Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-25, 00:11
  #22969
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swutch
Är noob på items. Men är AP för abilities(QWEP?) och AD för auto-attack?
Nja, stämmer väl delvis. Finns en del abilities som scalear på AD också.
Citera
2017-03-25, 02:56
  #22970
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Nja, stämmer väl delvis. Finns en del abilities som scalear på AD också.
Them gold 5 advices
Citera
2017-03-25, 08:43
  #22971
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Them gold 5 advices
Ursäkta? Zed's abilities scalear med AD till exempel.
Citera
2017-03-25, 16:04
  #22972
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Ursäkta? Zed's abilities scalear med AD till exempel.
Shutdown
Citera
2017-03-29, 22:42
  #22973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Nja, stämmer väl delvis. Finns en del abilities som scalear på AD också.
Okej. Men för de mesta ?
Citera
2017-03-29, 23:06
  #22974
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swutch
Okej. Men för de mesta ?
Ja, det kan man väl stämma! Beror nog mest på vad för "typ" utav gubbe du spelar.
Support och mage Kategorin scalear till exempel i 99% med AP.
Citera
2017-03-30, 00:51
  #22975
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Ja, det kan man väl stämma! Beror nog mest på vad för "typ" utav gubbe du spelar.
Support och mage Kategorin scalear till exempel i 99% med AP.
Du menar 100%? räkna inte med kayle eller yi din guldfemma
Citera
2017-03-30, 12:46
  #22976
Medlem
Judgments avatar
Grabbar, vill ni climba ranked så kör Kayle top/mid. Så jävla enkelt att vinna både lane och hela gamet.

Early game - pusha första waven så snabbt du kan med E, bli lvl 2 före din motståndare, sen är det bara att abusea level advantage. Push, push, push. Pokea motståndaren under hans eget torn med E (tar ett tag att lära sig att göra det utan att få turretaggro), denya motståndarens farm och ta första turret (sjukt mycket extra gold). Se till att warda tillräckligt och kolla mapen ofta då du kommer dra till dig ganks. Easy!

Skulle du förlora lane/ligga behind pga gank eller misplay så är det bara att farma, farma och farma med E så gott det går, du blir ett monster lategame oavsett. 😉

Item core: Nashor's tooth (eller vad den heter) - Rageblade - Attack speed boots... därefter kan du välja att köra endast attack speed eller så bygger du resten AP för mega-heals och burst, jag personligen föredrar AP.

Runes: Marks - attack speed
Seals - HP per level
Glyphs - CDR per level (för att kunna ha E uppe nonstop lategame)
Quints: attack speed

Spells: flash och ignite/teleport. Båda fungerar mid, men tycker ignite ger större potential till att vinna midlane lvl 1 eller 2. Top skulle jag säga att teleport är det enda rätta.

Masteries minns jag inte, men det är bara att kolla upp på internet vad som gäller eller experimentera själva.
Citera
2017-04-01, 08:40
  #22977
Medlem
Hej!
Finns det någon här som kan ge mig lite tips på Lee sin jungle? Lirar honom mid och spelar bra där men såfort jag spelar honom i skogen så blir det 10x svårare. Kan wardjumpa, landa Qs, predicta galet bra men vettefan hur man ska bete sig i jungeln men honom... tips någon?
Citera
2017-04-01, 13:55
  #22978
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Hej!
Finns det någon här som kan ge mig lite tips på Lee sin jungle? Lirar honom mid och spelar bra där men såfort jag spelar honom i skogen så blir det 10x svårare. Kan wardjumpa, landa Qs, predicta galet bra men vettefan hur man ska bete sig i jungeln men honom... tips någon?

Det bästa tipset jag kan ge till en Lee spelare är väldigt enkelt.

Sluta spela honom! Inte ens högrankade Lee Sin mains har en positiv winrate med denna usla champion. Gör dig själv och dina lagkamrater en stor tjänst och sluta spela Lee
Citera
2017-04-01, 15:26
  #22979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Det bästa tipset jag kan ge till en Lee spelare är väldigt enkelt.

Sluta spela honom! Inte ens högrankade Lee Sin mains har en positiv winrate med denna usla champion. Gör dig själv och dina lagkamrater en stor tjänst och sluta spela Lee
Ganska oskön kommentar. Bad om tips, inte ''sluta spela honom''. Om jag skrev att jag gör bra ifrån mig i midden och kan carrya så verkar han ju inte vara så useless, eller hur?
Sluta trolla.
Citera
2017-04-01, 17:26
  #22980
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Ganska oskön kommentar. Bad om tips, inte ''sluta spela honom''. Om jag skrev att jag gör bra ifrån mig i midden och kan carrya så verkar han ju inte vara så useless, eller hur?
Sluta trolla.

Vilken division spelar du i? Gissar på silver-bronze om du på allvar spelar Lee Sin mid.

Jag kan göra bra ifrån mig med Attack Speed Zilean jungle. Det betyder inte att det är bra för det. Det finns en anledning till att Lee Sin inte funkar och det kommer du märka när du stiger lite i rank.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback