2014-04-01, 20:02
  #49
Medlem
BiskopWestrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AThingThatsWild
"Regimkritisk" BA! skitsnack, vi pratar om en nazist som hetsar mot folkgrupp, jag hoppas de stänger in fanskapet och slänger iväg nyckeln! alla människor ska väl ändå ha rätten att leva utan att hetsas och hatas mot konstant?


Han har satt upp några taffliga affischer medans AFA slödder misshandlat, gjort intrång i bostäder, terroriserat folk som man inte har gillat. Ett fruktansvärt övergrepp mot Fan Park och mot demokratin, yttrandefriheten. Uppmanar alla att stödja Dan genom skicka en slant till honom, köpa hans bokpå Ad Libris samt ta avstånd från Pk fascisterna och kulturmarxisterna!!
AFA slöddret som är medelklass ungdomar går fria, Fyy faan!
__________________
Senast redigerad av BiskopWestring 2014-04-01 kl. 20:19.
Citera
2014-04-02, 01:54
  #50
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopWestring
Han har satt upp några taffliga affischer medans AFA slödder misshandlat, gjort intrång i bostäder, terroriserat folk som man inte har gillat. Ett fruktansvärt övergrepp mot Fan Park och mot demokratin, yttrandefriheten. Uppmanar alla att stödja Dan genom skicka en slant till honom, köpa hans bokpå Ad Libris samt ta avstånd från Pk fascisterna och kulturmarxisterna!!
AFA slöddret som är medelklass ungdomar går fria, Fyy faan!


Ja fyfan, Hade Park varit vänster så hade han hyllats och varit med på Kobra och kultursidorna…*
Citera
2014-04-02, 16:36
  #51
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det är detta som är det intressanta. Dan Park häktas för att han riskerar att "begå nya brott" om han försätts på fri fot. Alltså, göra nya konstverk, som av lagen eventuellt kan klassas som HMF. Om inte detta är ett av de största praktexemplen på att censurera en obekväm individ i modern tid så vet jag inte vad.
Ja då är det ju förståligt att polisen/makten är "rädd" för honom

Citat:
Park är inte farlig för någon, han är ingen våldsbrottsling. Han gör gatukonst som provocerar, och som ibland också hånar och förlöjligar. Ska han hållas inlåst för det? Ska han dömas för det?
Det tycker ja´ inte!

Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Han anses väl vara notoriskt provocerande,så man har väl beställt bort honom nu under valåret..
Skulle vara intressant att se vilken politisk inriktning åklagaren har?

Asså jag menade inte att jag var nazist eller så jag trodde bara han skämtade med sin skylt "ZIGERARBROTT ÄR NÅGOT GOTT"

Förövrigt så gick jag/cyklade jag omkring naken i sommras detta resluterade i tvångsvård på psyket, detta var också konstnärsprojekt som gjorde samhället rädd!
Citera
2014-04-02, 17:23
  #52
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Tvingas han vara utan alkoholen ett tag ökar förmodligen skaparkraften med och han får lite nykter tid att fundera ut nya grejor på.

ja för man väljer ju att sitta i fängelse.. inte

Citat:
Ursprungligen postat av AThingThatsWild
"Regimkritisk" BA! skitsnack, vi pratar om en nazist som hetsar mot folkgrupp, jag hoppas de stänger in fanskapet och slänger iväg nyckeln! alla människor ska väl ändå ha rätten att leva utan att hetsas och hatas mot konstant?
Ja för dej så ska väl alla bara hålla käften.. Om det inte finns nån som blir "hetsad" så finns det ingen att hesta, do u mind the argument?

Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Är tiden mogen för en fullfjädrad kulturrevolution av maoistiskt snitt, eller bör man fortfarande vänta ett litet tag och låtsas ha medmänsklighet?
Nej det tycker ja´ inte!

Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
vänstern klarar inte av debatten så de använder sig av fängelser och sinnessjukhus,
Skrattade.

Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Nä, man är inte antinazist bara för att man kallar sin motståndare en hycklande fascist. Han ser säkert sig själv som en frihetskämpe, men den enda röda tråden i hans produktion är högerextremistisk. Om han har några koherenta åsikter tvivlar jag på. Så vi kanske båda har fel och rätt.
Ja´ fattar inte dej, är du för eller emot Dan Park?

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Tja, inte verkar Dan Park ha rätten att leva utan att hela svenska staten hetsar mot honom. Samt nu även du.
Vilka är den svenska staten?

