som återstår nu är att nöta formler och lära sig räkna fram och baklänges. Har inte ens testat mig själv på tid för det kräver att man faktiskt kan räkna matte.
Citat:
Tack, men hur ställer man upp räknesättet för dessa 5 snorungar?
Citat:
När jag såg talet visste jag inte hur jag skulle angripa det. Men ok. Att hitta gemensam nämnare är min 'specialité', men det som förbryllade mig var minustecknet innan talen, och x:t. Ser inte riktigt dess funktion.

Citat:
Om x=100 = 1/100+100 = 101 ?
-> Jaha det är pga att man kan sätta in vilket x-värde som helst som gör informationen otillräcklig, dvs D ?
Senast redigerad av vote 2014-04-03 kl. 23:09.
Senast redigerad av vote 2014-04-03 kl. 23:09.