Citat:
Ursprungligen postat av
Pastmaster
Nej, det går inte till så.
Du kanske börjar med verbalt provpass på morgonen. Sedan blir det en rast och därmed ett nytt provpass som kan återigen vara en verbal. Rast därefter, ett nytt provpass som är kvant. Lunchrast i drygt en timme. Tillbaka för nästa provpass. Verbal. Rast. Och kvant är det sista.
Ett provpass försvinner av den verbala och vilken som försvinner berättar provledaren vid sista provpasset. Du får 55 min på dig under ett provpass.
XYZ, KVA, NOG, DTK = max 55 min
ORD, LÄS, MEK, ELF= max 55 min
Det är provledarens klocka som gäller.
Ja men då verkar det ju vara precis som det var förr? Man har ju ingen valmöjlighet då, som det lät på någon här, hur dom skulle "Lägga upp det", dvs i vilken ordning man löste vad. Eller så missuppfattade jag allt. Ett som är säkert är ju råtorks på DTK som vanligt - diagramhelveten som man antingen slarvar för fort med - eller så gör man rätt men tar på tok för lång tid på sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
U-Fig
80/160 säger inte ett dyft om du inte specificerar hur många poäng du fick i den verbala respektive den kvantitativa delen. Men - förmodligen runt 0,8-1,1 totalt, ja. Om det kan bli 1,2-1,3 på det riktiga provtillfället återstår att se. Många gör slarvfel p.g.a. nervositet.
---
I och för sig jobbar jag - så jag skulle ändå inte kunna ha skrivit HP nu - men jag vill nästan skriva det. Förra gången hade jag över 25 min kvar på varje del efter att jag gjort alla uppgifter. Jag gjorde dem i den ordning de är i i häftet; ORD, LÄS, MEK, ELF & XYZ, KVA, NOG, DTK (om jag inte missminner mig).
Nej men jag ksrev bara det, räknade lite snabbt på mina poäng och fick ut 0.9-1.0 ungefär. Skrev 80/160 för enkelhetens skull.
Har skrivit det förr och är inte riktigt den som blir nervös, så tror det kommer gå bra på så sätt.
Hur planerar ni ert upplägg för övrigt? Jag har en tendens till att inte vilja hoppa över en uppgift, då den liksom sitter kvar i huvudet och stör nästa problemlösning (nu har jag glömt det fina ordet för vad det kallas när gammal kunskap är ivägen för ny... kanske kommer som ett ord på orddelen, vem vet?

)
Hursomhelst, att göra en snabb titt, sen om amn ej klarat den på 1 min, göra en "markering" där ens chansning är, sen gå vidare. Blir det kaos med tiden så skriver man helt enkelt ned sina chansningar sen, annars försöker man lösa om dom om tid finns kvar.
Sen på SV-läsdelen - som är min näst sämsta sida förutom DTK. Hur ska man planera där? Läsa frågorna först? En fråga i taget, eller alla direkt? Ibland så står ju "i första paragrafen", då kan det ju vara jävligt lätt. Har problem med dom lite större texterna då jag i princip tappar fokus och glömmer bort vad jag läst, lite ADHD varning. Engelska delen går alltid galant, ironiskt nog fastän man är helsvensk..