Citat:
Ursprungligen postat av
DagsForEnRiesen
Har spelat en del Hecarim i URF nu och det är riktigt kul, mainar annars Vi och Rengar jungle på vanligt ranked. Men undrar hur hecarim är i vanligt läge. Är han lika viable som Vi och Rengar i vanliga lägen också? Vill också kolla hur Warwick och Kha'zix ställer sig emot Vi och Rengar.
Vill börja jungla som Warwick, Hecarim och Kha'zix men vill kolla vilken champ ni värderar högst?
Hecarim kan inte carrya ett game på egen hand, han har blivit nerfad alldeles för hårt. Tills dom kommer med några ändringar på honom så är han ingen bra champion att lägga ner tid på.
Kha'Zix är bland dom mest OP i spelet just nu, men du kommer aldrig få spela honom pga. att han är permbannad i alla divisioner om bannaren har något innanför pannbenet.
Rengar är (efter 4.5) enbart tank med dålig/liten dps med bra initiate eftersom han kan göra sig osynlig.
Vi kommer alltid vara bra eftersom hon har en dash på låg cd och en riktigt bra ult, samt bra skada om man väljer att bygga lite dmg items på henne. Kan carrya games på egen hand.
Jag har ca 40 ranked games med Warwick i s4 hittils och det är med hästlängder min mest framgångsrika champion. Du kan bygga honom hur du vill i princip. AP Tank, DPS Tank, Full Tank R Bot, Full AD. Jag rekommenderar DPS Tank eftersom det är det bästa alternativet om det skulle dra ut sig mot late game. Varför jag tror att han är så pass bra I SOLO Q är för att du kan straffa dina motståndare direkt dom är ur position. När du använder R så kan inte ens den mest hjärndöda medspelaren inte förstå att dom ska attackera. Du kommer upp i 40% CDR efter 2-3 items, eller efter 2 items med blåa buffen, beroende på runor. Jag rekommenderar AS Quints, AS Marks, MR/LVL Glyphs, Armor Seals. Det kommer att förbättra din jungle clear så du snabbare blir lvl 6 och du kan strolla in i vilken lane du vill och det är 90% säker kill. Samt du applicerar snabbare din Wit's Ends passive vilket är standard köp i 80% av gamesen efter ditt jungle item. Nu är det Feral Flame som gäller, passa på att abusa den för folk har inte fattat hur OP den är ännu.
Har hört många säga att Warwick inte kan carrya ett game på egen hand.. Enligt mig så går det utmärkt, spelar i Guld III atm.
Glömde tillägga också hur pass underskattad Frozen Mallet är på just Warwick som sista item eftersom du får i princip en perma slow och 700 HP. Perma Slow + Solo Q = Win.