2014-04-04, 00:52
Medlem
Snobbs avatar
Äh, fan ingen blir ju dömd för våldtäkt i detta land. Det är fritt fram att våldta vem fan som helst, det blir aldrig några konsekvenser. Det enda en friande dom säger är att det inte gick att bevisa att det hänt, de bevisar inte att det inte har hänt. Det finns inga bevis tunga nog för att döma tjejen för förtal heller, så jag antar att vi inte vet nått egentligen om vad som hände. Kan vi lämna det där? Känns OT att diskutera de detaljerna ändå.
Citera
2014-04-04, 01:11
Avslutad
Be my guest...

Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Dessa arga unga vilsna killar som lever sina liv på nätet, de verkar vara det största hotet mot mannen. De är inga riktiga män, de tycker att det är roligt att driva om våldtäkter istället för att vilja beskydda sina systrar och mödrar (flickvän har de ej), de är arbetslösa och skyller det på invandringen istället för att jobba hårt eller plugga några extra år (jag själv har aldrig haft problem att få jobb trots alla invandrare), de föraktar rättsväsendet och politikerna bara för att de själva inte klarar av att leva upp till samhällets förväntningar (som vi alla andra lyckas göra någorlunda iaf). När blev det manligt att leka offer och att ta noll ansvar för sitt liv? Är jag gammalmodig som tycker att en riktig man respekterar kvinnor, jobbar hårt, kan kontrollera sina känslor och tar ansvar för sitt liv? Jag antar att internet har sina negativa sidor också, många unga män isolerar sig från omvärlden och förblir tonåringar mentalt. De har aldrig ens sett en naken tjej i verkligheten, deras sexliv har de på datorn, och riktiga tjejer blir liksom något abstrakt som de inte förstår sig på alls (vilket leder till kvinnohat). Socialt sätt så blir de helt missanpassade och lever på bidrag då de inte förmår sig att skaffa jobb. Tråkigt är att dessa "män" får utrymme att förstöra alla andra mäns rykten. Killar som Hult har jag givetvis stött på men de har verkligen inte en plats i mitt sociala nätverk. Han är en outsider, en sån som vi vettiga och vuxna människor inte beblandar oss med. Sådana som han ska inte ha monopol på vad en man är för något. Dags att riktiga män tar debatten tycker jag!

För egen del har jag inga problem med en sådan som Hult(skulle jag vara domare här skulle jag fria Hult medan jag fällde Aschberg), värre är det då med andra typer av "svenska män" och som sitter på nätet och anser att svenska våldtagna kvinnor och därpå mördade kvinnor får skylla sig själva.
Hult och Aschberg är i jämförelse båda lika och båda tämligen ofarliga(ingen av dessa skulle t. ex kunna gå ut och rent kroppsligt våldtaga), men att som svensk och därtill s. k "man" anse att en svensk tjej får skylla sig själv som är full på bussen hem och blir våldtagen för att sedan bli mördad får skylla sig själv? Ja, det anser jag vara något att sätta fokus på(Hult och Aschberg här pratar egentligen samma språk...).
Men sådana går inte Aschberg på, han utnyttjar och använder sin mediamakt till att ifrågasätta sig själv.
Enkel psykologi, t. o. m alltför enkel för Arselberg Himself att ens kunna skåda uti sitt egna arsel; RA är t. o. m så dum att inte ens "Härskartekniker" går att beskylla honom för, och tur är väl det, i sammanhanget ).

Man gör inte som Aschberg här gör, man går inte på enskild person............ det Aschberg sysslar med är rent och skärt maktmissbruk.
Skall man gå på någon så är det den fege, svenske mannen som silar mygg och sväljer kameler.
Men där är Aschberg också alltför feg.
Men väldrillad i detta militäriska är då hans fru, iaf!
Någon som såg "Lotta" på 90- talet? Herregud, snacka om att peka med hela handen och köra tig i hela församlingen(publiken), men det var så Aschbergs fru Lotta ledde sitt egna tv- program.
Samma pompösa jävla maktutövande som hennes man Robert också kör.
Hoppas dem dör! Skriver då jag?
Så har jag, Herr Arslet på dörren nästkommande dag

