Citat:
Ursprungligen postat av
FrankieOcean
På vilket sätt är Nasus inte en hypercarry om Cass och Karthus är det?
Du behöver bara 1-2 damage items så gör du lika ont som en Trynda, han gör till och med mer damage om du lyckas farma bra och gamet är tillräckligt långt. Du kan göra deras ADC helt värdelös med din W, shredda armor med E och göra percentage damage med R. Så var fan är logiken i att Cassiopeia/Tryndamere är hypercarrys men Nasus inte är det?
Nasus bygger ju på att du måste ha stacks för att göra ont - ja det är jätteroligt, MEN om du bygger honom som en AD carry/melee carry (IE, Shiv, BOTRK etc) så kommer tryndamere göra mycket mera damage för han har helt enkelt ett mycket bättre kit.
Hela grejen med Nasus är ju att stacka hans Q (Det är det som gör honom till en hypercarry antar jag du menar?) och har du 20k guld men inga stacks på din Q så kommer du inte på något magiskt sätt göra mera damage än till exempel Tryndamere som har "extra" crit.
Karthus & Cassiopeia räknar jag som hypercarries för deras ratios & kits är byggda för att göra maximal skada efter 50 minuter och inte efter 20-25 minuter som dem flesta andra AP carries, se till exempel Annie som är jättebra efter 20-25 minuter in i gamet men efter 50 minuter hindras mycket mera utav CD's än till exempel Karthus.
Jag har "tre" punkter jag tittar på & dem är;
Inte dö, Farma extremt bra behövs & positionering och att bli "fångad".