2014-04-03, 19:08
  #61
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Tapetklister på elskåp är det väl som gäller...

Tack för tipset. Tapetklister låter lite kladdigt. Har man med sig pensel o burk?
Citera
2014-04-03, 19:17
  #62
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
OBS! i P1 diskuterar Parks idag. Bla huruvida det han gör, är att betrakta som konst är en väsentlig fråga. Meningarna är delade.

Min egen uppfattning är att det Dan Parks gör är konst, givet vad som i övrigt betraktas som konst idag, t ex Anna Odell m fl. Däremot är det dålig konst, som konst betraktat. Det är inte särskilt estetiskt eller väl gjort. Det konstnärliga inslaget är det provokativa, där Parks vänder kulturvänsterns provokationskonst mot de själva - vilket de givetvis finner anstötligt. För min del tycker jag att både Odell och Parks är dåligt, och oönskat. Däremot är jag tveksam till om det skall förbjudas, eller lagföras.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=503&artikel=5826439

Hörde nåt nu i eftermiddag om Dan Park på P1, tror det var kulturnyheterna. Hörde bara nåt om hur de satte etiketten HAT på vad dissidenten gjorde - sen stängde jag av.

Edit. Slänger med något som borde vara självklart i Sverige men tyvärr inte är det...
FN om Yttrandefrihet:
"Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser"
__________________
Senast redigerad av Paradocs 2014-04-03 kl. 19:28.
Citera
2014-04-03, 20:20
  #63
Medlem
mambosiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Hörde nåt nu i eftermiddag om Dan Park på P1, tror det var kulturnyheterna. Hörde bara nåt om hur de satte etiketten HAT på vad dissidenten gjorde - sen stängde jag av.

Edit. Slänger med något som borde vara självklart i Sverige men tyvärr inte är det...
FN om Yttrandefrihet:
"Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser"

Jag plågade mig igenom hela skiten (radioprogrammet OBS, p1) , vilket var mycket smärtsamt. Paneldeltagarna sade så mycket som jag ville protestera mot att det är svårt att veta var man skall börja redogöra för det.

Först frågan huruvida det som Dan Park gör är konst eller inte. Rebecka Thor valde helt frankt att hävda att det överhuvudtaget inte var konst. Det hade varit intressant att höra hennes uttalande gällande Andres Serrano, Elisabeth Ohlson Wallin eller Anna Odell. Thor menade vidare att det var rent hat som skapades av Park.

En jämförelse gjordes mellan Makode Lindes skapelse (blackfacetårtan, kulturministern) och Dan Park. Man hävdad enstämmigt att Dan Park i stället för att sparka uppåt, sparkar på de utsatta. Det hela blir så sjukt när man betänker att de "utsatta" är uppbackade av hela samhällseliten. För att referera till den nationalistiska talarem Henrik Johansson: Vilken jävla tur att dessa förkämpar för de "utsatta" är födda just i denna tid, och just i denna delen av världen.

Dan Park, förmodligen med en ekonomi som gör att han får vara glad om han kan fixa ett mål mat om dagen, och hatad av hela samhällseliten, för störande av "allmän" konsensus, skulle alltså vara den som sparkar nedåt? Skulle inte tro det.

Bara en sådan sak som hur "emottagande" blev när de stackars utvalda blev utsatta för den fruktansvärda cyklon-B installationen av Dan Park. Man kan pissa på många människor utan att bli angripen för det, men fan inte på de utvalda, då blir det rubriker.

/JTS
Citera
2014-04-03, 21:25
  #64
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Tack för tipset. Tapetklister låter lite kladdigt. Har man med sig pensel o burk?

en liten roller i en plastpåse borde fungera..
Citera
2014-04-03, 23:28
  #65
Medlem
TheBurdens avatar
Amerikanska CBN frågar sig om Sverige är en Sovjetstat:
http://www.exponerat.info/amerikanska-cbn-fragar-sig-om-sverige-ar-en-sovjetstat/
Citera
2014-04-04, 00:34
  #66
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Självklart rör det hela sig om att Etablissemanget inte tål att låta sig hånas, tittar man på Dan Parks alster så är det ju hånandet av diverse politruker osv.

Sen det här "Zigenarbrott är något gott" anspelar ju på den hysteri som uppstod i samband med att någon restaurang serverade zigenarsoppa och ett visst mått av den zigenarbrottslighet som Etablissemanget låtit skölja över nationen då man vägrar göra något åt de zigenarklaner som härjar i landet.

De flesta av hans verk rör ju något som var på tapeten när han drog upp de, där han driver med Etablissemanget och diverse lättkränkta invandrare.