Man förändrar inte världen och människorna genom att hänga(ut!) en enskild, man förändrar världen och människorna genom att gå till angrepp mot dåliga attityder och dåliga värderingar.
Och där faller Robert Aschberg igenom. Detta å det grövsta, också.
Men förmodligen pengarna som styr även honom; han har inte medmänsklighetens bästa för sina ögon och också därför han agerar och beter sig så som han gör
(och hans söta fru följer honom troget i spåren).
Tar gärna denna diskussionen med Herr ärevördige köttansiktet(hans egna ord)öga mot öga vid mitt köksbord Men törs han, och detta utan ett gäng av kameror bakom sin rygg?
Eller kan det vara hans fru som....? Ja, ja, men förlåt, jag skall inte fundera mera
Senast redigerad av hee4r 2014-04-04 kl. 01:47.
Citera
2014-04-04, 01:22
Medlem
Jag reagerade lite på flashbackinlägget trolljägarna postade i tv-rutan.

"Med tanke på att cancern är i bukspottskörteln så är nog hennes dagar räknade" eller något liknande. Det är inga värmande ord till den som fått diagnosen (Vilket det inte var riktat till heller eftersom hon inte var aktiv i tråden.) men det är lite svårt att få det till att vara näthat då sjukdomen har en dödlighet på 98-99% och inlägget således är korrekt rent faktamässigt.
Senast redigerad av BallaRune 2014-04-04 kl. 01:24.
Citera
2014-04-04, 01:24
Medlem
Citat:
Jag antar att vi bedömer Hults (möjliga) gärningar lite annorlunda. Du tycker att de inte är så farliga, jag tycker att de är vansinnigt grova. Men ja, det beror på vad man jämför med antar jag.
Nej, det skriver jag inte. Jag tycker inget alls om Hult, då jag inte tycker programmet visade så mycket så att man kan bilda sig en objektiv bild.
Därför väljer jag att inte tycka något alls om hult. Men jag skulle gissa att han är en tölp som också mobbar folk. Så ja, troligen borde han ha en bränna.
Citat:
Jag tycker inte att "Trolljägarnas" metoder påminner om häxprocessen. Här finns tydliga bevis och som håller för att det ska upp i tingsrätten.
Under häxprocesserna tyckte de också att de hade klara bevis.
Varje gång man har en domare som har som mål att hänga den svarande och den svarande har ingen försvarare eller objektiva jury. Då har man en häxprocess. Oavsett om den är modern eller inte.
Citat:
Ingen vill dessutom att han ska straffas med våld, utan helt enkelt att han ska sluta att begå brottsliga handlingar på nätet och att om han bedöms som skyldig av rätten skall betala skadestånd till BO.
Nej, men de ska bespottas och hatas.
Citat:
Det tycker jag är civiliserat och humant. Hade inte Robert hälsat på så hade väl Hult fortsatt sin verksamhet. Tyvärr prioriteras inte dessa typer av brott hos polisen och jag tycker att det är bra att detta program visar att näthat måste tas på allvar. All form av mobbning bör tas på allvar samt all form av förtal och hot.
Ja, fast nu kommer han klumpa samma alla möjliga som bara har bettet sig lite hårt.
Om du är offentlig som artist eller så. Ja då får man tåla folk som ogillar det du säger eller skriver. Inte sitta och lipa i tv över att någon hata mitt hår.
Citat:
Att starta en hetsjakt mot en främmande person bara för att han hört ett rykte är ju helt vansinnigt.
Är det inte precis det RA gör eller hans program?
Media har uppdraget att de ska vara objektiva. Detta bryter RA kraftigt mot här.

Jag undrar varför RA inte går till skolan och kollar efter riktigt mobbing. Ställer lärare och rektor mot väggen. Eller företag som bryter mot miljöbrott. Nej, för RA går maktens och industrins vägar. Han är inte ute efter att lösa några verkliga problem. Nej det är folk som tycker saker på nätet som ska bekämpas. De ska tystas.
Citera
2014-04-04, 01:28
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Ursäkta men vem är denna katta 57 och Hult? Är dom aktiva här på Flashback?
Citera
2014-04-04, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Ursäkta men vem är denna katta 57 och Hult? Är dom aktiva här på Flashback?

Hult är InternetWarrior på FB.

