2014-04-04, 13:44
Medlem
Vad är det för skillnad mellan purple och blue side? Hörde att man måste banna vissa champs om man är på purple.
Citera
2014-04-04, 14:49
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YawBus
Vad är det för skillnad mellan purple och blue side? Hörde att man måste banna vissa champs om man är på purple.

Handlar om first picket som blue side har. Exempelvis gamla Kassadin var dvs en "måste-ban" för purple.
Citera
2014-04-04, 15:56
Medlem
Robinthebeasts avatar
vilka tycker ni är dom 5 bästa champsen i varje roll?
Citera
2014-04-04, 16:08
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinthebeast

Menar du att alla ska sitta och skriva ned 25 champs? Är du galen människa?
Citera
2014-04-04, 16:09
Medlem
Citat:

Top - Ryze eller Renekton/Riven
Jungle - Kha'Zix eller Pantheon
Mid - Ziggs, Ahri, eller LB
ADC - Jinx, Lucian, eller Twitch
Support - Leona, Thresh, eller en bra Morgana
Citera
2014-04-04, 20:04
Medlem
ze_bandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagsForEnRiesen
Har spelat en del Hecarim i URF nu och det är riktigt kul, mainar annars Vi och Rengar jungle på vanligt ranked. Men undrar hur hecarim är i vanligt läge. Är han lika viable som Vi och Rengar i vanliga lägen också? Vill också kolla hur Warwick och Kha'zix ställer sig emot Vi och Rengar.

Vill börja jungla som Warwick, Hecarim och Kha'zix men vill kolla vilken champ ni värderar högst?

Hecarim kan inte carrya ett game på egen hand, han har blivit nerfad alldeles för hårt. Tills dom kommer med några ändringar på honom så är han ingen bra champion att lägga ner tid på.

Kha'Zix är bland dom mest OP i spelet just nu, men du kommer aldrig få spela honom pga. att han är permbannad i alla divisioner om bannaren har något innanför pannbenet.

Rengar är (efter 4.5) enbart tank med dålig/liten dps med bra initiate eftersom han kan göra sig osynlig.

Vi kommer alltid vara bra eftersom hon har en dash på låg cd och en riktigt bra ult, samt bra skada om man väljer att bygga lite dmg items på henne. Kan carrya games på egen hand.

Jag har ca 40 ranked games med Warwick i s4 hittils och det är med hästlängder min mest framgångsrika champion. Du kan bygga honom hur du vill i princip. AP Tank, DPS Tank, Full Tank R Bot, Full AD. Jag rekommenderar DPS Tank eftersom det är det bästa alternativet om det skulle dra ut sig mot late game. Varför jag tror att han är så pass bra I SOLO Q är för att du kan straffa dina motståndare direkt dom är ur position. När du använder R så kan inte ens den mest hjärndöda medspelaren inte förstå att dom ska attackera. Du kommer upp i 40% CDR efter 2-3 items, eller efter 2 items med blåa buffen, beroende på runor. Jag rekommenderar AS Quints, AS Marks, MR/LVL Glyphs, Armor Seals. Det kommer att förbättra din jungle clear så du snabbare blir lvl 6 och du kan strolla in i vilken lane du vill och det är 90% säker kill. Samt du applicerar snabbare din Wit's Ends passive vilket är standard köp i 80% av gamesen efter ditt jungle item. Nu är det Feral Flame som gäller, passa på att abusa den för folk har inte fattat hur OP den är ännu.

Har hört många säga att Warwick inte kan carrya ett game på egen hand.. Enligt mig så går det utmärkt, spelar i Guld III atm.

