2014-04-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Hypercarries är svagare champions med sinnessjuk damage output som behöver en större laginsats för att försvara. Cassio har kort range och går sönder nästan direkt om hon blir dykt, Karthus går också sönder direkt och behöver stå mitt i smeten för att maximera sin skada, Kog'Maw är en annan hypercarry som kan förlita sig på avstånd via W, men som har noll escapes och också exploderar direkt om han blir dykt av en starkare bruiser. Vet inte om jag skulle kalla Trynda för hypercarry direkt.

Nasus har fet damage om du farmar tillräckligt länge/får tidig feed, men vet inte om jag skulle klassa honom som hypercarry. Han kommer inte smälta motståndarlaget om han får leva och hans lag backar honom på samma sätt som en Vayne eller Twitch skulle göra.

Skulle inte heller göra det, men om Irken klassar Cass och Trynda som hypercarry är fan Nasus också det.

Min lista skulle nog vara: Poppy, Katarina, Twitch, Jinx, Vayne.

Katarina kan "smälta" ett helt lag om hon väntar på all CC och hennes lag backar henne. Poppy kan lägga sin ult på supporten och döda ADC:n på 2-3 slag + Q, och sedan fortsätta att våldta resten av laget. Twitch, Vayne, och Jinx är ju ganska självklara...
Citera
2014-04-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Nasus bygger ju på att du måste ha stacks för att göra ont - ja det är jätteroligt, MEN om du bygger honom som en AD carry/melee carry (IE, Shiv, BOTRK etc) så kommer tryndamere göra mycket mera damage för han har helt enkelt ett mycket bättre kit.

Hela grejen med Nasus är ju att stacka hans Q (Det är det som gör honom till en hypercarry antar jag du menar?) och har du 20k guld men inga stacks på din Q så kommer du inte på något magiskt sätt göra mera damage än till exempel Tryndamere som har "extra" crit.

Karthus & Cassiopeia räknar jag som hypercarries för deras ratios & kits är byggda för att göra maximal skada efter 50 minuter och inte efter 20-25 minuter som dem flesta andra AP carries, se till exempel Annie som är jättebra efter 20-25 minuter in i gamet men efter 50 minuter hindras mycket mera utav CD's än till exempel Karthus.

Ja, han litar på stacks, och det är ju hela grejen? Känns väldigt onödigt att bygga IE, Shiv, BOTRK etc. när han inte behöver det? Om du menar att Nasus inte är en hypercarry för att han behöver stacks är inte Cassiopeia det heller, eftersom hon måste sätta sina skillshots för att göra något öht.

Karthus är en hypercarry men han litar också till viss del på skillshots, även om han kan göra cp-damage utan att sätta dem.

Edit: Hur är förresten de nya runeändringarna? Är det fortfarande Armor seals som är bäst? Vad finns det för alternativ?
Senast redigerad av FrankieOcean 2014-04-03 kl. 22:00.
Citera
2014-04-03, 22:04
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Ja, han litar på stacks, och det är ju hela grejen? Känns väldigt onödigt att bygga IE, Shiv, BOTRK etc. när han inte behöver det? Om du menar att Nasus inte är en hypercarry för att han behöver stacks är inte Cassiopeia det heller, eftersom hon måste sätta sina skillshots för att göra något öht.

Karthus är en hypercarry men han litar också till viss del på skillshots, även om han kan göra cp-damage utan att sätta dem.
Det är ju faktiskt lite skillnad på stacks & skillshots. Med cassipeia så räcker det ju att du träffar kanske 25% utav dina skillshots medans med Nasus så kan du ju inte missa ~50% utav alla stacks du kan få för då är du ju ingen hypercarry längre.. Eller hur? Väldigt stor skillnad då på Cassio kan man ju indirekt ha missat 99% av sina skillshots tills 55 min in i gamet och sen bara wrecka andra laget för man träffar dem medans på nasus så måste du ha en "bakgrund" till fighten.

Om du för övrigt ska prata stacks så blir ju både Veigar & Sion som också kan scalea hur länge som helst hypercarries.
Citera
2014-04-03, 22:21
Medlem
Citat:
Det är ju faktiskt lite skillnad på stacks & skillshots. Med cassipeia så räcker det ju att du träffar kanske 25% utav dina skillshots medans med Nasus så kan du ju inte missa ~50% utav alla stacks du kan få för då är du ju ingen hypercarry längre.. Eller hur? Väldigt stor skillnad då på Cassio kan man ju indirekt ha missat 99% av sina skillshots tills 55 min in i gamet och sen bara wrecka andra laget för man träffar dem medans på nasus så måste du ha en "bakgrund" till fighten.

Om du för övrigt ska prata stacks så blir ju både Veigar & Sion som också kan scalea hur länge som helst hypercarries.

Klart det är skillnad, men han är fortfarande en hypercarry. Säg att du har lyckats få 200 lasthits med din Q, vilket inte alls är svårt efter 55 min. Då har du runt 700-800 stacks och kan lätt gå in och döda hela laget med lite support från dina lagkamrater.

Jag förstår ditt resonemang men tycker fortfarande Nasus är en hypercarry.