#InternetWarrior
Citera
2014-04-04, 01:34
Medlem
Citat:
Dessa arga unga vilsna killar som lever sina liv på nätet, de verkar vara det största hotet mot mannen. De är inga riktiga män, de tycker att det är roligt att driva om våldtäkter istället för att vilja beskydda sina systrar och mödrar (flickvän har de ej), de är arbetslösa och skyller det på invandringen istället för att jobba hårt eller plugga några extra år (jag själv har aldrig haft problem att få jobb trots alla invandrare), de föraktar rättsväsendet och politikerna bara för att de själva inte klarar av att leva upp till samhällets förväntningar (som vi alla andra lyckas göra någorlunda iaf). När blev det manligt att leka offer och att ta noll ansvar för sitt liv? Är jag gammalmodig som tycker att en riktig man respekterar kvinnor, jobbar hårt, kan kontrollera sina känslor och tar ansvar för sitt liv? Jag antar att internet har sina negativa sidor också, många unga män isolerar sig från omvärlden och förblir tonåringar mentalt. De har aldrig ens sett en naken tjej i verkligheten, deras sexliv har de på datorn, och riktiga tjejer blir liksom något abstrakt som de inte förstår sig på alls (vilket leder till kvinnohat). Socialt sätt så blir de helt missanpassade och lever på bidrag då de inte förmår sig att skaffa jobb. Tråkigt är att dessa "män" får utrymme att förstöra alla andra mäns rykten. Killar som Hult har jag givetvis stött på men de har verkligen inte en plats i mitt sociala nätverk. Han är en outsider, en sån som vi vettiga och vuxna människor inte beblandar oss med. Sådana som han ska inte ha monopol på vad en man är för något. Dags att riktiga män tar debatten tycker jag!
Alltså, detta tugg har vi hört förr. Det ganska fult att klaga så på dagens unga män. De har gjort precis så som det sagts dem att göra.

Gå i skolan, länge, länge. Plugga, jobba hårt. Sedan får du det bra. Men i praktiken. Ordnar de äldre generationerna det så att alla pengar och alla arbeten behålls av äldre människor. Samt att andra grupper får bidrag och åker på räkmackor.
Då sitter de där, med studieskulder och är 30 år gamla, välutbildade, men får inga arbeten. För arbetslivet är stängt eller kräver att du har mutor eller kontakter.
Sedan kommer folk som du och har mage att påstår att det är _deras egna fel. Sedan är du förvånad när de börjar bli arga? Och sitter på nätet och näthatar. Är det inte det som är orsaken till näthatet? Brist på något att göra?
Citera
2014-04-04, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Nej, det skriver jag inte. Jag tycker inget alls om Hult, då jag inte tycker programmet visade så mycket så att man kan bilda sig en objektiv bild.
Därför väljer jag att inte tycka något alls om hult. Men jag skulle gissa att han är en tölp som också mobbar folk. Så ja, troligen borde han ha en bränna.
Under häxprocesserna tyckte de också att de hade klara bevis.
Varje gång man har en domare som har som mål att hänga den svarande och den svarande har ingen försvarare eller objektiva jury. Då har man en häxprocess. Oavsett om den är modern eller inte.
Nej, men de ska bespottas och hatas.
Ja, fast nu kommer han klumpa samma alla möjliga som bara har bettet sig lite hårt.
Om du är offentlig som artist eller så. Ja då får man tåla folk som ogillar det du säger eller skriver. Inte sitta och lipa i tv över att någon hata mitt hår.
Är det inte precis det RA gör eller hans program?
Media har uppdraget att de ska vara objektiva. Detta bryter RA kraftigt mot här.

Jag undrar varför RA inte går till skolan och kollar efter riktigt mobbing. Ställer lärare och rektor mot väggen. Eller företag som bryter mot miljöbrott. Nej, för RA går maktens och industrins vägar. Han är inte ute efter att lösa några verkliga problem. Nej det är folk som tycker saker på nätet som ska bekämpas. De ska tystas.

Om du inte tänker tycka något, varför ens kommentera? Besök hans Facebook-sida så ser du ju allt han har skrivit. Bara för dom inte visade upp all bevisning i TV betyder det inte att dom inte hade starka bevis. Allt finns ju på Facebook. Både video och text. Det handlar inte om att man inte gillar hans åsikt. Det han har gjort är brottsligt. Bettet sig lite hårt? Att hota folk till döden på Internet är brottsligt som sagt. Hårdare än så kan man nog inte bete sig.

Herregud, det handlar inte om att "tysta" folk som tycker saker på nätet... Kollade du ens på programmet? Dom förklarar att det är exakt det man inte ska göra. Man ska inte tysta eller hota någon oavsett vad dom tycker. Att hota någon är aldrig befogat.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av estone
Alltså, detta tugg har vi hört förr. Det ganska fult att klaga så på dagens unga män. De har gjort precis så som det sagts dem att göra.

