2014-04-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Tryndamere, yi, Aatrox om man bygger honom som en melee carry.. Riven & Yasuo kan man väl också klassa lite som hypercarry men inte riktigt mycket som dem andra.

Nasus?
Citera
2014-04-03, 18:34
Medlem
Citat:
Tryndamere, yi, Aatrox om man bygger honom som en melee carry.. Riven & Yasuo kan man väl också klassa lite som hypercarry men inte riktigt mycket som dem andra.

Aatrox är knappast en hypercarry. Inte särskilt stark längre, då han inte passar in i ''Metan''. Nominerar Kayle och Draven istället
Citera
2014-04-03, 19:08
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekotomten
Aatrox är knappast en hypercarry. Inte särskilt stark längre, då han inte passar in i ''Metan''. Nominerar Kayle och Draven istället

Champs är inte hypercarries bara för att dom är starka. Dom behöver något som scalear bättre ju längre in i gamet man kommer. Därför går Twitch, Vayne, Tristana (sin range), Jinx (range) och Kog Maw (range+%dmg) in där. Även Corki har lite av ett hypercarry kit då han har arpen, däremot är hans kit med spells och range bättre lämpat för mid/tidigt late game.

Cait med hög range är ingen hyper carry men hon är så nära man kan komma utan att riktigt vara där.
Senast redigerad av Replique 2014-04-03 kl. 19:10.
Citera
2014-04-03, 19:14
Medlem
tältpinnes avatar
Jag tittar på en neger som spelar Fiora på twitch.tv, och det ser rätt kul ut. Hur gick det för er senast ni spelade henne? jag hade helt glömt bort henne, men såg att hon fått lite QoL fixar de senaste patcherna.
Citera
2014-04-03, 19:34
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Nasus?
Nasus är snarare en tank som scalear väldigt bra & ingen melee hypercarry.

Citat:
Ursprungligen postat av Ekotomten
Haha, wut? Det är väl snarare Kayle som inte är särskligt stark längre (Många nerfs) och för övrigt så tror jag ingen skulle klassa Kayle som en hypercarry heller. Skulle snarare säga att Cassiopeia, Ryze & Karthus är AP-Hypercarrys om vi ska prata om midlaners. Skulle knappast säga att Draven är en hypercarry heller, utan snarare en stark ad carry gamet igenom, det är ju knappast så att han blir väldigt mycket starkare lategame som dem andra champsen som klassas som hypercarries blir.

Bygger man Aatrox som man bygger Trynda & Yi blir han en rätt viable hypercarry som gör sjuukt ont och dör inte speciellt lätt heller för den delen.
För övrigt så spelar det ingen roll om champen passar in i metan eller är stark just nu - det är inte det som gör honom till en hypercarry.
Citera
2014-04-03, 19:37
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lauriryti
Ni som mainar ADC. Kommer ni byta ut era armor seals mot HP seals? Eller vad tror ni kommer vara det bästa alternativet? En blandning av båda två?

Nej såvida det inte passar just för det gamet. Däremot kommer jag köra mixed armor med både scaling och vanliga.
Citera
2014-04-03, 19:54
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Nej såvida det inte passar just för det gamet. Däremot kommer jag köra mixed armor med både scaling och vanliga.

Testade med HP seals men gillade inte riktigt det, kände mig weak som fan mid game. Riktigt tidigt var det helt okej dock, ingen större skillnad lvl 1-5
Citera
2014-04-03, 20:32
Medlem
Caprice110s avatar
Vad tror/tycker ni om rengar? Hur kommer han att spelas?
Citera
2014-04-03, 20:41
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Vad tror/tycker ni om rengar? Hur kommer han att spelas?
Antagligen toplane eller jungle, får väl se hur han spelas men halv-assasins & halv-tanky antagligen.
Citera
2014-04-03, 21:32
Medlem
Citat:
Nasus är snarare en tank som scalear väldigt bra & ingen melee hypercarry.

Haha, wut? Det är väl snarare Kayle som inte är särskligt stark längre (Många nerfs) och för övrigt så tror jag ingen skulle klassa Kayle som en hypercarry heller. Skulle snarare säga att Cassiopeia, Ryze & Karthus är AP-Hypercarrys om vi ska prata om midlaners. Skulle knappast säga att Draven är en hypercarry heller, utan snarare en stark ad carry gamet igenom, det är ju knappast så att han blir väldigt mycket starkare lategame som dem andra champsen som klassas som hypercarries blir.

Bygger man Aatrox som man bygger Trynda & Yi blir han en rätt viable hypercarry som gör sjuukt ont och dör inte speciellt lätt heller för den delen.
För övrigt så spelar det ingen roll om champen passar in i metan eller är stark just nu - det är inte det som gör honom till en hypercarry.

På vilket sätt är Nasus inte en hypercarry om Cass och Karthus är det?

Du behöver bara 1-2 damage items så gör du lika ont som en Trynda, han gör till och med mer damage om du lyckas farma bra och gamet är tillräckligt långt. Du kan göra deras ADC helt värdelös med din W, shredda armor med E och göra percentage damage med R. Så var fan är logiken i att Cassiopeia/Tryndamere är hypercarrys men Nasus inte är det?
Citera
2014-04-03, 21:43
Medlem
HejAntons avatar
Citat:

Du behöver bara 1-2 damage items så gör du lika ont som en Trynda, han gör till och med mer damage om du lyckas farma bra och gamet är tillräckligt långt. Du kan göra deras ADC helt värdelös med din W, shredda armor med E och göra percentage damage med R. Så var fan är logiken i att Cassiopeia/Tryndamere är hypercarrys men Nasus inte är det?
Hypercarries är svagare champions med sinnessjuk damage output som behöver en större laginsats för att försvara. Cassio har kort range och går sönder nästan direkt om hon blir dykt, Karthus går också sönder direkt och behöver stå mitt i smeten för att maximera sin skada, Kog'Maw är en annan hypercarry som kan förlita sig på avstånd via W, men som har noll escapes och också exploderar direkt om han blir dykt av en starkare bruiser. Vet inte om jag skulle kalla Trynda för hypercarry direkt.

Nasus har fet damage om du farmar tillräckligt länge/får tidig feed, men vet inte om jag skulle klassa honom som hypercarry. Han kommer inte smälta motståndarlaget om han får leva och hans lag backar honom på samma sätt som en Vayne eller Twitch skulle göra.
Citera
2014-04-03, 21:52
Medlem
irkens avatar
Citat:

Nasus bygger ju på att du måste ha stacks för att göra ont - ja det är jätteroligt, MEN om du bygger honom som en AD carry/melee carry (IE, Shiv, BOTRK etc) så kommer tryndamere göra mycket mera damage för han har helt enkelt ett mycket bättre kit.

Hela grejen med Nasus är ju att stacka hans Q (Det är det som gör honom till en hypercarry antar jag du menar?) och har du 20k guld men inga stacks på din Q så kommer du inte på något magiskt sätt göra mera damage än till exempel Tryndamere som har "extra" crit.

Karthus & Cassiopeia räknar jag som hypercarries för deras ratios & kits är byggda för att göra maximal skada efter 50 minuter och inte efter 20-25 minuter som dem flesta andra AP carries, se till exempel Annie som är jättebra efter 20-25 minuter in i gamet men efter 50 minuter hindras mycket mera utav CD's än till exempel Karthus.

Jag har "tre" punkter jag tittar på & dem är;
Inte dö, Farma extremt bra behövs & positionering och att bli "fångad".
Senast redigerad av irken 2014-04-03 kl. 21:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in