Nja, Veigar kan inte sustaina genom en hel fight samtidigt som han tankar och dödar ADC:n, han stackar inte alls lika snabbt, och behöver bygga squishy för att göra något - om vi ska vara logiska, ett game kommer ju inte hålla på över 70 min. Sion kan inte alls stacka hur länge som helst, är inte helt 100% på när "capen" är, men tror den ligger runt 2000 HP
Citera
2014-04-03, 22:24
Medlem
Håller med Irken här. Karth och Cass är kanske de enda AP hypercarries och folk har väl delvis rätt i att man måste träffa sina skillshots först, men eftersom Cass Q är typ 2,5 sec och hennes E om man råkar använda den på en icke-poisoned target fortfarande har 4,5 sec CD så har man råd att missa då och då men fortfarande vid late game kunna typ tre shota squishys med Q + E + E.

Jinx borde väl ändå klassas som hypercarry med sin AS boost och långa range?
Citera
2014-04-03, 22:42
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Klart det är skillnad, men han är fortfarande en hypercarry. Säg att du har lyckats få 200 lasthits med din Q, vilket inte alls är svårt efter 55 min. Då har du runt 700-800 stacks och kan lätt gå in och döda hela laget med lite support från dina lagkamrater.

Jag förstår ditt resonemang men tycker fortfarande Nasus är en hypercarry.

Nja, Veigar kan inte sustaina genom en hel fight samtidigt som han tankar och dödar ADC:n, han stackar inte alls lika snabbt, och behöver bygga squishy för att göra något - om vi ska vara logiska, ett game kommer ju inte hålla på över 70 min. Sion kan inte alls stacka hur länge som helst, är inte helt 100% på när "capen" är, men tror den ligger runt 2000 HP
Men det bygger ju fortfarande på att du har gjort någonting dem första 55 minuterna, och let's face it, hur många nasus ser du faktiskt som har 800 Stacks samtidigt som gamet fortfarande är relevant? Det är klart - i ett optimalt game där han får varje CS så kommer han kunna 1v5:a men.. eh, ja. Tror jag mött en nasus som faktiskt har haft +900 stacks & det va Freeze.. Lallar det andra laget runt i hela matchen så är det lätt att få många stacks, men det är ju mycket lättare att farma som Vayne eller Karthus till exempel än att få dina 800 stacks som Nasus.

Så du menar alltså att Kog'Maw eller Twitch kan tanka genom en hel fight? Och som sagt - Twitch, Cassiopeia & Jinx (Tre exempel) bygger också squishy.. Sion kan stacka hur länge som helst, och du kan se det här i ett mail ifrån Riot's support.
Citera
2014-04-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Håller med Irken här. Karth och Cass är kanske de enda AP hypercarries och folk har väl delvis rätt i att man måste träffa sina skillshots först, men eftersom Cass Q är typ 2,5 sec och hennes E om man råkar använda den på en icke-poisoned target fortfarande har 4,5 sec CD så har man råd att missa då och då men fortfarande vid late game kunna typ tre shota squishys med Q + E + E.

Jinx borde väl ändå klassas som hypercarry med sin AS boost och långa range?

Hyper carry skulle väl vara en champion som spårar totalt i late game och kan i princip bära ett helt lag med rätt förutsättningar, dvs om hyper carryn får bra med peel och försvar från sitt lag. En hyper carry ska uppfylla funktionen av att ha en hög, stadig dps

De flesta AD Carries, eller numera kallade "marksmen" är hyper carries under rätt förutsättningar, Jinx inkluderad. Dock blir Jinx outshined av andra marksmen som Kog'Maw, Vayne och Tristana då de har längre range och AA-steroider som scalear bättre i late game.
Senast redigerad av JonteGG 2014-04-03 kl. 22:59.
Citera
2014-04-04, 01:24
Medlem
Khorneflakess avatar
Fan vad tråkigt URF blev efter bara några spelomgångar. Diggar idén fullt ut och tycker det är ett kul casualläge på ett annat sätt än ARAM och liknande som blivit tryhard istället, men URF tog det inte lång tid för innan det blev tryhardifierat och en meta snabbt utvecklades. Som Meteos (eller?) sade så kan man bara köra en poke comp eller skarner AP eller hecarim osv och så är matchen över, stel och tråkig på det också.

Det blir inte särskilt innovativt, lössläppt eller "roligt" då varje match inkluderar Nidalee, Hecarim, Heimerdinger, Skarner, Urgot, Ezreal eller andra poketunga champs som definitivt är "over the top" i URF. Allt för att folk är dumma i huvudet, blir ledsna över att förlora i något som var menat som ett rent skämt från början, och inte klarar av att spela ett sällskapsläge utan att vilja vinna. Man ska ha kul också. Vill jag trolla loss och prova rena skämt till lagkompositioner i solo-URF blir jag utskälld eller överkörd av heca/nida/xin zhao teleports.