De tål helt enkelt inte att hånas, det är samma visa med näthatandet, de tål inte heller det då många så kallade näthatare drar ner brallorna på Etablissemanget, så kriget mot näthatarna är en form av "håll käften och sluta håna oss (trots att vi är inkompetenta och borde avgå) tål inte att en spegel hålls upp och visar oss hur större och större delar av allmänheten ser oss, annars kastar vi er i fängelset".

Samma sak med Robert Aschbergs program Trolljägarna där han inte tål att hånas som den pajas han är, så då är det jakt på de elaka nättrollen.

Ganska uppenbart, som alla andra diktatorer och diktatorwannabes så tål de inte att hånas.
Vad de missar är att de framstår precis så som näthatarna presenterat de, det blir en självuppfyllande profetia.
Park har helt enkelt fått de att gå rakt i hans fälla och gör honom samtidigt till en martyr för det fria ordet. Åklagaren är idiot.


De får ju inte göra det ...
Citera
2014-04-04, 13:56
  #67
Bannlyst
3 månaders fängelse och 20000 i skadestånd! Det är väl ungefär vad Dan lever på under ett år. Har de bra vegankäk på kåken?
Dags att dra igång en insamling om inte de som sköter Frige Dan Park! redan gjort det?

http://www.st.nu/allmant/inrikes/fangelse-for-hetsande-gatukonstnar
Citera
2014-04-04, 14:07
  #68
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
3 månaders fängelse och 20000 i skadestånd! Det är väl ungefär vad Dan lever på under ett år. Har de bra vegankäk på kåken?
Dags att dra igång en insamling om inte de som sköter Frige Dan Park! redan gjort det?

http://www.st.nu/allmant/inrikes/fangelse-for-hetsande-gatukonstnar
Det blev alltså fängelse för den där bilden om Afrosvenskarna. Sjukt sjukt trippelsjukt...

Fy fan vilket jävla skitland man lever i...

Fängelset kommer han ju få sitta av, men hur fungerar det med skadestånd om man lever på existensminimum eller under?
Citera
2014-04-04, 14:11
  #69
Medlem
TheBurdens avatar
Dan Park dömd till fängelse:
Citat:
Gatukonstnären fängslas för sin konst. I dag dömdes han till tre månaders fängelse.

Gatukonstnären Dan Park, 45, dömdes i dag till tre månaders fängelse för hets mot folkgrupp och förtal. Han döms för att ha deltagit på en demonstration och där hållit i en skylt med texten ”Zigenarbrott är något gott”. Han döms även för affischer med negertema.

Dan Park sitter i skrivande stund i häkte och har åtalats för nya åsiktsbrott. Realisten.se återkommer med en längre artikel om dagens dom.
https://www.realisten.se/2014/04/04/dan-park-domd-till-fangelse/
Citera
2014-04-04, 14:16
  #70
Medlem
TheBurdens avatar
Sverige har blivit ett nytt Sovjet. Tragiskt!
Citera
2014-04-04, 14:42
  #71
Medlem
Nattlandets avatar
Fängelsedomen är väl inte så mycket att göra något åt, men det borde väl gå att starta en insamling till bötesbeloppet?

Det här jävla landet börjar bli skrämmande på riktigt
Undrar vad det är som är "fel" att göra nästa gång?
De som tänker "hö hö, där åkte han dit den jävla razzen" borde veta måttstocken för vad som är rätt och fel ändras hela tiden. Nästa gång är det DU som tänker fel.
Citera
2014-04-04, 14:42
  #72
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det blev alltså fängelse för den där bilden om Afrosvenskarna. Sjukt sjukt trippelsjukt...

Fy fan vilket jävla skitland man lever i...

Fängelset kommer han ju få sitta av, men hur fungerar det med skadestånd om man lever på existensminimum eller under?

Han blev dömd för den bilden, "zigenarbrott" och affischen med Ullenhag och Behrang Miri.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/konstnar-doms-for-hets-mot-romer/

Du måste betala skadestånd ändå. Det är dessutom ränta på skadestånd. Förmodligen kommer han inte att kunna betala, så de berörda parterna kopplar in Kronofogden och sen kommer det bara att växa. Om vi inte gör något snabbt åt saken!

Systemet är som skapat för att hålla människor igång i kriminalitet. En sak om man får böter, då ligger de ju bara där utan att växa tills man betalt av. Det sjukaste av allt med kapitalismen är tamejfan ränteslaveri.
__________________
Senast redigerad av KvasiOrko 2014-04-04 kl. 14:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in