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Med tanke på att Aagård har skrivit att han vill se hela den västerländska kulturen utplånas, så är det där ganska lamt i jämförelse.
Vad menar han med "den västerländska kulturen utplånas"?
__________________
Senast redigerad av [Infinite] 2014-04-02 kl. 17:42.
Citera
2014-04-02, 19:50
  #53
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Infinite]
Vilka är den svenska staten?

Nog vet du väl vad som ingår i svenska staten? Mer intressant är kanske vilka som i första hand styr över den svenska staten, nämligen de rödgrönas och alliansens partistyrelser och inte minst regeringen.
Citera
2014-04-02, 20:49
  #54
Medlem
Paradocss avatar
Detta är helt sjukt.

Ligger de affischer som han står åtalad för uppe som PDF eller liknande? Har god lust att printa ut en bunt och klistra upp. Vad använder man för klister?
Citera
2014-04-02, 21:08
  #55
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Detta är helt sjukt.

Ligger de affischer som han står åtalad för uppe som PDF eller liknande? Har god lust att printa ut en bunt och klistra upp. Vad använder man för klister?

Tapetklister på elskåp är det väl som gäller...
Citera
2014-04-02, 22:04
  #56
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Detta är helt sjukt.

Ligger de affischer som han står åtalad för uppe som PDF eller liknande? Har god lust att printa ut en bunt och klistra upp. Vad använder man för klister?


Skulle vara väldigt sugen på att kopiera och klistra upp lite av Dan Park på elskåpen nära mig och lite längre bort!
Någon som har att dela med sig av möjliga utskrifter?
Citera
2014-04-03, 00:00
  #57
Medlem
BiskopWestrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Skulle vara väldigt sugen på att kopiera och klistra upp lite av Dan Park på elskåpen nära mig och lite längre bort!
Någon som har att dela med sig av möjliga utskrifter?

Om Du har Facebook konto, kolla in gruppen frihet till Dan Park


https://www.facebook.com/frigeDanPark?ref=ts&fref=ts

Finns pdf filer att skriva ut.
Citera
2014-04-03, 01:26
  #58
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Ja, okay, tror du har rätt ändå. Tycker bara att han skriver lite väl nasseinspirerad i vissa inlägg som inte verkar interna för något konstverk. Men han kanske inte skiljer så skarpt på privata och offentliga konst-yttranden, och då kan hans kommentarer mycket väl falla under vänster-provocerandet som du tilskriver honom.

Jag stöder i alla händelser Dan Parks rätt att utöva sin konstnärliga gärning fritt, men om det är så att han i själva verket inte alls har några nationalistiska böjelser är det lättare att stödja honom helhjärtat, så jag hoppas på det. Jag misstänker att han inte tänker utfärda några avsiktsdeklarationer, så vi lär kanske inte få veta i första taget.
Citera
2014-04-03, 11:54
  #59
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag stöder i alla händelser Dan Parks rätt att utöva sin konstnärliga gärning fritt, men om det är så att han i själva verket inte alls har några nationalistiska böjelser är det lättare att stödja honom helhjärtat, så jag hoppas på det. Jag misstänker att han inte tänker utfärda några avsiktsdeklarationer, så vi lär kanske inte få veta i första taget.

Han sympatiserar med vissa delar av Svenskarnas partis politik och tycker att Sverigedemokraterna är för politiskt korrekta. Det han stödjer i deras politik är kritiken mot det mångkulturella samhället och synen på yttrandefriheten.
__________________
Senast redigerad av TheBurden 2014-04-03 kl. 12:29.
Citera
2014-04-03, 18:52
  #60
Medlem
OBS! i P1 diskuterar Parks idag. Bla huruvida det han gör, är att betrakta som konst är en väsentlig fråga. Meningarna är delade.

Min egen uppfattning är att det Dan Parks gör är konst, givet vad som i övrigt betraktas som konst idag, t ex Anna Odell m fl. Däremot är det dålig konst, som konst betraktat. Det är inte särskilt estetiskt eller väl gjort. Det konstnärliga inslaget är det provokativa, där Parks vänder kulturvänsterns provokationskonst mot de själva - vilket de givetvis finner anstötligt. För min del tycker jag att både Odell och Parks är dåligt, och oönskat. Däremot är jag tveksam till om det skall förbjudas, eller lagföras.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=503&artikel=5826439
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in