Citat:
Ursprungligen postat av
irken
Men det bygger ju fortfarande på att du har gjort någonting dem första 55 minuterna, och let's face it, hur många nasus ser du faktiskt som har 800 Stacks samtidigt som gamet fortfarande är relevant? Det är klart - i ett optimalt game där han får varje CS så kommer han kunna 1v5:a men.. eh, ja. Tror jag mött en nasus som faktiskt har haft +900 stacks & det va Freeze.. Lallar det andra laget runt i hela matchen så är det lätt att få många stacks, men det är ju mycket lättare att farma som Vayne eller Karthus till exempel än att få dina 800 stacks som Nasus.
Så du menar alltså att Kog'Maw eller Twitch kan tanka genom en hel fight? Och som sagt - Twitch, Cassiopeia & Jinx (Tre exempel) bygger också squishy.. Sion kan stacka hur länge som helst, och du kan se det
här i ett mail ifrån Riot's support.
Ja, det bygger på att man har gjort någonting, vilket är hela meningen med spelet. Om jag omformulerar mig till "en farmad Nasus" kanske det låter bättre. Sen beror det också på definition, du definerar säkert "hypercarry" annorunda än mig. Men en
farmad Nasus kan 1v5a ett lag, och är därför en hypercarry.
Jag sa aldrig att Kog eller Twitch kan tanka genom en hel fight, men Veigar kan bursta ett target, sen kan han inte göra så mycket mer(Iaf inget som står ut från någon annan). Men Veigar kan anses vara en hypercarry i extremt late-game skulle jag säga, precis som Nasus.
Då hade jag fel, kanske var för länge sedan det var så, var något/några år sedan jag läste det någonstans. Så ja, då är han också en hypercarry, men det kommer ta extremt lång tid innan han glider in i en teamfight med 10 000+ HP.
Hela den här diskussionen handlar om definition och kommer inte leda till någonting, därför tycker jag vi sätter punkt här.