Gå i skolan, länge, länge. Plugga, jobba hårt. Sedan får du det bra. Men i praktiken. Ordnar de äldre generationerna det så att alla pengar och alla arbeten behålls av äldre människor. Samt att andra grupper får bidrag och åker på räkmackor.
Då sitter de där, med studieskulder och är 30 år gamla, välutbildade, men får inga arbeten. För arbetslivet är stängt eller kräver att du har mutor eller kontakter.
Sedan kommer folk som du och har mage att påstår att det är _deras egna fel. Sedan är du förvånad när de börjar bli arga? Och sitter på nätet och näthatar. Är det inte det som är orsaken till näthatet? Brist på något att göra?

Skojar du?

Så bara för dom inte har lyckats få ett jobb så är det befogat för dom att näthata? Det är alltså samhällets (som dom själva är en del av) fel att dom inte har ett jobb, alltså därför dom näthatar? Har jag fattat rätt?

De som näthatar är olyckliga människor som har brist på liv. Alla ansvarar för sina egna liv. Hur kan man vara så patetisk mot sig själv att man skyller på "samhället"? Man kan inte ens skylla på ett system som man själv är en del av, då skyller man indirekt på sig själv i alla fall. Ironi.
Senast redigerad av david-net 2014-04-04 kl. 01:40.
Citera
2014-04-04, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Om du inte tänker tycka något, varför ens kommentera? Besök hans Facebook-sida så ser du ju allt han har skrivit. Bara för dom inte visade upp all bevisning i TV betyder det inte att dom inte hade starka bevis. Allt finns ju på Facebook. Både video och text. Det handlar inte om att man inte gillar hans åsikt. Det han har gjort är brottsligt.

Vad vet du om det? Det är inte givet på något sätt. De flesta förtalsanmällningar slutar innan det ens nått rättegång då det inte är tillräckligt grovt. Skulle inte förvåna det minsta om Hult klarar sig.

Faktum är att killarna inte gjort sig skyldiga till våldtäkt. De är frikända i domstol.
Robert Aschberg anser att Hult gjort sig skyldig till förtal men han har inget med svenskt rättsväsende att göra varför hans åsikt är irrelevant.
Citera
2014-04-04, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Vad vet du om det? Det är inte givet på något sätt. De flesta förtalsanmällningar slutar innan det ens nått rättegång då det inte är tillräckligt grovt. Skulle inte förvåna det minsta om Hult klarar sig.

Faktum är att killarna inte gjort sig skyldiga till våldtäkt. De är frikända i domstol.
Robert Aschberg anser att Hult gjort sig skyldig till förtal men han har inget med svenskt rättsväsende att göra varför hans åsikt är irrelevant.

Vad vet jag om vad? Var lite mer specifik tack. Som sagt gå in på hans Facebook-sida. Det handlar inte bara om våldtäkten. Han la även upp en bild på en ung kille och kallade honom hora, utan någon konkret anledning. Om Hult klarar sig så betyder det att det är fritt fram att kalla folk för hora osv på Facebook i sitt egna namn.

Spelar för fan ingen roll om killarna blev friade, tjejen är väl ingen hora för det heller?
Citera
2014-04-04, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Vad vet jag om vad? Var lite mer specifik tack. Som sagt gå in på hans Facebook-sida. Det handlar inte bara om våldtäkten. Han la även upp en bild på en ung kille och kallade honom hora, utan någon konkret anledning. Om Hult klarar sig så betyder det att det är fritt fram att kalla folk för hora osv på Facebook i sitt egna namn.

Spelar för fan ingen roll om killarna blev friade, tjejen är väl ingen hora för det heller?

Men snälla du. Att kalla någon hora behöver verkligen inte per automatik vara brottsligt. Du får gärna leta reda på ens ett exempel på någon som blivit dömd för det. Du kommer att få det tufft trots att tusentals människor kallar andra för hora helt öppet varje dag.

Om tjejen är hora eller inte är irrelevant. Det behöver inte vara brottsligt att kalla henne för det ändå.
Citera
2014-04-04, 02:19
Medlem
Wayne.s avatar
Vart kan man finna "Hult Hatars"-flashback inlägg som han ska ha gjort där han frågat angående skadeståndskravet?

Robert Aschberg är en köpt jävel som är en faktor i den apati som skapas i detta landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in