Glömde tillägga också hur pass underskattad Frozen Mallet är på just Warwick som sista item eftersom du får i princip en perma slow och 700 HP. Perma Slow + Solo Q = Win.
Senast redigerad av ze_bandit 2014-04-04 kl. 20:14.
Citera
2014-04-04, 20:59
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:

Är visserligen en noob men

Spelar Yasuo när jag är mid, Varus/Ashe bot och Kayle/Xin top
Citera
2014-04-04, 23:47
Medlem
Nya favoriten är helt klart Zed. Riktigt kul och hyfsat lätt att carrya med efter att de gjorde om ulten (så att man kommer tillbaka till samma plats som man casta den ifrån om man aktiverar den igen).
Citat:
Ursprungligen postat av ze_bandit
Hecarim kan inte carrya ett game på egen hand, han har blivit nerfad alldeles för hårt. Tills dom kommer med några ändringar på honom så är han ingen bra champion att lägga ner tid på.

Kha'Zix är bland dom mest OP i spelet just nu, men du kommer aldrig få spela honom pga. att han är permbannad i alla divisioner om bannaren har något innanför pannbenet.

Rengar är (efter 4.5) enbart tank med dålig/liten dps med bra initiate eftersom han kan göra sig osynlig.

Vi kommer alltid vara bra eftersom hon har en dash på låg cd och en riktigt bra ult, samt bra skada om man väljer att bygga lite dmg items på henne. Kan carrya games på egen hand.

Jag har ca 40 ranked games med Warwick i s4 hittils och det är med hästlängder min mest framgångsrika champion. Du kan bygga honom hur du vill i princip. AP Tank, DPS Tank, Full Tank R Bot, Full AD. Jag rekommenderar DPS Tank eftersom det är det bästa alternativet om det skulle dra ut sig mot late game. Varför jag tror att han är så pass bra I SOLO Q är för att du kan straffa dina motståndare direkt dom är ur position. När du använder R så kan inte ens den mest hjärndöda medspelaren inte förstå att dom ska attackera. Du kommer upp i 40% CDR efter 2-3 items, eller efter 2 items med blåa buffen, beroende på runor. Jag rekommenderar AS Quints, AS Marks, MR/LVL Glyphs, Armor Seals. Det kommer att förbättra din jungle clear så du snabbare blir lvl 6 och du kan strolla in i vilken lane du vill och det är 90% säker kill. Samt du applicerar snabbare din Wit's Ends passive vilket är standard köp i 80% av gamesen efter ditt jungle item. Nu är det Feral Flame som gäller, passa på att abusa den för folk har inte fattat hur OP den är ännu.

Har hört många säga att Warwick inte kan carrya ett game på egen hand.. Enligt mig så går det utmärkt, spelar i Guld III atm.

Glömde tillägga också hur pass underskattad Frozen Mallet är på just Warwick som sista item eftersom du får i princip en perma slow och 700 HP. Perma Slow + Solo Q = Win.
Grejen är väl att det det finns champs som gör ungefär det warwick gör fast bättre, alternativt att de har något annat som är bra utöver att kunna låsa ner någon. Dessutom kan han inte duellera toppjunglarna early-mid-game vilket är en stor nackdel om man möter en hyfsat kompetent junglare.
Citera
2014-04-05, 13:05
Medlem
LaZZi3s avatar
Började lira URF igår, visste inte ens att det kommit ut! :P Well, kört Sivir och känns som att hon är ganska stark. Vilka är god tier enligt er? Fett kul läge att lira på iaf!
Citera
2014-04-05, 13:11
Medlem
SuperGuidettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaZZi3
Började lira URF igår, visste inte ens att det kommit ut! :P Well, kört Sivir och känns som att hon är ganska stark. Vilka är god tier enligt er? Fett kul läge att lira på iaf!

Upptäckte också det igår eftersom man inte har kunnat lira i veckan, sjukt skoj!
Hmm vad som är god tier har jag inte koll på, har bara lirat 3 games men folk bannar Soraka och Ali
Citera
2014-04-05, 13:14
Medlem
Jag möter Hecacrim vilken dag som helst i URF med Ap Sion.
Citera
2014-04-05, 14:12
Medlem
Synd att URF försvinner efter helgen, hade gärna sett detta som ett permanent gamemode i LoL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in