Stonewall skrev väldigt bra om läget överhuvudtaget. Synd på ett sånt potentiellt bra läge.
Citera
2014-04-04, 01:30
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Fan vad tråkigt URF blev efter bara några spelomgångar. Diggar idén fullt ut och tycker det är ett kul casualläge på ett annat sätt än ARAM och liknande som blivit tryhard istället, men URF tog det inte lång tid för innan det blev tryhardifierat och en meta snabbt utvecklades. Som Meteos (eller?) sade så kan man bara köra en poke comp eller skarner AP eller hecarim osv och så är matchen över, stel och tråkig på det också.

Det blir inte särskilt innovativt, lössläppt eller "roligt" då varje match inkluderar Nidalee, Hecarim, Heimerdinger, Skarner, Urgot, Ezreal eller andra poketunga champs som definitivt är "over the top" i URF. Allt för att folk är dumma i huvudet, blir ledsna över att förlora i något som var menat som ett rent skämt från början, och inte klarar av att spela ett sällskapsläge utan att vilja vinna. Man ska ha kul också. Vill jag trolla loss och prova rena skämt till lagkompositioner i solo-URF blir jag utskälld eller överkörd av heca/nida/xin zhao teleports.

Stonewall skrev väldigt bra om läget överhuvudtaget. Synd på ett sånt potentiellt bra läge.

Håller med fullständigt, även om jag inte bryr mig så mycket så var det kul tills alla började abusea sustain och poke champs.
Citera
2014-04-04, 01:34
Medlem
Citat:
Men det bygger ju fortfarande på att du har gjort någonting dem första 55 minuterna, och let's face it, hur många nasus ser du faktiskt som har 800 Stacks samtidigt som gamet fortfarande är relevant? Det är klart - i ett optimalt game där han får varje CS så kommer han kunna 1v5:a men.. eh, ja. Tror jag mött en nasus som faktiskt har haft +900 stacks & det va Freeze.. Lallar det andra laget runt i hela matchen så är det lätt att få många stacks, men det är ju mycket lättare att farma som Vayne eller Karthus till exempel än att få dina 800 stacks som Nasus.

Så du menar alltså att Kog'Maw eller Twitch kan tanka genom en hel fight? Och som sagt - Twitch, Cassiopeia & Jinx (Tre exempel) bygger också squishy.. Sion kan stacka hur länge som helst, och du kan se det här i ett mail ifrån Riot's support.

Ja, det bygger på att man har gjort någonting, vilket är hela meningen med spelet. Om jag omformulerar mig till "en farmad Nasus" kanske det låter bättre. Sen beror det också på definition, du definerar säkert "hypercarry" annorunda än mig. Men en farmad Nasus kan 1v5a ett lag, och är därför en hypercarry.

Jag sa aldrig att Kog eller Twitch kan tanka genom en hel fight, men Veigar kan bursta ett target, sen kan han inte göra så mycket mer(Iaf inget som står ut från någon annan). Men Veigar kan anses vara en hypercarry i extremt late-game skulle jag säga, precis som Nasus.

Då hade jag fel, kanske var för länge sedan det var så, var något/några år sedan jag läste det någonstans. Så ja, då är han också en hypercarry, men det kommer ta extremt lång tid innan han glider in i en teamfight med 10 000+ HP.

Hela den här diskussionen handlar om definition och kommer inte leda till någonting, därför tycker jag vi sätter punkt här.
Citera
2014-04-04, 01:42
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Har spelat en del Hecarim i URF nu och det är riktigt kul, mainar annars Vi och Rengar jungle på vanligt ranked. Men undrar hur hecarim är i vanligt läge. Är han lika viable som Vi och Rengar i vanliga lägen också? Vill också kolla hur Warwick och Kha'zix ställer sig emot Vi och Rengar.

Vill börja jungla som Warwick, Hecarim och Kha'zix men vill kolla vilken champ ni värderar högst?
Citera
2014-04-04, 02:17
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Håller med fullständigt, även om jag inte bryr mig så mycket så var det kul tills alla började abusea sustain och poke champs.

Det var kul de första matcherna den första dagen, men det tar inte lång tid innan folk börjar köra "optimala" champs vilket tar bort mycket av det roliga med det här gamemodet.

Citat:
Ursprungligen postat av DagsForEnRiesen
Har spelat en del Hecarim i URF nu och det är riktigt kul, mainar annars Vi och Rengar jungle på vanligt ranked. Men undrar hur hecarim är i vanligt läge. Är han lika viable som Vi och Rengar i vanliga lägen också? Vill också kolla hur Warwick och Kha'zix ställer sig emot Vi och Rengar.

Vill börja jungla som Warwick, Hecarim och Kha'zix men vill kolla vilken champ ni värderar högst?

Hecarim är väll helt okej i mitt tycke, han pressar ut helt okej skada, kan vara tankig och snowballa om det går bra, fina ganks och bra initiate.

WW tycker jag generellt inte om alls i jungeln, fördelen är att han kan stanna där föralltid utan att behöva backa, nackdelen är att han har fördet mesta dåliga ganks innan level 6, och så är han inget vidare snabb heller i jungeln.

Kör inte kha själv, och de har gjort en del ändringar på han så kan inte utala mig på den atm.
Senast redigerad av Jafan89 2014-04-04 kl. 02:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in